اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۲۳

 انشعاب آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود؛اردبیل| عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گفت: هزینه انشعاب آب، برق و گاز در مدارس به شرط رعایت الگوی مصرف رایگان بوده و این مهم برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود. محمد فیضی دیروز در بازدید و اهدای تجهیزات آموزشی به برخی مدارس شهرستان نیر استان اردبیل افزود: در سال‌های گذشته عدم پرداخت این قبیل هزینه‌ها برای مدیران مدارس و دانش‌آموزان مشکلاتی به وجود آورده بود و تمرکز نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی را کاهش می‌داد. او بیان کرد: آموزش و پرورش خانواده بزرگی است که با درآمد فعلی حتی توان ارائه خدمات آموزشی را از دست داده لذا پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز برای آن بسیار مشکل‌ساز بوده و به همین دلیل حذف این هزینه‌ها در مدارس ضروری بود.

 فدایی سرپرست استانداری کرمان شد؛کرمان| با حکم وزیر کشور «محمدجواد فدایی» سرپرست استانداری کرمان شد. عبدارضا رحمانی‌فضلی ضمن موافقت با استعفای علیرضا رزم‌حسینی از استانداری کرمان «محمدجواد فدایی» را به عنوان سرپرست استانداری کرمان منصوب کرد. رزم‌حسینی به دلیل مشکلات خانوادگی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

 تصویب ۲۰ درصدی افزایش کرایه تاکسی‌ها در تبریز؛تبریز| اعضای شورا شهر به قیمت‌هایی که از طرف کمیسیون عمران و حمل و نقل در لایحه‌یی پیشنهاد شده بود، رای دادند و با افزایش ۲۰درصدی قیمت کرایه تاکسی‌های درون شهری تبریز موافقت کردند. محمدحسین اکبرنژاد، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز با بیان اینکه 18روز پیش با دستور رییس شورای شهر اقدام به تهیه قیمت‌ها در دو بازه دی ماه 1396و اردیبهشت ماه 1397 به صورت میدانی کرده‌ایم، افزود: در سال‌های گذشته به این موضوع توجهی نشده و وضعیت معیشت رانندگان تاکسی سخت است به طوری که برخی از آنان ماهیانه مبلغ 2میلیون تومان را به اقساط و سوخت ماشین می‌دهند که با حساب هزینه‌ها، میانگین درآمد ماهیانه آنها 900هزار تومان است.

 اعطای بسته‌های تشویقی برای به ‌کارگیری مددجویان در بخش خصوصی؛زاهدان| معاون خودکفایی و اشتغال اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان از اعطای بسته‌های تشویقی برای به‌ کارگیری مددجویان کمیته امداد در بخش خصوصی خبر داد. پودینه با بیان اینکه 9درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اذعان کرد: 50 درصد مددجویان کمیته امداد به دلیل بیماری و کهولت سن توان انجام کار ندارند و برنامه‌ریزی‌های این نهاد برای 50 درصد باقیمانده صورت گرفته است. او درخصوص بسته‌های تشویقی به‌ کارگیری مددجویان در شرکت‌های خصوصی گفت: به ازای هر نفر مشغول به کار 20میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌ها داده می‌شود.

 اشتغال 85.9 درصدی شاغلان استان زنجان در بخش خصوصی؛زنجان| سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: سال گذشته 85.9 درصد شاغلان استان در بخش خصوصی فعالیت داشتند. ایرج امینی با اشاره به گزیده نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار استان زنجان در سال گذشته اظهار کرد: براساس نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار، نرخ بیکاری استان زنجان در سال گذشته معادل 10.4درصد بوده که نرخ بیکاری مناطق شهری استان 12.8درصد و مناطق روستایی 6.4 درصد بوده است. این مسوول ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن نرخ بیکاری استان نسبت به کشور، شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن استان و امکان فعالیت کشاورزی و دامداری مردان و زنان روستایی در این امر مهم است به طوری که نرخ بیکاری مردان و زنان استان به ترتیب 9.8و 12.9درصد نسبت به نرخ بیکاری مردان و زنان کشور پایین‌تر است.

 طرح ساماندهی شکارچیان در لرستان آغاز شد؛خرم‌آباد | معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز طرح ساماندهی شکارچیان خبر داد. نبی‌الله قائدرحمتی در این خصوص گفت: از این پس در راستای صدور پروانه‌های شکار و صید، متقاضیان باید در سامانه صدور مجوز‌های زیست‌محیطی ثبت‌نام کنند. این کار در راستای ساماندهی شکارچیان و ثبت اسلحه آنان است و بدون ثبت‌نام در این سامانه پروانه شکار و صیدی صادر نمی‌شود. او ادامه داد: در این سیستم به صورت جامع تمام اطلاعات شکارچیان ثبت شده و در تمام نقاط کشور قابل دسترسی هستند.

 

ارسال نظر