فرآوری ذخایر طلا در بزرگ‌ترین معادن

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۲۰
فرآوری ذخایر طلا در بزرگ‌ترین معادن

خراسان جنوبی  فرماندار خوسف گفت: شهرستان خوسف قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلفی برای توسعه دارد. محمد شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی شهرستان خوسف در حدود ۶ ماه به بهره‌برداری رسیده و برق تولیدی آن به صورت آزمایشی وارد شبکه شده است.

فرماندار خوسف تصریح کرد: از دیگر پروژه‌هایی که در این شهرستان در دست اقدام است، کارخانه شمش چدن با زیر بنای 3هزار متر مربع است. شفیعی از پیگیری فرآیند فرآوری طلا در بزرگ‌ترین معدن با بیشترین ذخایر طلا در استان در منطقه شادان خوسف خبر داد و بیان کرد: شهرستان خوسف با داشتن ۲۳معدن فعال حدود 4درصد معادن استان را داراست. او افزود: بزرگ‌ترین معدن زیرزمینی خاورمیانه در روستای معدن قلعه‌زری و وجود معدن طلای شادان که یکی از غنی‌ترین معادن استان را داراست در شهرستان خوسف واقع است. فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، سرمایه‌گذارانی از کشور چین در این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و نخستین کارخانه فرآوری طلا در این منطقه توسط سرمایه‌گذاران خارجی احداث خواهد شد.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات اشتغال‌زایی نیز اقدامات ارزشمندی در شهرستان خوسف رقم خورده است، تصریح کرد: تصویب 30طرح با اشتغال‌زایی ۵۳۵ نفر با اعتبار ۳۶میلیارد تومان و پیگیری دو طرح از محل اعتبارات ملی درحال انجام است. شفیعی ادامه داد: این شهرستان از نظر میزان ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در استان، سومین شهرستان است و این امر با توجه به اینکه از نظر جمعیت شهرستان خوسف در رتبه نهم استان است، اتفاقی قابل تحسین است.

 

ارسال نظر