اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۰۱

 نقش آموزش در نهادینه کردن مدارا

دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی گفت: باید ببینیم پرسش مهر چه میزان برای آموزش و پرورش مهم است و اگر بخواهیم مدارا را قانون کنیم باید اول این مفهوم نهادینه و تبدیل به باور قلبی شود. شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی در هجدهمین کنگره ملی پرسش مهر گفت: با توجه به رابطه بین پرسشی که در سال ۹۷ توسط ریاست محترم جمهور مطرح و به بحث گذاشته شد و این میزان مشارکت بالا در پاسخ به این پرسش، در شرایط فعلی جامعه ما به نظر می‌رسد این پرسش یک بایسته‌یی هست که بتوانیم به وفاق ملی برسیم با تحمل دیگران و احترام به افکار دیگران. او ادامه داد: ما گردنه‌های سخت بی‌شماری را در این ۴ دهه پشت سر گذاشتیم اما امیدواریم با ترویج اینچنین پرسش‌هایی بهتر انها را پشت سر می‌گذاریم ضمن اینکه این پرسش مفاهیمی را در بر می‌گیرد که در حقوق شهروندی دنبال می‌کنیم. وی بیان کرد: در این پرسش به نقش تک تک کلمات باید توجه کنیم و مطمئنا این ۵ میلیونی که به پرسش جواب دادند راهکارهایی ارائه داده‌اند که امیدواریم بعد از این مراسم از ایده‌ها و نظرات بهره بگیریم و در دستور کار قرار بگیرد. امیدواریم این پرسش‌ها و پاسخ‌ها به سرنوشت شعار سال مبتلا نشود که با پایان سال برویم سراغ شعار سال بعد و گمان کنیم زمان شعار سال قبل پایان یافته است. مولاوردی گفت: من تمام پرسش رییس‌جمهور را در کلمه مدارا خلاصه می‌کنم و اگر مدارا را به عنوان هنجار اجتماعی در نظر بگیریم باید ببینیم نظام آموزش و پرورش در نهادینه کردن آن چه نقشی می‌تواند، ایفا کند. باید ببینیم چه میزان این پرسش برای آموزش و پرورش مهم است و اگر بخواهیم مدارا را قانون کنیم باید اول این مفهوم نهادینه و تبدیل به باور قلبی شود. او اضافه کرد: گام‌هایی برای نهادینه کردن مدارا تعریف شده است که در نهایت می‌رسیم به این موضوع که به درک مشترک از این مفهوم برسیم و ما را نرساند به تحمل کردن تفاوت‌ها بلکه تفاوت‌ها را به عنوان واقعیت بپذیریم. حالا این تفاوت در ظاهر باشد یا در قومیت و زبان و دین و عقیده امان باشد آن را بپذیریم. مولاوردی اظهار کرد: ما رنگین کمان اقوام و مذاهب را در کشور داریم و این نگاه ماست که می‌تواند از این فرصت برای توسعه کشور استفاده کنیم و آموزش و پرورش که از سنین پایه قدرت تمییز افراد را پرورش می‌دهد، می‌تواند با یاد دادن تفکر به کودکان بسیار موثر باشد.

 استقبال کارفرمایان از قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ثبت درخواست بخشودگی جرایم بیمه‌یی بیش از

٥٠ هزار کارگاه در سطح کشور خبر داد و گفت: از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌یی کارفرمایان خوش حساب استقبال خوبی شده است. تقی نوربخش با اشاره به کارگاه‌های مشمول بخشودگی اظهار کرد: ٥٠ هزار کارگاه در سطح کشور مشمول بخشودگی جرایم بیمه شده‎اند. او با اشاره به اینکه پنج هزار کارگاه در استان کرمان مشمول بخشودگی جرایم بیمه‌یی شده‌اند، افزود: از قانون بخشودگی جرایم بیمه‌یی کارفرمایان خوش حساب در سطح کشور استقبال خوبی شده است. نوربخش یادآور شد: این قانون مزیت خوبی را در اختیار کارفرمایان قرار داده است تا بتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند و بار هزینه‌های مالی خود را پایین بیاورند. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: طرح بخشودگی جرایم بیمه‌یی کارفرمایان یکی از اقداماتی است که در سال جاری سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از تولید به ویژه تولید داخلی انجام داده است. نوربخش با اشاره به نتیجه اجرای چنین طرح‌هایی در اشتغال پایدار و بهبود کسب و کار در کشور؛ خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی اقدامات موثری از جمله بخشودگی جرایم، مشوق‌های اشتغال، به کارگیری نیروهای تحصیل کرده و بازرسی یک ساله از دفاتر قانونی انجام داده است که مجموع این اقدامات سبب ثبات شغلی و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

 کاهش ۱۶ درصدی خودکشی در کرمانشاه

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در حال ساخت است. انوشیروان محسنی‌بندپی در مراسم افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه که در محل روستای «مشکنار» سرپل ذهاب برگزار شد، افتتاح این تعداد پروژه را حاصل همکاری موثر و خوب بسیج سازندگی، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن و با محوریت استانداری کرمانشاه عنوان کرد. وی با اشاره به دستور کار ساخت ۲۲۰۰ واحد برای مددجویان در مناطق زلزله‌زده گفت: از این تعداد امروز ۲۰۰ واحد به همت بسیج سازندگی ساخته شده و آماده تحویل است. او افزود: ۱۹۰ واحد دیگر نیز توسط بسیج سازندگی در حال ساخت است که به زودی تحویل می‌شود. محسنی‌بندپی اظهار کرد: مابقی واحدهای در حال ساخت با همکاری بنیاد مسکن پیگیری می‌شود و از ۲۰ تا ۸۰درصد پیشرفت دارد. رییس سازمان بهزیستی کشور به دیگر اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود

۹۰ تیم روانکاوی در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند که اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند. او به تاثیر مداخلات روانکاوی در کاهش آمار خودکشی اشاره کرد و افزود: با مداخلات به موقع از ۱۵۰مورد خودکشی جلوگیری شد و میزان خودکشی استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، با کاهش ۱۶ درصدی مواجه بود. رییس سازمان بهزیستی از غربالگری ۷۵هزار نفر از زلزله‌زدگان توسط روانشناسان بهزیستی خبر داد و افزود: 5هزار نفر به مشاوره فردی و 7هزار خانوار به مشاوره گروهی ارجاع شدند.

 

ارسال نظر