اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۶۳۰
اخبار شهرستان‌ها

 موفقیت نخستین عمل پیوند قلب در تبریز تبریز  نخستین عمل پیوند قلب شمال غرب کشور با موفقیت در تبریز انجام شد. در این عمل ارگان قلب از جوان 24ساله مرگ مغزی شده جدا و به جوان 26ساله با سابقه نارسایی قلبی در بیمارستان شهید مدنی تبریز پیوند زده شد. دکتر افراسیابی، فوق تخصص جراح قلب و از اعضای تیم جراحی گفت: با توجه به اینکه در این عمل هم‌ دهنده و هم‌ گیرنده هر دو جوان و مرد هستند، درصد موفقیت این عمل بسیار بالا بود. دکتر پرویزی، عضو دیگر تیم جراحی هم گفت: در این عمل بعد از 70دقیقه خون گرم وارد قلب پیوندی شد و نخستین ضربان قلب پیوندی در بدن دریافت‌کننده ثبت شد. این عمل پیوند 3ساعت طول کشید و دکتر ضرغام، فوق تخصص جراحی قلب از بیمارستان مسیح دانشوری تهران تیم جراحی تبریز را همراهی می‌کرد. ضرغام در ارزیابی خود از آمادگی تیم جراحی قلب تبریز برای جراحی‌های بعدی گفت: تیم تبریز بسیار حرفه‌یی بود و مطمئنم آینده بخش پیوند قلب در این شهر بسیار درخشان خواهد بود.

 روحی تازه در کارخانه ماشین‌سازی تبریز؛تبریز| با واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز به بخش خصوصی همه مطالبات کارکنان این شرکت پرداخت شد. شرکت ماشین‌سازی تبریز که با مشکلاتی روبه‌رو بود اما با واگذاری سهام آن به بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 688 میلیارد تومان به یک صنعتگر آذربایجانی جانی دوباره گرفته و مشکلات آن برطرف شده است.

 سوخت‌ رسانی به نیروگاه‌های بزرگ کشور و مناطق زلزله زده از طریق تاسیسات همدان؛همدان| رییس تاسیسات همدان با تاکید بر تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های سلطانیه زنجان، نیروگاه سنندج و نیروگاه لوشان رودبار از طریق تاسیسات همدان گفت: سال گذشته سوخت‌رسانی بی‌وقفه به مناطق زلزله‌زده از طریق این تاسیسات انجام شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه مرکزی، حسین رستمی افزود: در سال 96 با فعالیت بی‌وقفه تاسیسات همدان بیش از 2میلیارد لیتر فرآورده نفتی نظیر بنزین موتور، نفت سفید و نفت گاز از مسیر خط 12 اینچ در مخازن پخش همدان رسید شد. او ادامه داد: بیش از یک میلیارد لیتر بنزین موتور حدود 850میلیون لیتر نفت گاز و بیش از 180میلیون لیتر نفت سفید از طریق این خط و توسط تاسیسات همدان رسید می‌شود.

 عملیات آماده‌سازی خط 16 اینچ؛همدان| رییس واحد تعمیرات و نگهداری منطقه مرکزی از عملیات حفاری و آماده‌سازی نقاط خوردگی از مسیر خط 16 اینچ مسیر پل بابا - رازان به منظور تعویض و ترمیم نقاط خوردگی خبر داد. رییس نگهداری و تعمیرات خط این منطقه با اشاره به فعالیت گروه‌های تعمیرات خط، مهندسی خوردگی و ترابری به منظور انجام این عملیات گفت: عملیات حفاری از 2روز پیش آغاز شده و تاکنون 4نقطه از 16نقطه برنامه‌ریزی شده، انجام شده است. رضا کریمی‌نورعینی ادامه داد: 1000متر حفاری طولی مسیر خط با خاکبرداری به حجم 6000 متر مکعب به منظور تعویض 650 متر لوله در 16نقطه از مسیر پل بابا- رازان تا پایان هفته انجام می‌پذیرد.

 برداشت بیش از 39 هزار تن برگ سبز چای؛رشت| رییس سازمان چای کشور از برداشت بیش از 39هزار تن برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران خبر داد. محمدولی روزبهان با بیان اینکه از اوایل اردیبهشت‌ تاکنون 39هزار و 380تن برگ سبز چای برداشت شده است، ارزش آن را 97میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مقدار 30هزار تن برگ سبز درجه یک و بقیه درجه دو است. رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه برداشت بهاره برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران تا پایان هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: حدود 9هزار تن چای خشک نیز تولید شده است. 25هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران وجود دارد که هر ساله در 3 مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت می‌شود.

 قرص‌های روانگردان 5 دانش‌آموز مشهدی را روانه بیمارستان کرد؛مشهد| فرمانده انتظامی خراسان رضوی از مسمومیت 5 دانش‌آموز مشهدی با قرص‌های روانگردان خبر داد. قادر کریمی اظهار کرد: یک دانش‌آموز 12ساله مقطع دبستان همراه خود چند قرص روانگردان به مدرسه برده بود که در اثر مصرف آنها او و 4 همکلاسی‌اش مسموم شدند. او ادامه داد: این دانش‌آموزان بلافاصله به بیمارستان اعزام شده و هم اینک وضعیت مساعدی دارند. فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تحقیقات برای شناسایی افرادی که این قرص‌ها را در اختیار دانش‌آموز دبستانی قرار داده‌، ادامه دارد.

 10 میلیارد متر مکعب کسری مخازن آب سدهای خوزستان؛اهواز| سدهای خوزستان 10میلیارد مترمکعب آب کسری مخازن دارند. معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه بارندگی‌ها در سی، چهل روز گذشته در بالادست استان کمک کرده است تا ظرفیت مخازن حدود 10درصد افزایش پیدا کند، گفت: وضعیت مخازن آبی استان خوزستان با وجود این ‌بارش‌ها در بالادست همچنان بحرانی است و خوب نیست و درحال حاضر تنها حدود 30درصد مخازن استان خوزستان آب دارند. هوشنگ حسونی‌زاده افزود: این ‌بارندگی‌ها به نوعی بی‌تاثیر نبوده و اثرگذاری اندکی روی مخازن داشته است اما هنوز حجم مخازن استان خوزستان چیزی حدود 10میلیارد متر مکعب کسری دارند و این وضعیت برای مخازن استان شرایطی مناسب به حساب نمی‌آید. او عنوان کرد: امیدواریم بخش‌های مختلف استان برنامه مصرف خود را براساس آنچه ستاد خشکسالی استان مصوب کرده است، تنظیم کنند تا شاهد گذر از تابستان بدون مشکل باشیم.

 

ارسال نظر