اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۱۲
اخبار شهرستان‌ها

 وقوع طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن در ایران

بوشهر| مدیر انجمن نجوم استان بوشهر گفت: برنامه رصد طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن را در ۱۰ شهر استان اجرا خواهیم کرد.

حسن باغبانی افزود: برنامه رصد ماه گرفتگی که از شب (5مرداد) در شهرهای‌بوشهر، برازجان، اهرم، دلوار، خارگ، عسلویه، بندرریگ، سعدآباد، آبپخش و گناوه آغاز شده در ادامه نیز تا روز یکشنبه رصد خواهد شد. این پدیده ماه گرفتگی را می‌توان به راحتی با چشم یا با استفاده از تلسکوپ و دوربین دوچشمی مشاهده کرد. مدیر انجمن نجوم استان بوشهر یادآور شد: این ماه گرفتگی که در سراسر ایران به صورت کامل قابل رویت است، ساعت 21:44 دقیقه آغاز و تا حدود ساعت 4 بامداد ششم مرداد، به مدت شش ساعت و 13 دقیقه و 48 ثانیه به طول انجامید.

 شناسایی دو شرکت آژانس هواپیمایی متخلف در بوشهر

بوشهر| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از شناسایی دو شرکت آژانس هواپیمایی متخلف در زمینه گرانفروشی بلیت چارتری خبر داد.

سید حسین حسینی‌ محمدی گفت: دو شرکت آژانس هواپیمایی متخلف در زمینه گرانفروشی بلیت چارتری در بوشهر شناسایی شد. این دو شرکت آژانس هواپیمایی اقدام به فروش بلیت با نرخ بالا می‌کردند که با تشکیل پرونده تحت پیگیرد قانونی قرار گرفتند. این مقام مسوول افزود: ارزش تخلف این دو شرکت آژانس هواپیمایی یک میلیارد و پانصد میلیون ریال گزارش شده که در این زمینه مراحل قانونی رسیدگی به متخلفان آغاز شده است.

 خباز، استاندار خراسان شمالی شد

بجنورد| عبدالرضا رحمانی فضلی در حکمی محمد رضا خباز را به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی منصوب کرد. در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی که با حضور اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، حکم وزیر کشور به محمدرضا خباز استاندار این استان قرائت شد. در بخشی از حکم عبدالرضا رحمانی فضلی آمده است: « انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر شایسته و اعتدال‌گرایانه، زمینه گسترش رشد و توسعه استان را با به‌کارگیری نیروهای متدین، متعهد و متخصص و تعامل با سایر مسوولان استان فراهم ‌سازید. توفیق روزافزون تان را در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران تحت منویات و فرامین رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از پروردگار قادر متعال خواستارم.»

  کسب رتبه برتر ذوب آهن اصفهان در مسوولیت اجتماعی

اصفهان| ذوب آهن اصفهان موفق شد در دومین همایش مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی کشور، رتبه برنز در حوزه زیست محیطی را کسب کند. این جایزه در حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، تعدادی از نمایندگان مجلس دهم و تنی چند از مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ کشور به دکتر احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش شرکت اهدا ء شد. دومین همایش جایزه مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای تهران برگزار شد. این جایزه بر اساس ارزیابی صورت گرفته از سوی موسسه هم آورد با حضور ارزیاب موسسه مذکور در شرکت و انجام ممیزی‌های مختلف به ذوب آهن تعلق گرفت.

  افتتاح نخستین مرکز باروری و ناباروری غرب کشور

همدان| نخستین مرکز باروری و ناباروری غرب کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همدان به بهره‌برداری رسید.مدیر مرکز ناباروری امید همدان گفت: این مرکز با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی در ۴ طبقه و۶۵۰ متر مربع ایجاد شده و برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. خانم فریمانی افزود: در این مرکز که شامل اتاق عمل، آزمایشگاه‌های بالینی، جنین‌شناسی، ژنتیک، اورولوژی و کلینیک‌های زنان است خدمات میکرو اینجکشن، ‌ای وی اف، فریز جنین و پی جی دی انجام می‌شود.

 رشد چابهار متناسب با توسعه بندر باشد

زاهدان| مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد و توسعه چابهار باید متناسب با توسعه بندر باشد و دسترسی به بندر باید آسان شود. مرتضی باقری در بازدید از محل ساخت فرودگاه چابهار افرود: ساخت فرودگاه بین‌المللی و توسعه حمل و نقل هوایی از ضرورت‌های لازم برای توسعه سواحل مکران به ویژه شهرستان راهبردی چابهار است. مشاور وزیر راه بیان کرد: باید برای ساخت این فرودگاه موانع و مشکلات پیش رو بررسی و حل شود. جاده‌های فعلی جوابگو جابه‌جایی حجم کالاهای ورودی به بندر نیست.

 نمایشگاه عکس قاچاق سوخت در زاهدان افتتاح می‌شود

زاهدان| هنرمند عکاس سیستانی و بلوچستانی از افتتاح نمایشگاه مجموعه عکس قاچاق سوخت در زاهدان خبر داد. صادق سوری اظهار داشت: دراین نمایشگاه 20 عکس با موضوع قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان از مورخ سوم تا 10 مرداد در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد زاهدان برپا می‌شود.

این هنرمند عکاس ادامه داد: روزانه 6 میلیون لیتر گازوئیل ونفت از ایران به کشور پاکستان قاچاق می‌شود که این میزان قاچاق در سال را به حدود 2 میلیارد لیتر می‌رساند. او گفت: بیکاری، خشکسالی و قیمت پایین سوخت در ایران نسبت به کشور پاکستان دلیل اصلی قاچاق سوخت است که باعث شده اکثر جوانان استان سیستان وبلوچستان به سمت این شغل پر سود و پرخطر بروند.

 

ارسال نظر