اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۱۷
اخبار شهرستان‌ها

 علت سوختگی گاومیش‌های خوزستان

در دست بررسی است؛ اهواز  

مدیر اداره جهاد کشاورزی دشت آزادگان گفت: تعدادی از گاومیش‌ها در منطقه رومین بستان دچار سوختگی شده‌اند و علت آن می‌تواند به دلیل آتش‌سوزی هورالعظیم یا بی‌آبی منطقه باشد که در شهرستان وجود دارد. قاسم بیت‌سعید با اشاره به تصاویر منتشر شده از تعدادی گاومیش و گوسفند که دچار سوختگی شده‌اند، اظهار کرد: این تصاویر منتشر شده در خصوص سوختن گاومیش‌ها و حتی گوسفندان صحت دارد و این حادثه در منطقه‌یی در بستان اتفاق افتاده است. او افزود: تعدادی از کارشناسان در حال بررسی علت این حادثه و همچنین میزان خسارت‌های وارده به گاومیش‌ها و همچنین گاو و گوسفندان هستند و به محض مشخص شدن علت حادثه، آن را منتشر خواهیم کرد. مدیر اداره جهاد کشاورزی دشت آزادگان تصریح کرد: تعدادی از گاومیش‌ها در منطقه رومین بستان دچار سوختگی شده‌اند و علت آن می‌تواند به دلیل آتش‌سوزی که در هورالعظیم اتفاق افتاده یا بی‌آبی باشد که در شهرستان وجود دارد.

 بی‌نظمی‌ در خاموشی برق استان البرز؛ کرج| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: بلوک‌بندی خاموشی‌های احتمالی شبکه توزیع برق استان مشخص شده است. ناصر اسکندری اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد بی‌نظمی‌هایی در خاموشی برق مناطق مختلف استان بودیم. او ادامه داد: این خاموشی‌های خارج از برنامه، نارضایتی بحق مردم و صاحبان مشاغل را درپی داشت چون مردم باید بدانند چه ساعتی در روز خاموشی خواهند داشت تا براساس آن برنامه‌ریزی کنند، برای رفع این مشکل از امروز بلوک بندی خاموشی‌های احتمالی شبکه توزیع برق استان در سایت شرکت توزیع برق استان ارائه شده است. این مسوول گفت: مردم با مراجعه به این سایت می‌توانند از زمان احتمالی خاموشی برق در محل کار یا سکونت خود مطلع شوند.

  تا ۱۰ سال آینده یاسوج مانند خرمشهر و آبادان می‌شود؛ یاسوج| مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر امروز مسوولان ما برنامه‌ریزی نکنند در ۱۰ سال آینده آب و هوای این استان مانند آب و هوای خرمشهر و آبادان خواهد شد. وحید محمدی‌تبار در آیین تودیع و معارفه مدیران کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: شاید نتوان جلوی بی‌بارشی و زلزله و سیل و گرد و خاک را گرفت اما می‌توان جلوی تعرض به بستر رودخانه‌ها، تعرض به جنگل‌ها و منابع طبیعی و تعرض به محیط زیست‌مان را بگیریم. وی با مطلوب ارزیابی کردن اقدامات رییس دستگاه قضایی استان، دادستان مرکز و دستگاه‌های امنیتی در جلوگیری از تعرض به منابع ملی، اظهارداشت: امروز باید برنامه‌ریزی و وحدت رویه داشته باشیم که بسترسازی و مدیریت کنیم در بحث کشاورزی و کشت‌های جایگزین در بحث طراحی مکانیسمی برای اختصاص یارانه به کشاورزانی که کشت جایگزین می‌کنند تا در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی شود.

 ساماندهی سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی در کرج؛ کرج| در کارگروه ماده 18 شهرستان کرج برنامه‌ریزی‌های لازم نسبت به چگونگی حمل و نقل سرویس مدارس صورت گرفت. دیروز در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسوولان شهری، جلسه کارگروه ماده 18، «ساماندهی سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی در مدارس شهرستان کرج» برگزار شد. در این نشست که با تبادل‌نظر مسوولان همراه بود؛ نسبت به چگونگی حمل و نقل سرویس دانش‌آموزی مدارس و نحوه فعالیت‌های این کارگروه و شیوه بهره‌گیری از دستورالعمل‌های سامانه پایش ناوگان دانش آموزی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 طاعون دامی برای مردم خطری ندارد؛ کرمان| مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: طاعون دامی با طاعون انسانی تفاوت دارد و این بیماری برای انسان خطری ندارد و واگیردار نیست. حسین رشیدی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طاعون دامی با طاعون انسان متفاوت است و این بیماری به هیچ عنوان قابل انتقال به انسان نیست. رشیدی افزود: بیماری p.p.r یا بیماری طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک، بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و مردم کرمان نگرانی سلامت خود نباشند. او گفت: به دلیل حساسیت این بیماری ما هر سال تمامی دام‌ها اهلی منطقه بافت را مورد واکسیناسیون قرار می‌دهیم. رشیدی اظهارداشت: تاکنون 10 مورد لاشه تلفات دام‌های وحشی توسط نیروهای دامپزشکی در منطقه مشاهده شده که اداره کل دامپزشکی با اعتباراتی که در اختیار دارد محل آبخوری این دام‌ها را ضدعفونی کرده است.

  اعلام نتایج آزمایش‌های تعیین هویت اجساد حادثه اتوبوس سنندج؛ سنندج| مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان گفت: نتایج آزمایش‌های تعیین هویت اجساد اتوبوس حادثه تلخ ترمینال سنندج اعلام شد. غلامرضا همایون‌پور مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان با اشاره به حادثه تلخ ترمینال سنندج گفت: آزمایش‌های تعیین هویت در اسرع وقت انجام شد و هر ۱۱ نفر از فوت‌شدگان که از طریق اداره‌کل پزشکی قانونی استان کردستان معاینه و نمونه‌برداری شده بودند، با نتایج DNA مطابقت داشته و 10 نفر از جانباختگان تحویل خانواده‌های‌شان شد. او افزود: جسد یک نفر دیگر نیز که مربوط به راننده تانکر است به‌ محض مراجعه بستگان تحویل آنان می‌شود. او تصریح کرد: از نخستین ساعات اعلام حادثه آتش‌سوزی تیمی از پزشکان و تکنیسین‌های پزشکی قانونی شروع به معاینه اجساد و نمونه‌گیری شدند و نمونه‌ها را جهت انجام آزمایش تعیین هویت به آزمایشگاه سازمان پزشکی قانونی کشور ارسال و در کوتاه‌ترین زمان، کلیه نتایج اعلام و اجساد شناسایی شده تحویل بستگان شد.

 

ارسال نظر