اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۷۵
اخبار شهرستان‌ها

 واحدهای «تازه‌ساز» امتحان زلزله را خوب پس دادند؛ کرمانشاه  

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از مقاومت واحدهای تازه‌ساز در زلزله روز گذشته تازه‌آباد خبر داد و افزود: این واحدها کوچک‌ترین آسیبی ندیدند. رضا خواجه‌ای با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری روز (یک‌شنبه) تازه‌آباد، گفت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله 25 تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.: بعد از ارزیابی صورت گرفته مشخص شد 101 واحد مسکونی فرسوده که همگی در مناطق روستایی قرار داشتند دچار آسیب شدند. با شناسایی صورت گرفته، این واحدها نیز در کنار سایر واحدهای آسیب دیده قبلی، از تسهیلات و کمک بلاعوض برای ساخت برخوردار می‌شوند. او با بیان اینکه هیچ یک از واحدهای در حال ساخت در زلزله روز گذشته دچار آسیب نشدند، گفت: تمام واحدهای احداثی نوع یک که درحال ساخت هستند در این زلزله کوچک‌ترین آسیبی ندیدند.

 ضرورت رصد نوسانات بازار از سوی دستگاه‌های اجرایی؛کرج| معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز گفت: دستگاه‌های نظارتی بیش از پیش در شرایط فعلی تحرکات و نوسانات بازار را رصد کنند. عبادالله کامکار در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه جلسات از این پس به صورت هفتگی برگزار می‌شود، گفت: کالا‌های اساسی در استان به اندازه کافی، ذخیره شده و مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد. کامکار در راستای تنظیم بازار استان نسبت به تشریح و اهمیت تامین کالاهای اساسی مردم اشاره کرد و تمامی دستگاه‌ها را به اجرا و نظارت دستورات بالای دستی ملزم کرد.

 علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت شد؛رشت| با پذیرش استعفای مسعود نصرتی، با 10 رای اعضای شورا علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد. معاون شهردار منطقه دو، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری رشت، معاون حمل و نقل ترافیک، معاون اداری مالی شهرداری، معاون خدمات شهری، معاون عمرانی شهرداری در کارنامه کاری علی بهارمست دیده می‌شود. گفتنی است علی بهارمست پیش از این در شهریور سال ۹۲ به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شده بود.

 تایید صورت‌های مالی سازمان منطقه آزاد ارس با درجه مطلوب؛ارس|کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶ سازمان منطقه آزاد ارس را بررسی و تایید کردند. اعضای کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (مجمع عمومی سالانه منطقه آزاد ارس) با حضور معاون توسعه مدیریت، مدیر امور مجامع و حسابرسی داخلی، مدیر سرمایه‌گذاری، بودجه و برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رییس و اعضای هیات‌مدیره، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس و اعضای کارگروه تخصصی برگزار شد. در پایان این نشست نیز گزارش حسابرسی سازمان تحت عنوان اظهارنظر «مطلوب» قرائت شد و اعضاء کارگروه شورا پس از استماع گزارش و بحث و بررسی، صورت‌های مالی و عملکرد سالانه سازمان منطقه آزاد ارس را در سال منتهی به به 29 اسفندماه 1396 تایید کردند.

 ارز ۴۲۰۰ تومانی مبنای عرضه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا؛ اصفهان| محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه درپاسخ به ســوالاتی درخـــصوص مـــکانیســـم عـــرضــــه محصولات فولادی در بورس کالا گفت: ازآنجاکه این شرکت، تامین کننده ورق بسیاری از تولیدکنندگان نهایی است، در بورس کالا نیز براساس مقررات شورای رقابت و براساس مبنای قیمتی ابلاغ شده، نمادهای ورقهای گرم را عرضه می‌کند. او در ادامه افزود: عرضه محصولات فولادمبارکه در بورس کالا در یکی از نمادهای ورق گرم شرکت مبتنی بر قوانین و مقرراتی است که شورای رقابت براساس یک مبنای قیمتی ابلاغ کرده است. ازاین‌رو شرکت بر اساس مبنای قیمتی شورای رقابت، کالاهای خود را در بورس کالا متناسب با ارز ۴۲۰۰ تومانی عرضه می‌کند. در نمادهای دیگر نیز به همین صورت عمل می‌کنیم؛ به گونه‌یی که پایه قیمتی برای محصولات دیگر شرکت با مقررات شورای رقابت متفاوت است، اما در نهایت بر اساس همان ارز ۴۲۰۰ تومانی عرضه می‌شود. یکی از مشکلات عرضه در بورس کالا به صنایع پایین دستی مربوط می‌شود.

 جریمه میلیاردی قاچاقچی کالا در میرجاوه؛ زاهدان|مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از جریمه 3 میلیارد و 308 میلیون ریالی قاچاقچی کالا در میرجاوه خبر داد.حیدر میرزایی اظهار داشت: مامورین گارد و انتظامات گمرک شهرستان میرجاوه در حین کنترل خودروهای عبوری تعداد 6 عدد کپسول جیوه که هرکدام 65 کیلوگرم وزن داشتند را از یک دستگاه خودروی تانکر به ظن قاچاق کشف کردند. مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا خودرو توقیف، متهم دستگیر و اقدامات مربوط به رسیدگی پرونده در شعبه سوم بدوی زاهدان آغاز شد.

 نمایشگاه فرش‌ ابریشم در مراغه؛تبریز| شانزدهمین نمایشگاه فرش ابریشم مراغه، امروز در محل دایمی نمایشگاه‌های مراغه افتتاح شد. در این نمایشگاه بیش از ۳ هزار تخته فرش ابریشم، گل ابریشم و تابلو فرش از دست بافته‌های هنرمندان مراغه‌یی به نمایش در آمده است. علاوه بر فرش مراغه، دست بافته‌هایی از هنرمندان قم، زنجان، بناب، ملکان و سردرود هم در ۱۸ غرفه عرضه شده است. در صنعت فرش مراغه ۱۴ هزار نفر فعالیت داشته و سالانه حدود ۵۰ هزارمترمربع فرش ابریشم دستباف تولید می کنند. ۹۵ درصد فرش‌های مراغه، به علت بافت ریز، تنوع طرح و استفاده از مواد اولیه مرغوب، قابلیت صادرات دارد.

 

ارسال نظر