رشد ۲۷ درصدی تولید فولاد خام ایران

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۵۲

در 4ماهه اول سال میلادی، فولاد مبارکه با تولید ۲میلیون و ۲۷۶هزار تن، فولاد هرمزگان با تولید ۵۰۵ هزار تن و مجتمع فولاد سبا با تولید ۳۸۸هزار تن به ترتیب رشد ۱۲و ۶ و ۷۰درصدی را به ثبت رساندند.

به گزارش «تعادل» به نقل از انجمن جهانی فولاد (World Steel Association) در مدت مذکور، ایران ۸ میلیون و ۱۲۷هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته(۶ میلیون و ۳۶۹هزار تن) 27.6درصد رشد نشان می‌دهد. این گزارش حاکی است تولید فولاد خام ایران در آوریل ۲۰۱۸ با رشد 12.4درصدی به یک میلیون و ۹۵۰هزار تن رسید. این درحالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵هزار تن بود.

تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز در 4ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۷۵ میلیون و ۱۵۵هزار تن ثبت شد که حاکی از رشد ۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در آوریل ۲۰۱۸، با 4.1درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۸میلیون و ۳۲۲هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۴۲میلیون و ۴۳۳هزار تن ثبت شد.

طی 4ماهه نخست ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۲۸۸میلیون و ۹۶۹هزار تن، هند با ۳۵میلیون و ۳۸۱هزار تن، ژاپن با ۳۵میلیون و ۱۲۹هزار تن، روسیه با ۲۳میلیون و ۷۹۷هزار تن و کره جنوبی با ۲۳میلیون و ۶۹۶ هزار تن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

در 4ماه نخست سال ۲۰۱۸(از۱۰/۱۰/۱۳۹۶تا ۱۰/۰۲/۱۳۹۷) تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و فولاد هرمزگان) با 15.4درصد رشد به ۳میلیون و ۱۶۹هزار تن رسید؛ در این بازه زمانی تولید فولاد خام ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27.6درصد رشد کرده است.

 

ارسال نظر