طرح انتقال آب از مهاجرت ساکنان منطقه جلوگیری می‌کند

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۱۰
طرح انتقال آب از مهاجرت ساکنان منطقه جلوگیری می‌کند

سیستان ‌و بلوچستان| رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به پیشرفت ۶۵درصدی طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان گفت: اجرای این پروژه و بهره‌برداری از آن از مهاجرت ساکنان منطقه جلوگیری می‌کند. به گزارش تسنیم، سیددانیال محبی استاندار سیستان‌وبلوچستان به همراه جمعی از مدیران استانی ظهر دیروز از مراحل اجرایی طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان بازدید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان در حاشیه این بازدید گفت: طرح بزرگ انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان 850 میلیون دلار اعتبار در برداشته و در 16 ناحیه عمرانی با 21 پیمانکار رتبه یک کشوری و 27 مشاور اجرایی در حال اجراست.  مجتبی پیری با اشاره به پیشرفت 65درصدی این پروژه، بیان کرد: این طرح در 5 شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در منطقه سیستان واقع در شمال استان در حال اجراست که براساس مطالعات انجام شده پس از اتمام و بهره‌برداری از طرح سالانه 400 میلیون مترمکعب آب اختصاصی از طریق این طرح دراختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد و اجرای این پروژه و بهره‌برداری از آن از مهاجرت ساکنان منطقه جلوگیری می‌کند.

سیددانیال محبی استاندار سیستان‌وبلوچستان صبح امروز برای بازدید از طرح‌های عمرانی منطقه سیستان ازجمله طرح انتقال آب به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان، عازم این منطقه شده است. استاندار سیستان‌وبلوچستان ابتدا از شهرک صنعتی رامشار و طرح ایجاد کارخانه کاشی و سرامیک در این شهرک بازدید به عمل آورد و سپس به طرح‌های عمرانی شهرستان هامون سرکشی کرد.

 

ارسال نظر