اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۹۳
اخبار شهرستان‌ها

 ابرهای مازندران امسال بارور نمی‌شوند؛ ساری

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی مازندران می‌گوید: بارش‌های بهاری و کاهش تنش آبی نیاز به باروری ابرها در این خطه شمال کشور را برای سال زراعی جاری منتفی کرد. محمد ابراهیم یخکشی افزود: پرونده باروری ابرها به عنوان یکی از برنامه‌ها برای جبران بخشی از کاهش میزان بارندگی در مازندران روی میز قرار دارد. او توضیح داد: برای سال زراعی جاری طرح باروری ابرها به‌طور جدی در دستور کار قرار داشت، اما افزایش میزان بارندگی در بهار باعث شد تا مذاکرات با شرکت مجری به سمت اجرایی شدن پیش نرود و فعلا پرونده برای امسال بسته شده است. «باروری ابرها» یا «ابرآمایی» روشی برای تعدیل آب و هوا، افزودن مواد به داخل ابر با هدف تقویت تشکیل و رشد بلورهای یخ (Ice Crystal) در ابرهای سرد (بیشتر حجم ابر در دمای زیر صفر درجه سلسیوس است) و رشد قطرک‌های درون ابرهای گرم (بیشتر حجم ابر دارای دمای بالای صفر درجه سلسیوس است) و در نتیجه افزایش بارش برف یا باران است. تاثیر بارورسازی ابرها برای نخستین ‌بار در تاریخ ۱۲ جولای ۱۹۴۶ در آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت جنرال الکتریک امریکا توسط وینسنت شیفر مشاهده شد و در ایران نیز از اواسط دهه 70 برای نخستین‌بار این طرح در دستور کار قرار گرفت که به‌طور متناوب در برخی استان‌های کشور اجرا می‌شود.

 آب خرمشهر شیرین شد؛اهواز| فرماندار خرمشهر گفت: آب آشامیدنی شیرین شده و وضعیت شهر نیز آرام است. ولی‌الله حیاتی گفت: وضعیت شهر آرام است و نیرو‌های امنیتی شرایط را کنترل کرده‌اند. او درباره شوری آب در این شهرستان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر آب آشامیدنی شهرستان شیرین شده است و مشکلی ندارد.

 خاموشی‌های مکرر در خانه‌ اصفهانی‌ها؛ اصفهان| سناریو قطعی و افت فشار آب در تابستان امسال این‌بار به خاموشی‌های مکرر خانه‌های اصفهانی‌ها رسیده است. این روزها بحران بی‌آبی و گرمای شدید تابستان در خانه‌های اصفهانی‌ها با خاموشی و قطعی‌های مکرر برق بیشتر احساس می‌شود، این در حالی است که بیشتر مسوولان برق استان اعلام کرده بودند که با مدیریت و صرفه‌جویی مردم خاموشی نخواهیم داشت. با این وجود به خصوص طی یک هفته گذشته اصفهانی‌ها بحران بی‌آبی را با قطعی برق در ساعات گرم تابستان به خوبی احساس می‌کنند و این‌بار در صف انتظار پاسخگویی شماره ۱۲۱ شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برای مطلع شدن به دلیل قطعی برق هستند.

 تعداد مسموم‌شدگان روستاهای رامهرمز به 350 نفر رسید؛اهواز| رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافت شده از صبح روز شنبه تاکنون مراجعه 350 نفر از اهالی روستاهای بخش ابوالفارس رامهرمز به دلیل مسمومیت با آب آلوده به مراکز درمانی گزارش شده است. شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به مسمومیت جمعی از اهالی سه روستای بخش ابوالفارس از توابع رامهرمز اظهار کرد: حدود 70 نفر از مراجعه‌کنندگان در بیمارستان‌های اهواز و بیمارستان رامهرز بستری شده بودند که در حال حاضر تعدادی از این افراد مرخص شده‌اند. حال عمومی همه مراجعه‌کنندگان خوب گزارش شده است. رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص ادامه مراجعات پس از گذشت سه روز از آغاز مسمومیت‌ها که به دلیل آلودگی آب و مصرف آب خام در این روستاها رخ داد، تصریح کرد: ممکن است یک فرد مسموم‌شده به‌طور کامل بهبود نیابد و مجددا به مراکز درمانی مراجعه کند. همچنین شاید فردی بهداشت فردی خود را رعایت نکرده و موجب بیمار شدن افراد دیگر شود.

 دستگیری یکی از مدیران ارشد به اتهام اختلاس 10 میلیاردی؛ایلام| شب گذشته یکی از مدیران ارشد استان ایلام به همراه 3 نفر از کارمندانش به دلیل اختلاس مالی دستگیر شدند. حجت‌الاسلام علی نظر تیموری‌کیا معاون دادستان ایلام با اشاره به اینکه در رابطه با این پرونده اختلاس و کلاهبرداری تاکنون مدیرکل یکی از دستگاه‌های اجرایی استان و سه نفر از همکاران وی دستگیر و بازداشت شده‌اند، افزود: فعلا رقم این اختلاس و کلاهبرداری قریب ۱۰میلیارد ریال برآورد شده است.  معاون دادستان ایلام با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در رابطه با این پرونده با سرعت و دقت در حال انجام است، یادآور شد: همگان بدانند که برخورد محاکم قضایی با اختلاس‌گران، قانون‌شکنان و متصرفان اموال دولتی بسیار سخت و بدون اغماض خواهد بود.

 نجات تمساح از چاه آب در سرباز؛زاهدان|  مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک سر تمساح در شهرستان سرباز درون یک چاه آب کشاورزی گرفتار شده بود که پس از اطلاع اهالی بومی منطقه و با کمک محیط‌بانان، همیاران و دوستداران محیط زیست از درون چاه آب بیرون کشیده شد. نیره پورملایی خاطرنشان کرد: تمساح بیرون کشیده شده از درون چاه آب زمین‌های کشاورزی حوزه شهرستان سرباز بلافاصله به برکه‌ها و آبگیرهای زیستگاه تمساح پوزه کوتاه منتقل شد.  

 فولاد مبارکه در بخش سلامت، یک سازمان متعالی است؛اصفهان|  مطلبی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات بهداشت کار دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر اجرایی مجمع ملی سلامت جمهوری و دبیر جشنواره تعهد و مسوولیت اجتماعی سلامت که از طرف وزارت بهداشت برای ارزیابی اظهارنامه ارسالی حوزه سلامت فولاد مبارکه به همراه جمعی از ارزیابان و کارشناسان این مجمع از فولاد مبارکه بازدید می‌کرد، در پایان ارزیابی عملکرد فولاد مبارکه در حوزه سلامت گفت: با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده باید اذعان داشت این شرکت در همه حوزه‌ها به ویژه در بخش سلامت، یک سازمان متعالی است.

 

ارسال نظر