اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۱:۳۷:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۰۴۶
اخبار شهرستان‌ها

 آغاز جشنواره فرهنگ ملل در میدان امام اصفهان

اصفهان| یازدهمین جشنواره ملل آداب و رسوم و صنایع‌دستی با بیش از ۲۷ کشور از 21 ملیت در میدان امام اصفهان برگزار شد.

صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل در اصفهان در بستر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی رویداد مهمی است، افزود: این دانشجویان سفیران فرهنگی هستند که پیام صلح و دوستی را به کشورهایشان می‌رسانند.

او گفت: این جشنواره جشن بزرگ با هم بودن و برای هم بودن در میان جوانان برومند ملت‌هایی است که حول محور علم هم‌اکنون در دانشگاه‌های کشورمان تحصیل می‌کنند. مجتبی صدیقی با اشاره به تحصیل بیش از 34هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: با ظرفیت خوب مراکز آموزش عالی کشور درصدد افزایش آمار جذب دانشجویان خارجی به ویژه از کشورهای همفکر با ایران به 75هزار دانشجو هستیم.

 دستگیری متهم اصلی پرونده تجاوز

در ایرانشهر

زاهدان|  فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری متهم اصلی پرونده تجاوز به عنف در ایرانشهر خبر داد.

سردار محمد قنبری افزود: پس از طرح موضوع تجاوز به عنف در ایرانشهر، همکاران ما تلاش زیادی جهت دستگیری متهمان به کار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه گفت: خوشبختانه با تلاش بی‌وقفه و اشراف اطلاعاتی همکاران ما در پلیس آگاهی متهم اصلی این پرونده دستگیر شد و به زودی جزئیات این موضوع از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. پیش از این 2 متهم دیگر دستگیر شده بودند. سردار قنبری خاطرنشان کرد: تلاش برای دستگیری متهم چهارم ادامه دارد.

 خیانت‌های ارزی هفته‌های اخیر مایه تاسف است

قم| رییس خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: احتکار سکه و ارز خیانت بزرگ به اقتصاد کشور و مایه تاسف است. سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در مراسم روز صنعت و معدن در قم با بیان این مطلب اظهار داشت: خیانت‌های ارزی هفته‌های اخیر مایه تاسف است. او متذکر شد: افرادی که سکه و ارز احتکار کردند، بدانند خیانت بزرگی به نظام و اقتصاد کشور کردند. سهل‌آبادی همچنین درباره مالیات خاطرنشان کرد: لازم است، شفافیت مالیاتی در کشور صورت گیرد و همه اقشار مالیات بدهند. چرا باید دیوار صنعتگران از همه کوتاه‌تر باشد و اول از همه سراغ صنعتگران بروند.

 خراسان رضوی، سومین استان تولید‌کننده تخم‌مرغ در کشور

مشهد| رییس اتحادیه مرغداران تخمگذار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی سومین تولید‌کننده تخم‌مرغ در کشور است و بالغ بر 10میلیون مرغ تخمگذار و تولید با ظرفیت 110 هزار تن در هر سال دارد. محمد منتظمی اظهار کرد: انتظار می‌رود زمان برگزاری نمایشگاه دام و طیور در مشهد به جای 3 روز به یک هفته افزایش یابد، بازه زمانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه دام و طیور هر سال یک بار است.

منتظمی در پاسخ به اینکه آیا قیمت تخم‌مرغ افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: افزایش قیمت تخم‌مرغ قطعی نبوده است، در حال حاضر نهادهای دامی وابستگی مطلق به منابع خارجی دارند. اما اگر مراودات به گونه‌یی باشد که مواد اولیه خوب و با قیمت مناسب در اختیار ما قرار بگیرد، احتمال افزایش قیمت کمتر است. او تاکید کرد: افزایش یا عدم تغییر در قیمت تخم‌مرغ بستگی به سیاست مبادلات تجاری در ایران و کشورهای صادرکننده نهادهای دامی دارد.

 ویزیت رایگان بیماران در روستای قلعه‌نو مه‌ولات

مشهد| 45نفر از اهالی روستای قلعه‌نو مه‌ولات به همت کاروان نیکوکاری درمانی ویزیت

رایگان شدند.

این کاروان نیکوکاری متشکل از شبکه بهداشت و درمان، ناحیه سپاه، هلال‌احمر و ویزیت رایگان بیماران در روستای قلعه‌نو مه‌ولات کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار به روستای قلعه‌نو شهرستان مه‌ولات اعزام شدند و 45 نفزاز بیماران این روستا را به‌طور رایگان ویزیت کردند. افزون بر این 40 بسته غذایی هریک به ارزش 700هزار ریال و در مجموع به ارزش 28میلیون ریال در اختیار نیازمندان این روستا قرار گرفت. برپایی ایستگاه سلامت، تست قند و فشار خون و برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان از دیگر اقدامات انجام شده این کاروان نیکوکاری در روستای قلعه‌نو مه‌ولات است.

 

ارسال نظر