اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۵۶

 اصیل‌ترین «عاشیق‌ها» در ارومیه‌اند

ارومیه| رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: موسیقی عاشیق جزو میراث ناملموس ارومیه است.

احد هوشمند با اشاره به اهمیت هنر عاشیق افزود: هنر عاشیق جزو میراث ناملموس ارومیه است که باید مورد توجه قرار گیرد. هوشمند با اشاره به اینکه اصیل‌ترین عاشیق‌ها در ارومیه زیست می‌کردند، تصریح کرد: هنر موسیقی عاشیق تنها هنری است که به نام ارومیه ثبت ملی شده است. رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه موسیقی عاشیق یک موسیقی فولکلور است، اظهار کرد: نحوه آموزش این هنر به صورت تجربه و همراهی با استاد بوده و سینه به سینه به هنرمندان عاشیق امروز رسیده است. او با اشاره به اینکه در استان نزدیک به 100نفر عاشیق وجود دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر ارومیه در ماکو، سلماس، نقده، میاندوآب و خوی هنرمند عاشیق فعالیت دارند.

 هشدار در خصوص مصرف شیرخشک‌های قاچاق آلوده

کرمان| دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان درخصوص مصرف شیرخشک‌های قاچاق آلوده با نشان‌های تجاری Picto، Milumel، Celia، Lactel هشدار داد. ابراهیم شهریاری با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان غذا و دارو، شیرخشک با نشان‌های تجاری شرکت lactalis Nutrition Sante شامل Picto، Milumel، Celia، Lactel فاقد مجوز ترخیص و مصرف هستند درخصوص مصرف این شیرخشک‌ها هشدار داد و افزود: پس از ارسال شکایت‌ها از نقاط مختلف جهان، شرکت

lactalis Nutrition Sante اواخر سال2017 میلادی اقدام به فراخوانی 12میلیون باکس از محصولات خود از بیش از 50 کشور جهان(ازجمله چین، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه، پاکستان، افعانستان، عراق و...) نموده است که با عنایت به وجود حاشیه سود بالا در خرید محصولات آلوده و عرضه غیرقانونی در سایر کشورها احتمال قاچاق محصولات از سایر کشورها به داخل کشور وجود دارد.

  مترو گران نشد؛ بار هزینه و بدهی‌ها سنگین است

اصفهان| لایحه افزایش قیمت بلیت قطار شهری اصفهان از هفتصد به هزار تومان، پیشنهادی بود که در سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان مطرح شد اما به تصویب شورای شهر نرسید.

مترو سریع‌ترین، ارزان‌ترین و ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل در اصفهان است که استفاده از آن سهولت تردد مردم و کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد. به همین دلیل با تاکید شهردار اصفهان خط یک مترو در پایان سال 96 تکمیل شد و خط دو قطار شهری نیز در راستای افزایش سطح خدمات و جلب رضایت بیشتر شهروندان اصفهانی درحال احداث است؛ همچنین تلاش مدیریت شهری رساندن سرفاصله‌های زمانی مترو به دو و نیم دقیقه و نزدیک کردن آن به استانداردهای جهانی است.

به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری، قطار شهری اصفهان هم‌اکنون ۴۶میلیارد تومان بدهی ثبت شده دارد. با این همه توسعه مترو به عنوان محور حمل و نقل پاک از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری است. مرتضی طهرانی می‌گوید: درحال حاضر جابه‌جایی هر مسافر در مترو ۵۵۰۰ تومان برای شهرداری هزینه دارد و این درحالی است که کمتر از 10درصد این هزینه در قالب بلیت از شهروندان دریافت می‌شود.

  افزایش پروازهای فرودگاه دزفول به تهران و مشهد

اهواز| تعداد پروازهای فرودگاه دزفول به مقصد تهران و مشهد افزایش یافت.

محمد بخشی گفت: از دوم تیر ماه با همکاری شرکت آتا، افزایش پروازهای فرودگاه دزفول هواپیمایی در طول هفته 5 پرواز از دزفول به تهران و بالعکس انجام می‌شود. پرواز جدید شرکت هواپیمایی آتا ساعت 18:30دقیقه امروز از تهران به مقصد دزفول و ساعت 20:30دقیقه از دزفول به تهران انجام می‌شود. او ادامه داد: پرواز دزفول به تهران و بالعکس از طریق این شرکت هواپیمایی در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه نیز انجام خواهد شد. فرودگاه دزفول تنها فرودگاه شمال استان خوزستان است که نقش مهمی در جابه‌جایی مسافر از شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک، گتوند و شوشتر به مقصد تهران دارد.

 

ارسال نظر