اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۱:۳۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۸۹۴
اخبار شهرستان‌ها

 صدورحکم پرونده اختلاس شهرداری خواجو شهر سیرجان؛ کرمان  

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان از صدور حکم قضایی قطعی پرونده‌ اختلاس شهرداری خواجو شهر سیرجان خبر داد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: پس از اعلام گزارش اداره‌کل بازرسی استان کرمان در اواخر اسفند سال ۱۳۹۵ مبنی بر اختلاس در شهرداری خواجو شهر سیرجان، بلافاصله موضوع با قید فوریت در دستور کار سیستم قضایی قرار گرفت. محسن نیک ورز افزود: شهردار سابق خواجوشهر سیرجان با اختلاس ۴۵۰ میلیون تومان از شهرداری خواجوشهر سیرجان به انفصال دایم از خدمات دولتی و 10 سال حبس تعلیقی و متهم ردیف دوم پرونده از کارمندان شهرداری خواجو شهر بود که مبلغ ۲۵۸ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان اختلاس کرده بود که به انفصال دایم از خدمات دولتی و هفت سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

 مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت اصفهان معرفی شد؛اصفهان| در مراسمی با حضور علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و معاون وزیر، مدیران عامل قدیم و جدید پالایشگاه اصفهان تودیع و معارفه شدند. در این مراسم که ظهر روز سه شنبه، نهم مرداد۹۷در محل پالایشگاه اصفهان برگزار شد، مرتضی ابراهیمی جایگزین لطفعلی چاوشی و به عنوان مدیرعامل جدید شرکت معرفی شد. بر اساس این گزارش همچنین چاوشی به عنوان رییس هیات‌مدیره پالایشگاه اصفهان انتخاب شد. صادق آبادی در این مراسم با بیان اینکه برای راه‌اندازی واحد ارتقای تولید نفت‌گاز باید تلاش بیشتری شود، گفت: نتیجه راه‌اندازی این واحد تولید ۲۰ میلیون لیتر نفت‌گاز با کیفیت یورو ۴ خواهد بود.

 3 هزار تن بادمجان پیشوا به روسیه صادر شد؛ورامین|  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا از صادرات 3 هزار تن محصول بادمجان کشاورزان این شهرستان به روسیه خبر داد. رضا عرب محمدحسینی گفت: سالانه 350 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پیشوا زیر کشت بادمجان می‌رود که از هر هکتار 50 تن محصول برداشت می‌شود. او اظهار داشت: بادمجان در شهرستان پیشوا به 2 روش گلخانه و فضای مزرعه رو باز کشت می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت مواد زراعی و دامی از شرکت ویلمورین فرانسه، در سال زراعی جاری 27 رقم وارداتی هیبرید بادمجان در شهرستان پیشوا کشت شده که محصول این مزارع از کیفیت بسیار خوبی برای صادرات برخوردار بوده و در برابر بیماری‌ها و امراض نیز مقاومند.

 انفجار شیء ناشناخته در مشهد؛مشهد| معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از جراحت 22 نفر بر اثر انفجار یک شی ناشناخته در مشهد خبر داد. مهدی رضایی با اعلام این خبر، اظهار کرد: انفجار یک شیء ناشناخته در وسایل یک ضایعات جمع‌کن در خیابان چمن مشهد منجر به مصدومیت 22 نفر شد. او ادامه داد: فرد ضایعات جمع‌کن هنگام جابه‌جایی ضایعات به یک شیء ناشناخته‌ برخورد کرده که هنگام بررسی و دستکاری، این شیء دچار انفجار و انتشار گازی ناشناخته شد. معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: این شیء برای شناسایی به آزمایشگاه منتقل شد و محیط پس از ایمن‌سازی به ماموران نیروی انتظامی تحویل شد.

 التهابات موجود در بازار بیشتر جو روانی است؛قم| استاندار قم گفت: بازگرداندن آرامش به بازار و جلوگیری از فضاسازی‌های روانی یکی از اولویت‌های اقتصادی است. سید مهدی صادقی در جلسه کارگروه تنظیم بازار در سالن امام جواد (ع) استانداری قم عنوان کرد: در حال حاضر در مباحث اقتصادی، یک سری اولویت‌هایی وجود دارد که باید بدان توجه شود و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی وارد عمل شوند. او تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بسیار مهم برخورد قانونی با گران فروشی است و اینکه کالاها بر اساس قیمت‌های مصوب عرضه شود.  

 بازدید وزیر فرهنگ از بنای موزه هنرهای معاصر زاهدان؛زاهدان| سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز گذشته به سیستان و بلوچستان سفر کرده است در چهارمین برنامه این سفر به محل اجرای پروژه موزه هنرهای معاصر زاهدان رفت و در جریان وضعیت اجرای این پروژه قرار گرفت. استاندار سیستان و بلوچستان در جریان این بازدیدگفت: پروژه موزه هنرهای معاصر زاهدان با مساحت 5500 متر و محوطه 2297 متر، با کارفرمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 90 شروع به ساخت است. محبی افزود: این طرح در حال حاضر 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اجرای این پروژه به عهده شرکت ساختمانی تاسیسات سایبان شرق است.

 وقوع سیل در چهاردانگه ساری؛ساری| مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از وقوع سیل در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری خبر داد. علی‌اصغر احمدی با بیان اینکه بخشی از اراضی کشاورزی در منطقه چهاردانگه دچار خسارت شد، اظهار کرد: سیل در منطقه چالو، حیاط برخی از منازل مسکونی را در بر گرفته که نیروها به مناطق اعزام شدند. مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر در راه اصلی مشکلی برای تردد وجود ندارد، افزود: ماشین‌های راهداری به مناطق اعزام شده تا گل و لای مانده در جاده‌های فرعی را بردارند تا بازگشایی جاده‌های فرعی مسدود شده انجام شود.

 

ارسال نظر