تولیدکنندگان برای مقابله با فساد با دولت همراهی می‌کنند

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۱۹

گروه بنگاه‌ها|

در روزهایی که بازار افشای مفاسد اقتصادی حسابی داغ شده، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایران با تاکید بر لزوم ایجاد واحدهای ویژه مبارزه با فساد اقتصادی، گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان کشور عاشقانه برای پیشرفت ایران تلاش دارند و برای مقابله با انحراف‌ و فساد با دولت همدل و هم جهت هستند. به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا مرتضوی در همایش روز صنعت و معدن در پارک علم و فناوری یزد با اشاره به شرایط اقتصادی و سختی‌هایی که بخش خصوصی و صنعتگران با آن مواجه هستند، اظهارداشت: درخواست بخش خصوصی از نهادهای دولتی رعایت عدل و انصاف است. او با بیان اینکه اشتغال‌ زایی و فعالیت در عرصه تولید امری پرهزینه و پردردسر است، افزود: در این شرایط انصاف نیست بخش صنعت، این تلاش را انجام ‌دهد و مسوولیت سایر بخش‌ها را در مسائلی همچون مالیات برعهده داشته باشد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: چرا باید دولت اجازه دهد به نام ائمه اطهار موسسه‌یی 12هزار میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری و از جایگاهش سوءاستفاده کند.

مرتضوی با اشاره به مشکل اخذ یک فقره مجوز و صدور پروانه و پرداخت‌های غیرمتعارف در این ارتباط، تصریح کرد: روزی تخلف مخفی بود اما امروز فساد اداری و اقتصادی، معضلات را برای فعالان بخش خصوصی دوچندان کرده است. او با اشاره به نوسان و مشکل بازار ارز در ماه‌های گذشته یادآور شد: برخی مفسدان که قبلا ثروت ملی و بیت المال را غارت کرده بودند، با کاهش ارزش پول ملی در تلاش هستند، ارزهایی که از راه‌های نامشروع کسب کردند از کشور خارج کنند.

 وضعیت نامطلوب مالیات

این تولیدکننده با انتقاد از وضعیت نامطلوب مالیات و به ویژه مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: صنعتگران تصمیم گرفته‌اند تا دیگر زیربار کج خلقی برخی‌ها در بحث مالیات نروند و مقابل بی‌قانونی‌ها در چارچوب قانون و مقررات مقاومت کنند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: بطور مثال بار مالیات ارزش‌افزوده همچنان بر عهده صنعتگران است، در حالی مقرر شد با استفاده از صندوق‌های هوشمند، از تخلف و فرارهای مالیاتی صنوف جلوگیری شود که این طرح اجرا نشد.

مرتضوی، رشد ظرفیت‌ تولید و اقتصاد کشور را نسبت به 40 سال گذشته مطلوب عنوان کرد و افزود: کشور برای مبارزه با مشکلاتی همچون رشد روزافزون فساد، نیازمند واحدهای ویژه‌یی که وی آن را « یگان‌ها و گردان‌ها» نامید، عنوان کرد.

 

ارسال نظر