اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۲۲۷
اخبار

پیام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به‌مناسبت    روز  خبرنگار

محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی پیامی فرارسیدن روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تبریک گفت.

در این پیام آمده است:  هفدهم مردادماه یادآور تلاش‌های خستگی ناپذیر سفیران عصر آگاهی و دانایی است که با آسمانی شدن خبرنگار دلیر عرصه خبر، «شهید محمود صارمی» روز خبرنگار نام گرفت. نقش و جایگاه شایسته خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست و بی شک رسالت آنان در همه حال بیان شفاف مسائل گوناگون اجتماعی مبتنی بر اصول حرفه‌ای، گفتار صادقانه و آگاهی بخشی به قشرهای مختلف جامعه به منظور دست یابی به کمال توسعه یافتگی است.  خبرنگاری از مشاغل سخت و پر استرس کنونی است که توانمندی‌ها، عملکردها، موفقیت‌ها و ضعف‌های همه عناصر و قشرهای جامعه را نمایان می‌کند. نگاه دقیق توام با بیان نقدها، خبرنگار را در مسیری قرار می‌دهد که مردم، نمایندگی افکار عمومی را از او انتظار دارند. از این رو جایگاه خبرنگاران بسیار رفیع و رسالت شان بسی ارزشمند است که وظیفه داریم در انجام رسالت آنان یاریگرشان باشیم.   در ایران اسلامی مسوولیت خبرنگاران در دوران پرتلاطم پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به اثبات رسیده است و در شرایط کنونی کشور و به ویژه وضعیت فعلی نقش و عملکرد خبرنگاران و رسانه‌های خبری به منظور امیدبخشی به مردم و جامعه و حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی بیش از هر زمانی دیگر برجسته و مشهود است و جا دارد که اصحاب فرهیخته رسانه ضمن بیان شفاف دیدگاه‌های کارشناسی و نقدهای دلسوزانه، مدیران، تلاشگران و متخصصان صنعت خودرو را در خودکفایی و استقلال کشور یاری رسانند تا بتوانیم در سایه همدلی و اتحاد ملی این برهه حساس را با سربلندی و عزت ایران اسلامی پشت سر بگذاریم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر خبرنگار خصوصا «شهید صارمی»، روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تبریک عرض کرده و از درگاه خداوند متعال سعادت و بهروزی را برای همه اصحاب رسانه خواستارم.

    و ضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش

مشهد| در شرایطی که عدم رسیدگی به تنها پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد بازتاب‌های وسیعی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده؛ فرید هومن نماینده تام‌الاختیار مدیرکل محیط‌ زیست استان در امور تخصصی حیات‌ وحش در خصوص آخرین وضعیت سلامت «ارس» پلنگ ایرانی باغ وحش وکیل‌آباد مشهد، اظهار کرد: روز شنبه، 14 مرداد ماه، کمیته تشکیل شد و با توجه به تعامل خوب بین محیط‌زیست و دامپزشکی در کمتر از 24 ساعت در باغ‌وحش حضور یافته و «ارس» برای اولین بار در مشهد با امکانات قابل حمل دامپزشکی مورد معاینه قرار گرفت. نماینده تام‌الاختیار مدیرکل محیط‌زیست استان در امور تخصصی حیات‌وحش خاطرنشان کرد: در این کمیته مقرر شد که از انتقال این حیوان به تهران جلوگیری و مراحل درمانی در مشهد آغاز شود و درصورتی که تا یک یا دو ماه آینده در مشهد درمان موفقیت‌آمیز نبود به تهران منتقل شود.

    80 درصد المپیادی‌های کشور در ایران نیستند؛ کاشمر| فرماندار کاشمر گفت: متاسفانه براساس آماری که وجود دارد بیش از 80 درصد المپیادی‌های کشور در ایران نیستند. محمدعلی نبی‌پور دیروز در مراسم تجلیل از هادی عزیزی که توانست مدال نقره مسابقات جهانی فیزیک را کسب کند، اظهار کرد: منطقه کاشمر و خراسان از قدیم نخبه پرور بوده است و وجود این عزیزان افتخاری برای مردم این منطقه است. فرماندار کاشمر  با بیان اینکه متاسفانه براساس آماری که وجود دارد بیش از 80درصد المپیادی‌های کشور در ایران نیستند، گفت: برخی معتقدند فقط چنین افرادی را شناسایی و به کشورهای دیگر معرفی می‌کنیم.

    انتخاب ایرالکو به عنوان واحد نمونه صنعتی استان مرکزی؛ اراک| مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن با تجلیل از شایستگان عرصه تولید و سازندگی استان مرکزی (پایتخت صنعتی ایران) برگزار شد. در این آیین که با حضور استاندار مرکزی، نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس دهم، تنی چند از مدیران ارشد استان و مدیران و صاحبان صنایع استان؛ در محل تالار کوه نور هتل امیرکبیر کلان شهر اراک برگزار شد، از بین ۴۰ واحد صنعتی منتخب، شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به عنوان واحد نمونه صنعتی در سال ۹۶ برگزیده شد. کسب این افتخار که برخاسته از تلاش و همت بی نظیر تمامی همکاران گرانقدر است را تبریک عرض می‌کنیم.

    3دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی شیراز تعلیق شد-شیراز| فعالیت شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی «سفرهای خاص اطلس شیراز»، «بالن آبی» و «نوماد گشت» به مدت ۳ ماه تعلیق شد. به استناد بند الف ماده 34 بخش چهارم مقررات اجرایی-انضباطی فعالیت شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی «سفرهای خاص اطلس شیراز»، «بالن آبی» و «نوماد گشت» به مدت 3 ماه تعلیق شد.

 

ارسال نظر