اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۲۰

 راه‌اندازی خط ریلی تهران-تبریز-آنکارا؛ تبریز  مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از راه‌اندازی خط ریلی تهران-تبریز-آنکارا تا مرداد ماه جاری خبر داد. شاپور ارسلانی اظهار داشت: 90 تا 95درصد زیرساخت‌های راه‌اندازی این مسیر ریلی فراهم شده و طی چند روز آینده آخرین جلسه هماهنگی با طرف ترکی در ترکیه صورت خواهد گرفت تا مسائل فنی و اقداماتی همچون بحث تردد، نوع واگن‌ها، ظرفیت جابه‌جایی، کنترل بلیت و... نیز نهایی شود. ارسلانی در مورد قطار تبریز-وان عنوان کرد: هفته گذشته نخستین سفر ریلی قطار مسیر تبریز-وان نیز صورت گرفت که با توجه به برنامه‌ریزهای انجام شده دوشنبه هر هفته این قطار ساعت 30: 23 تبریز را به مقصد وان ترک و ساعت 22 روز بعد یعنی سه‌شنبه از وان به سمت تبریز حرکت خواهد کرد که با توجه به شب رو بودن این مسیر این نوع قطار در جهت جلب رضایت مشتری مورد توافق دو طرف ایرانی و ترک قرار گرفت و ظرفیت آن نیز 250 نفر است که در صورت استقبال قابل افزایش خواهد بود.

 آرامش در بازارهای کرج؛ کرج  رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز با بیان اینکه هیچ کمبودی در کالاهای اساسی وجود ندارد، گفت: موضوع اصلی این روزهای اصناف و بازار، گرانی است که امیدواریم مسوولان عالی کشور برای آن تصمیمات اساسی بگیرند.  حمید کریمی گفت: وضعیت بازار در کرج آرام است و هیچ کمبودی هم در کالاها وجود ندارد؛ فقط تنها بحث این روزها گرانی است که نه فقط در کرج بلکه در کشور وجود دارد و امیدواریم در روزهای آتی بهتر شود.  کریمی درخصوص وضعیت بازار در کرج اظهار کرد: هیچ تعطیلی در هیچ صنفی گزارش نشده چراکه اصناف هم خود را از مردم می‌دانند و هدفی جز خدمت به مردم ندارند. طلافروشان و موبایل‌‌فروشان هم فعالند.  رییس اتاق اصناف کرج با بیان اینکه وضعیت ارز و دلار مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: اما اصناف دنبال بازی سیاسی نیستند و خود را جزئی از مردم می‌دانند.

 بودجه راه‌‌اندازی موزه باستان‌شناسی به خلیل‌آباد اختصاص می‌یابد؛ مشهد  فرماندار خلیل‌آباد گفت: بودجه راه‌‌اندازی موزه باستان‌شناسی به خلیل آباد اختصاص می‌یابد. شهرستان خلیل‌آباد ازجمله شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی است که دارای آثار تاریخی و باستانی متعددی است که در صورتی که به آنها توجه جدی صورت گیرد می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای توسعه گردشگری در این منطقه فراهم کند.

 گران‌فروشی در سطح اصناف خراسان‌شمالی وجود ندارد؛ خراسان‌شمالی  رییس اتاق اصناف خراسان‌شمالی گفت: گران‌فروشی در سطح اصناف این استان وجود ندارد. امیدوار در جمع خبرنگاران استان با تاکید بر اینکه گران‌فروشی در میان کاسب‌های این استان وجود ندارد، تصریح کرد: با مشکل دریافت کالا با قیمت بالا در بین اصناف مواجه هستیم. او خاطرنشان کرد: اغلب کسبه‌های این استان مستاجر بوده و این استان فاقد تولیدکننده بزرگ است. اغلب کالاهای مورد نیاز این استان از سایر استان‌ها وارد می‌شود و افزایش نرخ از آنها تاثیر گرفته است.  او ادامه داد: در حال حاضر امنیت و آرامش بر بازار خراسان‌شمالی حاکم است.

 روز خوش برای معامله‌گران بورس قزوین؛ قزوین  شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز در تالار شیشه‌یی قزوین سه هزار و ۱۱۳ واحد افزایش یافت. کارشناس بورس اوراق بهادار استان قزوین گفت: در جریان دادوستد‌های امروز، بورس اوراق روز خوش برای معامله‌گران بورس بهادار قزوین با سه هزار و ۱۱۳واحد افزایش به عدد ۱۱۵ هزار و ۱۷۴ واحد رسید. حاجی موسایی افزود: امروز سی و یک میلیون و ۷۰۰هزار سهم به ارزش سی و نه میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال مبادله شد که ۵۶درصد آن به خرید سهام اختصاص داشت. به گفته کارشناس بورس اوراق بهادار استان قزوین، شرکت‌های سرمایه‌گذاری سایپا، ملی صنایع مس ایران و گروه بهمن به ترتیب بیشترین تعداد سهام و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

 

ارسال نظر