کمک بلاعوض به 29 هزار خانوار زلزله‌زده پرداخت شد

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۰۱:۰۵:۲۱
کد خبر: ۱۲۳۱۷۵
کمک بلاعوض به 29 هزار خانوار زلزله‌زده پرداخت شد

کرمانشاه|

 استاندار کرمانشاه با اشاره به کمک 640 میلیارد ریالی مردم به جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون از این محل 29هزار و 354خانوار زلزله‌زده کمک بلاعوض 20میلیون ریالی دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های زلزله‌زده در استانداری افزود: از مجموع 640 میلیارد ریال کمک‌های مردمی مبلغ 3میلیون ریال دیگر نیز به صورت بلاعوض از طریق هلال احمر به حساب زلزله‌زدگان واریز شده است. با همه تبلیغاتی که در زمینه پرداخت نشدن کمک‌ها به مردم زلزله‌زده علیه مجموعه‌های دولتی صورت گرفت، مردم اعتماد خوبی به هلال احمر داشتند و مبلغ زیادی به زلزله‌زدگان کمک کردند. با توجه به حجم گسترده خانوارهای آسیب دیده، تعداد خانوارهای باقیمانده احتمالی نیز در روزهای آینده با کمک هلال احمر، بنیاد مسکن و فرمانداری‌ها جمع‌بندی شده و فهرست این افراد به هلال احمر ارائه می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر عادی‌سازی فضای شهرها و روستاهای مناطق زلزله‌زده، گام نخست تحقق این موضوع را جمع‌آوری چادرها و کانکس‌های بلااستفاده دانست و گفت: اگر خانواری در این فضاها ساکن نیستند باید آن را جمع‌آوری کرد.

بازوند یادآور شد که باید اعتباری از سوی دولت برای جمع‌آوری کانکس‌ها و چادرهای بلااستفاده جذب کنیم و آنها را از مردم خریداری و اسقاط نماییم چراکه موجب زشت شدن سیمای شهرها و روستاها و بروز مشکلاتی برای این مناطق می‌شود. حدود 4هزار کانکس مردمی در مناطق زلزله‌زده استان وجود دارد و آن تعدادی که مردم از آن استفاده نمی‌کنند را باید جمع‌آوری کنیم.

 

ارسال نظر