اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۸۱
اخبار شهرستان‌ها

 جشن برداشت انگور در دمای ۵۱ درجه؛اهواز|

از دیرباز خوزستان را استانی 4 فصل و به تعبیری ژرف‌تر «ایرانی کوچک» نامیده‌اند. از دلایل عمده این نامگذاری می‌توان به شرایط ویژه و ناب خوزستان اشاره کرد. این استان‌ گرچه یکی از گرم‌ترین شهرهای جهان را در دل خود جا داده ولی جاذبه‌های دیدنی خوزستان دل گردشگران را بیش از هوای استان به زیبایی‌های خداوندی گرم می‌کند. تابستان گرم خوزستان را در شهرستان کارون می‌توان متفاوت‌تر دید از آن جهت که باغات انگوری که تحت عنوان «تاکستان‌های کارون» نامیده می‌شوند رنگ و جلوه‌یی بی‌نظیر به این شهرستان کوچک داده است. الماس‌های زردی که علاوه بر رونق‌بخشی به خانواده‌های کارونی؛ نمایشی بی‌نظیر از ترکیب رنگ‌های منحصر به فرد برای گردشگران اجرا می‌کنند در برهه‌یی از زمان نیز زاویه لنز دوربین‌های علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداری را به نام خود به ثبت می‌رسانند. جشنواره برداشت انگور در 14و 15تیر ماه برای نمایش ادامه جریان زندگی در گرمای تابستان و معرفی جاذبه‌های گردشگری خوزستان برگزار می‌شود.

 تعطیلی ۹۰ تعاونی زنان روستایی در استان سمنان؛سمنان| مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی زنان استان سمنان از تعطیلی بیش از ۹۰تعاونی زنان روستای به دلیل بی‌توجهی دستگاه‌های مرتبط و عدم حمایت این دستگاه‌ها خبر داد. مینا رامه اظهار کرد: بی‌توجهی مسوولان و کم شدن روحیه کار جمعی منجر به تعطیلی و فروپاشی اتحادیه تعاونی زنان روستایی شده است. او خاطرنشان کرد: درحال حاضر بیش از 12تعاونی زنان روستایی با 150عضو فعال در استان سمنان وجود دارد. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی زنان استان سمنان ثبات و پابرجا ماندن یک اتحادیه تعاونی را وابسته به بازار فروش محصولات آن دانست و خاطرنشان کرد: نداشتن نمایشگاه ثابت بازار فروش از مشکلات تعاونی‌های زنان روستایی است. رامه با اشاره به اینکه عمده محصولات در مناطق روستایی تولید می‌شود، گفت: متاسفانه نداشتن کد بهداشتی محصولات و امکانات برای بسته‌بندی و عدم رقابت‌پذیری با کالاها و محصولات مشابه داخلی این جامعه را دچار مشکل کرده است.

 نوشداروی بازارچه گلشهر پس از مرگ سهراب؛کرج| عضو شورای شهر کرج ضمن ابراز همدردی با خسارت‌دیدگان بازارچه پونه گفت: سال گذشته به این طرح نقد داشتیم چون این روش برای ساماندهی دستفروشان درست نبود. عباس زارع اظهار کرد: ما در شورای شهر از سال گذشته به ایجاد بازارچه برای ساماندهی دستفروشان در گلشهر و آزادگان نقد داشتیم. او ضمن ابراز همدردی با خسارت‌دیدگان بازارچه پونه افزود: ساماندهی دستفروشان به این شیوه‌یی که صورت گرفته، درست نبود چون دستفروش کسی است که کالای خود را آخر شب جمع‌آوری می‌کند ولی در این طرح یک بازار روز ایجاد شده بود. او با بیان اینکه طرح ساماندهی به این شیوه منطقی نبود، افزود: به هر شکل هر کار موقتی که به این شیوه انجام شود چنانچه ملاحظات ایمنی در آن رعایت نشود، می‌تواند چنین حادثه‌یی را به دنبال داشته باشد.

 مصرف روزانه آب در ایران 40 لیتر بیشتر از میانگین جهانی است؛زنجان| مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سلطانیه گفت: مصرف روزانه آب در ایران با مصرف روزانه 190 لیتر برای هر نفر40 لیتر بیشتر از میانگین مصرف جهانی است. سیدمرتضی صفوی با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف برای عبور از بحران کم‌آبی را بسیار کارساز توصیف کرد و ادامه داد: برای شستن دست‌ها با شیرهای معمولی 13 لیتر در دقیقه آب مصرف می‌شود که در صورت استفاده از شیرهای مجهز به کاهنده مصرف این میزان به 7 لیتر کاهش خواهد یافت. او از مردم خواست تا به صورت دوره‌یی و با اطمینان از بسته بودن همه شیرهای منزل خود عدم کارکرد کنتور آب را کنترل کرده و در صورت وجود نشت داخلی در ساختمان نسبت به رفع آن اقدام کنند؛ چراکه در ازای رفع هر نشت کوچک نزدیک به 1800 لیتر آب در ماه صرفه‌جویی می‌شود.

 پروازهای بین‌المللی در فرودگاه ماکو راه‌اندازی می‌شود؛ارومیه|  رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به ظرفیت ورودی و خروجی فرودگاه منطقه آزاد ماکو در بخش پروازهای خارجی اشاره کرد و گفت: دفتر کنترل گذرنامه به زودی با هدف برقراری پروازهای بین‌المللی در این فرودگاه راه‌اندازی می‌شود. سردار غلامرضا رضاییان‌فر دیروز در حاشیه بازدید از منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه عملکرد ماموران پلیس امنیت عمومی در این فرودگاه باید هوشمندانه باشد، افزود: فرودگاه ماکو به دلیل قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک و هم مرزی منطقه با کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه برای کشور پراهمیت است. او اضافه کرد: ماموران واحد گذرنامه در این فرودگاه باید با کاهش زمان، هزینه و افزایش رضایتمندی مسافران، خدمات مطلوبی به آنان ارائه دهند.

 افزایش دما و مصرف زیاد برق علت خاموشی‌ها؛ همدان| در چند روز گذشته خاموشی‌هایی اتفاق افتاد که ناشی از افزایش گرمای هوا و بالا رفتن مصرف برق بیش از ظرفیت بار مصرفی نیروگاه‌ها بوده است. معاون مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: تا این لحظه خاموشی بر اثر کمبود تولید نداشته‌ایم مگر اینکه بر اثر اتفاق در شبکه سراسری در برخی مناطق خاموشی رخ داده باشد. احمد یزدی افزود: وضعیت سراسری مصرف برق در کشور به گونه‌یی است که پیش‌بینی می‌شود امسال به حدود ۵۹ هزار مگاوات برسد. با توجه به افزایش رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته و افزایش دما امسال تقریبا با کمبود حدود ۸ هزار مگاوات برق روبه‌رو هستیم.

 

ارسال نظر