اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۲۴
اخبار شهرستان‌ها

 آنتونیو استوکس خرید جدید تراکتورسازان تبریزی

تبریز   بازیکن اسبق تیم فوتبال سلتیک با عقد قراردادی به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست.

آنتونیو استوکس بازیکن تیم ملی ایرلند و باشگاه سلتیک به عنوان مهاجم هدف بامداد با عقد قراردادی دو ساله رسما به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. آنتونیو ۲۹ ساله متولد کشور ایرلند سابقه بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ سال ایرلند و تیم ملی بزرگسالان این کشور را در کارنامه دارد.  حضور و بازی در تیم‌های سلتیک، ساندرلند، شفیلد یونایتد، هیبر نین، بلک بورن راورس از مهم‌ترین سوابق این بازیکن در دوران حرفه‌یی است.  این مهاجم بازی را از تیم‌های پایه آرسنال شروع کرد و در ادامه به تیم ساندلند پیوست. استوکس با ۱۸۵ سانتی‌متر قد در پست مهاجم هدف بازی می‌کند. استوکس با پیراهن تیم سلتیک سابقه آقای گلی در لیگ اسکاتلند در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ را در کارنامه خود دارد.

 انفجار مهیب در شهرک صنعتی خمین؛ اراک| معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی از انفجار مهیب در شهرک صنعتی خمین؛ خبر داد  و گفت: نیروهای امدادی خمین اراک و شازند به محل حادثه اعزام شدند. فتح‌اله حقیقی با اشاره به انفجار در شهرک صنعتی خمین اظهار داشت: تا الان تنها یک مصدوم به بیمارستان منتقل شده و هشدار لازم درباره خالی کردن پیرامون محیط داده شده واعلام شده که تا جایی که امکان دارد صحنه درون حادثه هم تخلیه شود و تلاش برای خنک نگه داشتن منبع‌ها هم در حال انجام است.

 فرانسوی‌ها پرشمارترین گردشگران در اصفهان؛ اصفهان| جذابیت بناهای تاریخی اصفهان بیش از 131 هزار گردشگر خارجی را امسال به نصف جهان آورده است.  مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: این تعداد گردشگر خارجی در فروردین و اردیبهشت امسال از بناهای تاریخی نصف جهان دیدن کردند که به ترتیب مسافران فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی در صدر آمار هستند.  فریدون الهیاری افزود: مجموعه تاریخی میدان امام (ره)، کاخ موزه چهلستون و باغ فین در کاشان بیشترین تعداد بازدید‌کننده را در فصل اول گردشگری خارجی استان به خود اختصاص داده‌اند.

 دولت از کنار کوچک‌ترین مشکلات صنعت نمی‌گذرد؛یزد| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: مسوولان و نمایندگان استان یزد بطور جدی پیگیر حل مشکلات صنعت هستند و به سهم خودم اطمینان می‌دهم از کنار کوچک‌ترین مشکلات صنعتگران هم نگذرم. محمدرضا علمدار یزدی در جشن روز صنعت و معدن استان یزد اظهار داشت: در ۵ سال گذشته شاهد تلاش دولت برای ایجاد ثبات و مقاوم‌سازی اقتصاد کشور بودیم که هدف آن ایجاد شرایط قابل پیش بینی برای فعالان اقتصادی بود.  او ادامه داد: در نتیجه این تلاش‌ها توافق برجام به دست آمد و جذب سرمایه در دستور کار دولت قرار گرفت و رشد ۵ درصدی بخش صنعت، تورم تک رقمی و اشتغال ۷۰۰ هزار نفری حاصل شد.

 آب مورد نیاز توسعه سبا از رودخانه زاینده رود تامین نمی‌شود؛ اصفهان| دکتر مهرعلیزاده در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به دغدغه شهروندان درباره مسائل کم آبی استان اصفهان و افتتاح پروژه توســــعه فـــولاد سبا گفــت: پساب خطوط تولید مجتمع سبا و شرکت ذوب آهن اصفهان، پس از تصفیه در تصفیه خانه‌های به روز، در خطوط تولید بازچرخانی می‌شود و در مجتمع فولاد سبا نیز از این آب استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، آب موردنیاز طرح توسعه مجتمع فولاد سبا که به تازگی به بهره‌برداری رسیده، از محل تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی تامین شده و از رودخانه زاینده رود تامین نمی‌شود. محسن مهرعلیزاده نوشت: آب تخصیصی به صنایع کاهش زیادی پیدا کرده و آنها موظف به صرفه جویی و تغییر روش‌های مصرف و همچنین بازچرخانی آب و استفاده از پساب شده‌اند و طی ماه‌های اخیر، منبع آب جدیدی به این حوزه اضافه نشده و بهره‌برداری از همین طرح‌های توسعه فولاد، خود گواه همکاری صنایع درخصوص کاهش مصرف آب و استفاده از روش‌های جایگزین است. استاندار اصفهان در پایان با ذکر آیه «ان مع العسر یسرا» اظهار امیدواری کرد روزی شاهد جاری شدن مجدد زندگی در زاینده رود باشیم.

 مجتمع فولاد سبا با استفاده از پساب صنعتی در حال کار است؛ اصفهان|  در مراسم افتتاحیه طرح توسعه مجتمع فولاد سبا، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از افزایش تولید در مجتمع فولاد سبا گفت: خدا را شاکریم که در نظام ارزشی جمهوری اسلامی و در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و خدمت مردم قدم برمی داریم. او ضمن قدردانی از این دستاورد افزود: از مدیرعامل فولاد مبارکه و تمامی کسانی که دست به دست هم دادند تا توسعه و افزایش تولید در گروه فولاد مبارکه به سرانجام برسد صمیمانه تشکر می‌کنم.

 تجهیز ۱۳ هزار هکتار اراضی به آبیاری مکانیزه؛ ارومیه| طرح تجهیز ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی پیرانشهر به سامانه آبیاری نوین، از ۸۵ درصد پیشرفت عملیاتی برخوردار است.  امسال 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی پیرانشهر به سامانه آبیاری نوین تجهیز می‌شود.

به گفته ترابی فرماندار پیرانشهر، برای اجرای این طرح‌ها 4 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته و تاکنون 3 هزار و 500 میلیارد ریال از آن هزینه شده است.

او پیشرفت عملیاتی این طرح‌ها را 85 درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد این طرح در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسد. 

 

ارسال نظر