700 میلیارد تومان به آب روستایی اختصاص یافت

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۵۴
700 میلیارد تومان به آب روستایی 
اختصاص یافت

مازندران|

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت امسال 700میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی در روستاهای کشور اختصاص داد.

علی‌اصغر قانع دیروز در حاشیه نشست کاری در نور به ایرنا گفت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی در یک هزار و 500 روستای کشور در نظر گرفته شد. هم‌اکنون شاخص بهره‌مندی روستاهای کشور از طرح‌های آبرسانی 76درصد است که 6 درصد آن طی 2سال گذشته به دست آمده که بیانگر توجه ویژه دولت به این بخش است. معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش بارندگی در سال آبی جاری و بروز تنش آبی در 10کلان‌شهر کشور اظهار کرد: برنامه‌ریزی خاصی برای جبران کمبود آب در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به حفر و تجهیز چاه‌های جدید و اجاره چاه‌ها از بخش خصوصی اشاره کرد.

قانع افزود: در صورت کاهش مصرف 10تا 15درصدی آب آشامیدنی و 15درصدی مصرف در صنایع می‌توان تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر گذاشت و در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد. او گفت: در زمان حاضر حدود 60 درصد از آب شرب کشور از سفره‌های زیرزمینی و 40درصد دیگر نیز از آب‌های سطحی تامین می‌شود. قانع یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نیرو را ساماندهی فاضلاب شهرهای ساحلی خزر به ویژه مازندران برشمرد و گفت: موافقت اولیه برای دریافت 265میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی برای ساماندهی فاضلاب شهرهای تنکابن، نور، محمود آباد، رویان و ایزدشهر صورت گرفته است و به زودی با دریافت اعتبار لازم کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر