آخرین وضعیت بازار اهواز به نقل از رییس اتاق اصناف

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۸۰
آخرین وضعیت بازار اهواز 
به نقل از رییس اتاق اصناف

خوزستان|

رییس اتاق اصناف اهواز گفت: تعدادی تولیدکننده و عرضه‌کنندگان کالا، در بازار کالا توزیع نمی‌کنند و از فروش کالا خودداری می‌کنند و این موضوع باعث افزایش قیمت محصولات در بازار شده است.

سعید ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعدادی از کارخانه‌ها به‌خصوص تولیدکننده و عرضه‌کنندگان، با وجود آنکه دارای مشتریان قدیمی هستند که از آنها خریداری می‌کنند، در بازار کالا توزیع نمی‌کنند و از فروش کالا خودداری می‌کنند.

او افزود: مشتریان این کارخانه‌های تولیدی در گذشته به‌صورت اعتباری و اکنون باتوجه به شرایط اقتصادی کالا را به‌صورت نقدی از آنها خریداری می‌کنند اما این کارخانه‌ها به بهانه‌های مختلف ازجمله اینکه قطعات نداریم، از فروش کالا سر باز می‌زنند. رییس اتاق اصناف اهواز تصریح کرد: این کمبود عرضه محصولات در بازار که بر اثر عدم فروش کالا توسط تولیدکنندگان انجام می‌گیرد، باعث افزایش قیمت محصولات در بازار شده است. البته اتحادیه‌ها اعضای خود را هماهنگ کرده‌اند تا این اعضا در جلوگیری از افزایش قیمت‌ها همراهی لازم را انجام دهند. ممبینی ادامه داد: زمانی که عرضه محصولات در بازار کاهش پیدا کند، خود به خود قیمت محصولات افزایش پیدا می‌کند و یک نارضایتی در میان خریداران به وجود می‌آید. او گفت: مدت‌های زیادی است که در شرایط رکودی به‌سر می‌بریم و تقاضا برای خرید محصولات در بازار خیلی زیاد نیست و حتی نسبت به گذشته نیز کاهش پیدا کرده است اما باتوجه به پیش‌بینی نمایندگی‌های توزیع کالا مبنی بر اینکه انبارها نباید خالی از کالا باشد، به دنبال تامین کالا هستند.

 

ارسال نظر