مشترکان خانگی گاز تحت پوشش بیمه حوادث هستند

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۸۲
مشترکان خانگی گاز 
تحت پوشش بیمه حوادث هستند

آذربایجان‌شرقی|

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه تمام مشترکان خانگی گاز تحت پوشش بیمه حوادث هستند، گفت: در سال 96 حدود 20 میلیارد ریال توسط شرکت بیمه به مشترکان حادثه‌دیده گاز طبیعی در استان غرامت پرداخت شد.

به گزارش «تعادل» سیدرضا رهنمای‌توحیدی اظهار داشت: با توجه به گسترش روزافزون گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی و افزایش سطح خدمات ارائه شده، تمام مشترکان خانگی گاز تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.

او اضافه کرد: مشترکان خانگی گاز استان با وقوع حوادث ناشی از گاز طبیعی در صورت نقص عضو و از کار افتادگی دایم، جبران هزینه‌های پزشکی و خسارت‌های مالی هر واحد مسکونی و مشاعات و اشخاص ثالث تحت پوشش خدمات بیمه هستند. مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: این استان به دلیل استقرار در اقلیم سرد، وزش مستمر باد و توفان، ساخت و سازهای غیر اصولی به خصوص در حاشیه شهرها، بی‌احتیاطی مشترکان گاز به دلیل مجهز نبودن وسایل گازسوز به تجهیزات ایمنی، پایین بودن کیفیت مصالح ساختمانی از جمله دودکش‌ها، دقت ناکافی در اجرا و نگهداری سیستم لوله‌کشی گاز داخلی دارای آمار به نسبت بالایی در حوادث نشت، انفجار، آتش‌سوزی و گازگرفتگی است. او گفت: با وجود کاهش 13درصدی تعداد حوادث مرتبط با گاز در سال گذشته، کاهش 210مورد حادثه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی گزارش در استان مستلزم نظارت و کنترل بیشتر در اجرا و نگهداری لوله‌کشی داخلی، ارتقای سطح ایمنی استاندارد وسایل گازسوز، توسعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی است. سال گذشته 44نفر در این استان بر اثر حوادث مرتبط با نقص وسایل گازسوز جان خود را از دست داده و 52 نفر دیگر مصدوم شدند.

 

ارسال نظر