خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۰۳
خبر

  یادی از شهید رهبر خبرنگار جبهه‌ها

 آبادان| شهید غلامرضا رهبر، خبرنگاری است که برگ زرین خبر رسانی را در زمان جنگ ورق زد. غلامرضا رهبر خبرنگار فعال در قرارگاه خاتم الانبیا، نوح و کربلا متولد ۱۳۳۶ است و در ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.  غلامرضا از سال 1358 فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز آبادان و رادیو نفت آغاز کرد و در سمت « مدیر خبر» رادیو آبادان و نماینده صدا و سیما در قرارگاه خاتم الانبیأ (ص) در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شروع به انعکاس پیروزیهای رزمندگان اسلام کرد. صدای عجیبی داشت . همیشه هم در گزارش هایش آیه‌ای از قرآن می‌خواند . روایت‌های او از سال‌های دفاع، حضور او در خط مقدم، با میکروفنی که همیشه در دست داشت، شهید «غلامرضا رهبر» نخستین گزارشگر شهید صدا و سیما است که در 21 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای چهار در مرز شلمچه به شهادت رسید.

  ITC شجاعی و دژاگه صادر شد؛ تبریز| دپارتمان امور بین الملل فدراسیون از صدور ITC مسعود شجاعی و اشکان دژاگه خبر داد. با اعلام دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال، باشگاه ناتینگهام فارست انگلستان دیروز ITC اشکان دژاگه را صادر کرد. همچنین روز گذشته (چهارشنبه 17 مرداد) ITC مسعود شجاعی از طرف باشگاه آ.ک. یونان برای باشگاه تراکتورسازی صادر شد. بر همین اساس اشگان دژآگه و مسعود شجاعی مشکلی برای همراهی با تیم تراکتورسازی تبریز در بازی‌های لیگ برتر نخواهند داشت.

  سپنتا نیکنام سفیر صلح می‌شود؛یزد|عضو شورای شهر یزد گفت: در کنار وظایفم پیام صلح و همدلی ایرانیان را انتقال می‌دهم. سپنتا نیکنام گفت: باید در جایگاه نمایندگی مردم خدمت کنم، اما به واسطه اتفاقات رخ داده می‌توانم به عنوان سفیر صلح، پیام‌آور صلح و همدلی ایرانیان باشم و آن را به گوش جهانیان برسانم. او با بیان اینکه این اتفاق نشان‌دهنده پیام با هم بودنمان سبب پیروزی می‌شود، افزود: اگر مردم ایران با هم باشند از راه قانون دستیابی به خواسته‌ها دور از ذهن نیست و یقینا با هم بودنمان موجب پیروزی است.

  یکپارچگی اراضی؛ کشاورزی را اقتصادی‌تر می‌کند؛ سنندج| مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره وری سازمان امور اراضی کشور گفت: یکپارچگی اراضی باعث می‌شود کشاورزی علمی‌تر و اقتصادی‌تر شود. سیدحسین توکلی در جلسه‌ای با موضوع حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها با اشاره به ماده 12 قانون یکپارچه سازی اراضی، گفت: به منظور هماهنگی و ساماندهی امور مربوط به تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه و میزان مشوق‌ها و امتیازها، کارگروه ملی یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تشکیل شده است.

 او با بیان اینکه رییس سازمان جهاد کشاورزی هر استان، رییس این کارگروه و روسای سازمان‌های آب منطقه‌ای، مدیریت و برنامه‌ریزی، ثبت اسناد و املاک و بانک کشاورزی استان‌ها عضو آن هستند، بیان کرد: با توجه به ضرورت کار باید با شناخت نسبت به منابع و محدودیت‌ها به یکپارچه سازی و تجمیع اراضی کشاورزی اقدام شود.

  کشت دوم برنج در مازندران نصف شد؛ ساری| رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و هشدارهای کارشناسان و محدودیت‌هایی که دستگاه‌های ذی‌ربط وضع و اعمال کردند، سطح زیر کشت دوم برنج حدود 50 درصد کاهش یافت .

عزیزالله شهیدی فر افزود: سطح زیر کشت دوم برنج پارسال حدود 40 هزار هکتار بود که امسال به کمتر از 20 هزار هکتار رسیده است .

وی نقش رسانه‌ها را در آسیب‌زدایی از حوزه‌های مختلف مهم توصیف کرد و گفت: شاید اگر ورود جدی رسانه‌ها به موضوع کمبود آب در مازندران و ضرورت رعایت خط قرمزها برای کشت دوم در برخی از مناطق استان نبود، سطح زیر کشت دوم امسال افزایش هم می‌یافت.

  نصب مستقیم پمپ کاهش کیفیت آب را در پی دارد؛ اصفهان| مدیر امور کنترل کیفیت شرکت آبفا استان اصفهان گفت: نصب مستقیم پمپ آب روی شبکه توزیع آب می‌تواند احتمال آلودگی آب را فراهم نماید به‌گونه‌یی که سلامت و کیفیت آب شرب را با مخاطراتی روبه‌رو سازد.

محمد حسن ربیعی راد با تاکید بر نصب مجاز پمپ آب بر شبکه توزیع اعلام کرد: تابستان سال‌جاری به‌منظور توزیع عادلانه آب، مردم گاها با افت فشار آب مواجه بودند که برخی مشترکین برای دسترسی پایدار به آب اقدام به نصب پمپ روی شبکه توزیع کردند. او افزود: بعضی از مشترکین با نصب مستقیم پمپ روی شبکه توزیع با قدرت مکش بیشتر و ایجاد فشار منفی زمینه‌های احتمال آلودگی آب را فراهم می‌کنند این درحالی است که با نصب مستقیم روی شبکه توزیع نه‌تنها احتمال آلودگی آب ساکنان واحد مسکونی متخلف می‌رود بلکه بستر آلوده شدن آب واحدهای مجاور و سایر شهروندان را هم مهیا می‌شود.

 

ارسال نظر