بررسی راهکارهای جلوگیری از مهاجرت پرستاران

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۰۰

دستمزد کم و شرایط نامناسب کار باعث می‌شود تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری در ایران با توجه به استقبال کشورهایی مثل استرالیا و کانادا از ایران خارج شوند. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این رابطه گفت: طبق درخواست مسوولان نظام پرستاری در بخش دولتی باید سالانه ۲۰هزار پرستار با هدف رفع کمبودهای پرستاری استخدام شوند.

حیدرعلی عابدی در تشریح جلسه دیروز کمیسیون بهداشت با مسوولان نظام پرستاری گفت: در این نشست که با حضور مسوولانی از شورای نظام پرستاری، رییس این سازمان و معاونان پرستاری وزارت بهداشت و درمان برگزار شد، مسائل و مواردی در خصوص عدم اجرای قوانین و مقررات حوزه پرستاری مانند ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره 10 این ماده مورد توجه قرار گرفت، در این ماده تاکید شده افرادی که دارای مشاغل منحصربه فرد هستند، باید به حقوق تخصص شغلی آنها اضافه شود. نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهاداتی درخصوص رفع فشار کاری به پرستاران ارائه شد به خانه ملت گفت: طبق اظهارات مسوولان این حوزه در بخش دولتی باید سالانه 20هزار پرستار با هدف رفع کمبودهای پرستاری استخدام شوند، همچنین در این نشست تاکید شد که تعرفه خدمات پرستاری و مراقبت در منزل تحت پوشش بیمه قرار گرفته است؛ اما متاسفانه تاکنون خدمات مراقبت درمنزل خیلی مورد توجه نبوده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: همچنین در خصوص جلوگیری از مهاجرت پرستاران بحث‌هایی به عمل آمد، از سوی دیگر درخواست‌هایی درخصوص بررسی ویژه بخشی از مواد لایحه خدمات کشوری مربوط به پرستاران و اعمال نظرات و دیدگاه‌های آنها در این لایحه مطرح شد.

 

ارسال نظر