زنان فعال در حوزه اقتصاد سرمایه کشور هستند

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۵۶
زنان فعال در حوزه اقتصاد سرمایه کشور هستند

روزهای پایانی هفته برای چهره‌های دولتی به سفرهای استانی برای پیگیری برنامه‌های کلان دولت در استان‌ها اختصاص دارد؛ سفرهایی که در هر یک از آنها بخشی از برنامه‌های دولت برای رسیدگی به مشکلات منطقه‌یی دنبال می‌شود و راهکارهای اجرایی برای تسریع در اجرای برنامه‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ دیروز معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده زنان فعال در حوزه اقتصادی را سرمایه بزرگی برای استان اصفهان دانست و گفت: زنان نقش برجسته‌یی به ویژه برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی، تامین معیشت مردم و تنظیم بازار بر عهده دارند.

معصومه ابتکار شامگاه پنج‌شنبه در پایان سفر یک روزه خود به اصفهان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این سفر نشستی با بانوان فعال اقتصادی عضو اتاق بازرگانی برگزار شد که نشان داد، استان اصفهان در این زمینه از سرمایه بزرگی برخوردار است.

او افزود: بانوان فعال اقتصادی در این نشست برنامه‌ها، پیشنهادها، دیدگاه‌ها و انتقادهای خود را مطرح کردند و برنامه‌های دولت هم در این زمینه ارائه شد. معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه آحاد جامعه به ویژه بانوان در شرایط اقتصادی فعلی که به کشور ما وارد شده نقش مهمی بر عهده دارند، گفت: دولت تدبیر امید تلاش‌های زیادی انجام داده تا بتواند مسائل و مشکلات را از پیش پای مردم بردارد.

او اضافه کرد: انسجام و وحدت ملی در شرایط فعلی از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است و زنان در این زمینه نقش برجسته‌یی به ویژه برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی، تامین معیشت مردم و تنظیم بازار بر عهده دارند.

ابتکار گفت: علاوه بر این نشست‌ها و گفت‌وگوهای متعددی در استان اصفهان برگزار کردیم. او بیان کرد: ابتدا در نشستی با بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان اصفهان، مواردی از جمله نقش زنان و موضوعاتی که آنها باید در شورای شهر دنبال کنند، مطرح شد.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه 63نفر از اعضای شوراهای شهر در استان اصفهان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: اهمیت مباحث مدیریت شهری و نقش بانوان در بهبود و ارتقای کیفیت زندگی شهری در ادامه این نشست ارائه شد.

او اظهار داشت: بانوان عضو شوراهای شهر در استان اصفهان تجربیات خود را در این زمینه ارائه کردند و در ادامه برنامه‌های معاونت رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده هم در سطح ملی ارائه شد.

 دیدار با مراجع در اصفهان

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در این سفر دیداری هم با آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان داشتیم، افزود: در این دیدار گزارش‌هایی در مورد برنامه‌های دولت در مورد ارتقا و بهبود وضعیت خانواده (طرح گفت‌وگوی خانواده و بین نسلی) ارائه شد و ایشان هم حمایت خود را از برنامه‌های دولت را اعلام کرد و تاکید زیادی بر اهمیت خانواده و ضرورت همگرایی و مشارکت آحاد جامعه در این زمینه داشت.

ابتکار با بیان اینکه در ادامه این سفر بازدیدی هم از اورژانس اجتماعی اصفهان انجام شد، افزود: اورژانس اجتماعی یکی از مهم‌ترین سازو کارهای بازدارندگی در زمینه آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

او اظهار داشت: آشنایی بیشتر مردم با این نهاد از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است و امیدوارم حمایت‌های بیشتری از اورژانس اجتماعی شود تا بتواند فعالیت‌های خود را در زمینه حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی توسعه دهد.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نشست و گفت‌وگوی مستقیمی هم با مردم استان در صدا و سیمای مرکز اصفهان داشتیم، گفت: در پایان هم نشست و گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی با تشکل‌ها و احزاب استان اصفهان برگزار شد.

او با بیان اینکه تشکل‌های دولتی و دانشگاهی در حوزه خانواده کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند، افزود: تعدادی از نمایندگان این تشکل‌ها دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در این نشست مطرح کردند.

 

ارسال نظر