اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۰۱۲
اخبار شهرستان‌ها

 بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد؛ یزد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد خبر داد. مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قانون مربوط به حضور اقلیت‌های دینی و مذهبی در شوراهای شهر و روستا در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قانون حضور اقلیت‌ها به همان قانون سال 75 یعنی قبل از ایراد شورای نگهبان بازگشت، گفت: زمان اجرای این قانون از انتخابات شورای گذشته لازم الاجرا شده است و اقلیت‌های دینی مانند گذشته می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. انصاری با بیان اینکه مورد اضطراری دیگری در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: مجلس قصد داشت دو ماه برای تمدید مهلت اوراق مشارکت مهلت بگیرد که این موضوع هم مورد موافقت اعضای مجمع قرار گرفت.

 شهردار رشت استعفا کرد؛ رشت| به گزارش ایلنا، مسعود نصرتی شهردار رشت جمعه شب گذشته استعفای خود را به علوی رییس شورای اسلامی شهر رشت تسلیم کرد. احمد رمضانپور نرگسی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر رشت نیز ضمن تایید این خبر گفت: امیدوارم بررسی استعفای شهردار رای نیاورد زیرا نصرتی هنگام انتخاب برای پست شهرداری رشت 11 رای موافق شورا را داشت و قریب به اتفاق اعضای شورا از عملکردش رضایت دارند. خودم نیز از کسانی هستم که به این استعفا رای نخواهم داد. او درباره سرپرست جدید شهرداری رشت نیز گفت: هنوز گزینه خاصی در نظر نداریم. ابتدا باید درباره موضوع استعفا صحبت کنیم که البته بعید است رای نیاورد. به گفته رمضانپور، نصرتی قرار است جایگزین قائم مقام سازمان دهیاری‌ها وشهرداری‌های کشور شود.

 جدال با مرگ صدها ماهی در رودخانه گدار نقده؛ ارومیه| رییس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: با توجه به خشک شدن برخی از زیر شاخه‌های آب ورودی به رودخانه گدارچای ده‌ها قطعه ماهی گرفتار در این آب‌ها پس از نجات، به تالاب سلدوز انتقال داده شد. اکبر محمدیان گفت: طبق گزارشات واصله مردمی مبنی براحتمال تلف شدن ده‌ها قطعه ماهی در کانال ورودی آب به رودخانه گدارچای نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان نقده با حضور در محل، ده‌ها قطعه ماهی را پس از نجات در تالاب سلدوز رهاسازی کردند. او افزود: با شروع فصل گرما وکم شدن آب‌های روان در بستر رودخانه گدار چای و زیر شاخه‌های منتهی به این رودخانه گودال‌هایی از آب پدید می‌آید که با گرم شدن هوا آب‌های راکد این گودال‌ها آرام آرام تبخیر می‌شود وموجبات به دام افتادن و تلف شدن آبزیان وماهی‌ها در این گودال‌ها فراهم می‌شود.

 گیلان از پایگاه‌های اصلی فرش ابریشم کشور؛ رشت| رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: توانمندی فرش‌بافان و کیفیت خوب فرش ابریشم گیلان موجب شده که این استان یکی از پایگاه‌های اصلی فرش ابریشم کشور باشد. مجتبی مهری با بیان اینکه در حال حاضر در گیلان بالغ بر 50 هزار مترمربع فرش بافته می‌شود، گفت: این میزان نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل‌توجه‌یی برخوردار است. او افزود: در 3 یا 4 سال گذشته فقط 12 هزار مترمربع در گیلان فرش بافته می‌شد، که با حمایت از فرش‌بافان و شرایط خوب بیمه تامین اجتماعی برای فعالین در این صنعت به تدریج افزایش یافت. مهری با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار و 396 نفر در گیلان در حوزه بافت فرش فعالیت دارند، گفت: برخورداری از تامین اجتماعی منجر خواهد شد که افراد بیشتری برای ورود به بافت هنر صنعت فرش تشویق شوند. در صورتی که تامین اجتماعی حمایت لازم را از فرش‌بافان را نداشته باشد، شاهد افول این صنعت در استان خواهیم بود.

 شهادت 10 مرزبان در حمله تروریست‌ها به پاسگاه مرزی مریوان؛ سنندج|  روابط‌عمومی‌قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) از شهادت 10 مرزبان در حمله تروریست‌ها به پاسگاه مرزی مریوان استان کردستان خبرداد. در پی‌حمله شب گذشته اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب به پاسگاه مرکزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی‌سپاه در روستای دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان، روابط‌عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: در حمله شب گذشته (جمعه 29/4/97) اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب و وابسته به استکبار جهانی به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان در استان کردستان و متعاقباً انفجار زاغه مهمات، تعداد 10 تن از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند. این اطلاعیه افزوده است: در این درگیری تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی و متواری شدند.

 اختصاص 375 میلیارد تومان به راه‌آهن چابهار-زاهدان؛ زاهدان| معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای راه‌آهن چابهاربه زاهدان 375 میلیارد تومان اختصاص یافته که لازم است به سالانه هزارمیلیارد تومان افزایش یابد تا در سه سال آینده آماده بهره‌برداری شود. باقر کرد در جلسه توسعه حمل و نقل ریلی استان افزود: راه‌آهن چابهار - زاهدان با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد در دست احداث است که عامل ایجاد توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه است.

 

ارسال نظر