رهایی 20 صیاد ایرانی از بند دزدان دریایی

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۰۱:۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۳۱۷۲
رهایی 20 صیاد ایرانی از بند دزدان دریایی

زاهدان| مدیرکل شیلات سیستان‌وبلوچستان با اعلام خبر آزادی ۲۰ صیاد استان از بند اسارت دزدان دریایی گفت: ۴ نفر از این صیادان امروز به خاک وطن بازگشته‌اند و ۱۶ نفر دیگر در روزهای آینده به ایران باز خواهند گشت. هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: چهار نفر از صیادان سیستان‌وبلوچستان که حدود 4 سال پیش در آب‌های آزاد بین‌المللی ربوده شده بودند از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد خاک ایران شدند و در فرودگاه مورد استقبال مسوولان قرار گرفتند. مدیرکل شیلات سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام ‌شده 16 صیاد دیگر نیز که سال گذشته در بند دزدان دریایی گرفتار شده بودند از بند اسارت آزاد شده در اختیار سفارت ایران در نایروبی هستند و تمهیدات لازم برای بازگشت آنها فراهم شده که امیدواریم این صیادان نیز هر چه سریع‌تر به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.  

 «ایما» آینه‌دار معضلات اجتماعی

اصفهان| اعضای انجمن امداد دانشجویی-مردمی ایما امسال نیز مثل هر سال همایش آینه‌داران قدر را در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برگزار کردند. این همایش به پیروی از امام علی (ع) به عنوان پیشوای مذهبی و همچنین مددکاری اجتماعی که نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت نبود، در مجتمع فرشچیان اصفهان برگزار شد.

علیرضا نبی کارآفرین نمونه، سخنران ویژه این همایش بود. او در سخنرانی خود از حمیدرضا و کسراهایی گفت که جامعه با وجود ندادن هیچ‌گونه محبت، توجه، عدالت و آموزشی از آنان طلب مهربان بودن دارد. حمیدرضا و کسراهایی که با وجود داشتن سوءپیشینه در مجموعه دکتر نبی به آنها فرصت داده شد و توانستند عنوان کارگر نمونه را از وزیر کار دریافت کنند. حمیدرضا و کسراهایی که اگر کمتر مورد غفلت مسوولان و همچنین افراد جامعه قرار بگیرند دیگر شاهد آمار بالای زندانیان در سراسر کشور نخواهیم بود.

 جزئیات هک سیستم‌های فرودگاه تبریز

تبریز‌| معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ اختلالی در روند فعالیت فرودگاه تبریز رخ نداد و پس از بازگشت سیستم‌ها در عرض ۳ تا ۴ دقیقه، همه ‌چیز به حالت عادی بازگشت.

رحیم شهرتی‌فر با اشاره به حمله سایبری و هک سیستم‌های مانیتوری فرودگاه تبریز اظهار داشت: این حمله ساعت 21:30 سه‌شنبه به مدت 3 الی 4 رخ داد که بلافاصله برای مقابله با این حمله از سوی سرور مرکزی اقدام شد. هیچ اختلالی در روند فعالیت فرودگاه تبریز رخ نداد و پس از بازگشت سیستم‌ها در عرض 3 الی 4 دقیقه، همه‌چیز به حالت عادی بازگشت. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه قبلا فرودگاه مشهد هم با این‌گونه حمله سایبری مواجه شده بود، گفت: این سرورهای فرودگاهی در تهران مستقر است که باید شرکت فرودگاه‌های کشور هوشمندانه عمل کرده و از اقداماتی مشابه در آینده پیشگیری کند.

 خسارت سیل به شهرک صنعتی اشتهارد جبران می‌شود

کرج| معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به خسارت سیل به دیوارهای برخی واحدهای تولیدی و زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز، گفت: بیش از 90درصد این خسارات جبران می‌شود.

عزیز محمدی در حاشیه بازدید از واحدهای خسارت‌دیده از سیل هفته جاری در شهرک صنعتی اشتهارد افزود: این شهرک صنعتی دارای بیش از یک‌هزار واحد صنعتی فعال است که 3 روز پیش سیلاب خساراتی به آن وارد کرد. 3 روز پیش در کمتر از 30 دقیقه بارندگی رگباری حدود 20میلی‌متر در اشتهارد بارندگی داشتیم که به علت نفوذ ناپذیری اراضی بالادست، سبب جاری شدن سیلاب در شهرک صنعتی اشتهارد شد.

 سوییس در گردشگری همدان همکاری می‌کند

همدان|  شهردار همدان با اشاره به نشست مشترک خود با «مارکوس لاینتر» سفیر سوییس در ته ان، گفت: این کشور قرار است در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری با مردمان دیار الوند همکاری کند.

عباس صوفی اظهار داشت: سوییس یکی از کشورهای مدنظر برای همکاری در زمینه رونق گردشگری و سرمایه‌گذاری است و بر همین اساس شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان باب مذاکره و برگزاری نشست با سفیر این کشور را آغاز کرده است. شهردار همدان افزود: با توافق صورت گرفته با سفیر سوییس، قرار دادن همدان در مقاصد گردشگری این کشور اروپایی، برگزاری هفته فرهنگی همدان در آن کشور، خواهرخواندگی همدان با یکی از شهرهای سوییس، انتقال دانش دانشگاهی و ارتباطات دانشگاه‌ها، انتقال تجربیات فنی، مدیریت شهری و مدیریت بحران مورد تاکید قرار گرفت.

 تامین روشنایی ۳ نقطه از محورهای حادثه‌خیز مرکزی

اراک| سه نقطه از محورهای پرحادثه استان مرکزی با اعتبار سه هزار میلیون ریال، با تلاش اداره ایمنی راه و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان مرکزی با جدیت تمام در حال تکمیل است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: روشنایی تقاطع ازنوجان محور خمین-محلات، تقاطع فرنق محور خمین-الیگودرز و پیچ پرحادثه محمودآباد محور آشتیان-راهجرد برای دید بیشتر رانندگان و کاهش تصادفات جاده‌یی انجام شد. علی زندی‌فر با بیان اینکه روشنایی هر سه نقطه به‌طور جداگانه با اعتبار یک هزار میلیون ریال احداث شده است، افزود: نقطه پرحادثه ازنوجان به طول ۷۰۰ متر، تقاطع فرنق به طول یک‌هزار متر و پیچ محمودآباد به طول ۷۰۰ متر روشن شده‌اند. او افزود: محور ساوه-تهران قدیم به طول 2.5 کیلومتر با اعتبار

سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و محور نیمور-دلیجان به طول پنج کیلومتر با اعتبار 6 هزار و ۹۰۰میلیون ریال انجام شده است.

 

ارسال نظر