اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۳۰
اخبار شهرستان‌ها

 اشیای تاریخی پیدا شده در «خانه امیری» چه بودند؟ مشهد  

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در جریان عملیات بازسازی خانه تاریخی امیری مشهد دو شیء تاریخی پیدا شده است. مرجان اکبری در خصوص اشیای پیدا شده در خانه امیری اظهار کرد: برخلاف برخی شایعات در این خانه هیچ ظرف یا ظروفی پیدا نشده و فقط یک کله شیر و یک عدد کوزه توسط کارشناسان ما کشف شده است. او ادامه داد: ماجرای پیدا شدن این اشیا به چند هفته قبل برمی‌گردد و کوزه پیدا شده به پایگاه منتقل شده ولی کله شیر همچنان در همان محل قرار دارد تا مکان دقیق قرارگیری آن مشخص شود یا یگان حفاظت آن را تحویل بگیرد.

 شوری آب خسارت جدی به کشاورزی خرمشهر وارد کرد؛اهواز| مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: اگر روند شوری آب در خرمشهر ادامه پیدا کند، کل محصولات خرمای شهرستان از بین می‌رود. محمد مطرودی با اشاره به وضعیتی که آب شور برای نخیلات و کشت‌های این شهرستان به وجود آورده است، اظهار کرد: آب شور خسارت‌های بسیار جدی به نخیلات و کشت‌های سبزی و صیفی در خرمشهر وارد کرد. او افزود: آب شور به کشت‌های سبزی و صیفی شهرستان حدود 70درصد خسارت وارد کرد. همچنین به کشت‌های یونجه نیز حدود 80درصد خسارت وارد شده است.  

 آنچه مردم از آن رنج می‌برند، تبعیض است نه مشکلات؛رشت| فرماندار شفت با بیان اینکه اختلاف سلایق و ذائقه‌های سیاسی نباید منجر به اختلاف و تزریق ناامیدی در جامعه شود، گفت: القای ناامیدی بسترساز از بین رفتن اعتماد عمومی است. محمدرضا محسنی در جلسه شورای اداری با اشاره به اینکه مسوولان شهرستان باید در عملکرد و بیان مطالب دقت و ظرافت‌های لازم را داشته باشند، افزود: مدیران باید در بین مردم حضور یابند و فرصت‌ها و تهدیدها را تبیین کنند و با آنها شفاف باشند؛ آنچه مردم از آن رنج می‌برند، تبعیض است نه مشکلات. محسنی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 90 هکتار به سطح زیر کشت برنج در شفت افزوده شده است، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط تا پایان سال زراعی و آبیاری مزارع در کنار مردم باشند.

 جهش‌های قیمتی ربطی به تحریم‌ها ندارد؛ خرم‌آباد| نماینده الیگودرز در مجلس معتقد است: جهش‌های قیمتی ربطی به تحریم‌ها ندارد. محمد خدابخشی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل اطلاعات استان اظهار کرد: بعضی تصمیمات که در استان گرفته می‌شود زمینه ناامنی را در کل کشور فراهم کرده است. او با بیان اینکه کسی را ندیده‌ایم که به استقبال تحریم‌ها برود، گفت: جهش‌های قیمتی ربطی به تحریم‌ها ندارد و منطق تیم اقتصادی دولت غلط است. خدابخشی به تسهیلات با سود ۳۳درصدی اشاره کرد و با بیان اینکه در شرایط رکود که تمام بازارها دارند این پول‌ها به سمت تولید نمی‌روند، ادامه داد: تصمیمات غلط تیم‌های اقتصادی دولت‌ها باعث به وجود آمدن این شرایط شده و ضربه‌هایی که از این‌ تصمیم‌ها خورده‌ایم از امریکا و غرب نخورده‌ایم.

 تعمیرات ۳واحد عملیاتی مهم شرکت پالایش نفت اصفهان؛اصفهان| تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر، کاهش گرانروی و گاز مایع شماره دو شرکت پالایش نفت اصفهان که اول تیرماه آغاز شده بود ۲۵ تیرماه پایان می‌یابد. مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: همزمان با تعمیرات اساسی، با توجه به راه‌اندازی واحد تقطیر۳ در آینده نزدیک و نیاز به ارتباطات عملیاتی بین ۳ واحد تقطیر شرکت، خطوط لوله ارتباطی طی این تعمیرات اساسی اجرا می‌شود، همچنین پروژه روزمینی کردن مسیر آب‌های خنک‌کننده واحدهای تقطیر، کاهش گرانروی و گاز مایع نیز انجام می‌شود.

 پیشرفت ۹۵درصدی پروژه احداث نیروگاه مجتمع فولاد سبا؛اصفهان| پروژه احداث نیروگاه CHP (تولید همزمان برق و حرارت) مجتمع فولاد سبا برای پشتیبانی و تامین برق مورد نیاز نواحی مهم این مجتمع از جمله ریخته‌گری و واحد اکسیژن در مواقع اضطراری در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر با تلاش همه جانبه مجموعه فولاد مبارکه و پیمانکاران داخلی با پیشرفت ۹۵درصدی، مرحله راه‌اندازی کامل را پیش‌رو دارد. مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه افزود: در سال‌های اخیر نصب پکیج‌های CHP با ظرفیت‌های نسبتا کوچک و برای تامین نیازهای الکتریکی و حرارتی مناطق صنعتی به عنوان سیستم‌های دیزل ژنراتور (DG) داری مزیت است و استفاده از آنها همچنان در جهان رشد فزاینده‌یی دارد.

 صادرات دستگاه‌های مکانیزه پخت نان به ۴۵ کشور؛؟؟؟؟| گروه صنعتی بارک با بیش از ۳۰سال سابقه در ساخت دستگاه‌های پخت نان هم‌‌اکنون با تامین نیاز‌های بازار داخل محصولات خود را به

۴۵ کشور جهان صادر می‌کند. مدیرعامل این کارخانه گفت: بیش از 30 محصول در زمینه پخت نان‌های ایرانی از جمله فرتونلی نان لواش خشک اتوماتیک، فرتونلی نان تافتون و بربری، فرتونلی نان بربری اتوماتیک، فرگردان نان تافتون، بربری و لواش، فر مخصوص پخت نان سنگک، دستگاه پخت نان فانتزی، فر تونلی نان لواش نرم با سیستم اکسترودری و غلطکی تولید می‌کنیم که همه آنها تاییدیه‌های داخلی و اروپایی را کسب کرده‌اند. بیات افزود: محصولات ما 35درصد از دستگاه‌های موجود کمتر سوخت مصرف می‌کنند و آلودگی زیست محیط آنها تقریبا صفر است و گواهی کشور آلمان در کم‌مصرف‌ترین دستگاه را نیز کسب کرده‌ایم ضمن اینکه در پخت از حرارت مستقیم استفاده نمی‌شود.

 

ارسال نظر