اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۴۸
اخبار شهرستان‌ها

 انتقاد از حذف چهره بوعلی سینا از روی دفترچه‌های تامین اجتماعی؛ همدان

استاندار همدان گفت: حذف چهره جهانی بوعلی سینا از روی دفترچه‌های تامین اجتماعی مصیبت است. نیکبخت در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با بیان این مطلب گفت: حذف عکس این شخصیت جهانی بسیار جای تاسف دارد و بنده به خاطر این حرکت تاسف‌بار ناراحت شدم. این درحالی است که بسیاری از کشورها نظیر ترکیه مجسمه بوعلی سینا را در میدان‌های شهر نصب می‌کنند و تاجیکستان روی اسکناس‌های خود عکس این فلیسوف و پزشک را چاپ می‌کند و این شخصیت بزرگ اسلامی را برای خود مصادره می‌کنند اما در سازمان تامین اجتماعی عکس وی را از روی دفترچه‌های این سازمان حذف می‌کنند. استاندار همدان گفت: در این زمینه اعتراض خود را به صورت مکتوب به جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، وزیر کشور، وزیرکار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش کردم و خواستار پیگیری شدم. سازمان تامین اجتماعی در دفترچه‌های جدید چهره ابوعلی سینا را حذف کرده است.

 سایت فرودگاه مشهد هک شد؛ مشهد سایت فرودگاه مشهد روز سوم خردادماه برای دقایقی هک شد و در اختیار هکرها قرار گرفت. فرماندار مشهد گفت: هک سایت فرودگاه دقایقی بیشتر به طول نینجامید و به سرعت برطرف شد. محمدرحیم نوروزیان افزود: اقدامات لازم برای شناسایی هکرها در دست پیگیری است. روز گذشته تابلوها و تلویزیون‌های تبلیغاتی فرودگاه مشهد توسط گروهی با نام «تپندگان» هک شد.

 3ماه حقوق کارگران هپکو پرداخت شد؛اراک| 3ماه از حقوق معوقه کارگران شرکت هپکو اراک عصر روز پنج‌شنبه سوم خرداد با پیگیری استانداری مرکزی و دستور وزیر صنعت به رییس سازمان خصوصی‌سازی پرداخت شد. در پی نشست کارگروه ملی رفع موانع تولید که هفته اخیر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار مرکزی و دیگر مسوولان برگزار شده بود، سکان هدایت شرکت هپکو به سازمان خصوصی‌سازی سپرده شد و بنا به پیشنهاد استاندار مرکزی در جلسه مذکور مقرر شده بود، سازمان خصوصی‌سازی بخشی از مطالبات مزدی کارگران هپکو را پرداخت کند.

 نصب و راه‌اندازی بزرگ‌ترین جرثقیل دروازه‌ای کشور در فولاد مبارکه؛اصفهان| با پایان یافتن عملیات نصب و راه‌اندازی بزرگ‌ترین جرثقیل دروازه‌یی کشور در انبار روباز ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه، امکان ذخیره‌سازی تختال و کلاف در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع و همچنین فضای سیر قطار و کامیون برای بارگیری در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع فراهم شد. مدیر اجرای پروژه‌‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه ضمن تایید این خبر گفت: عملیات ساخت، نصب و راه‌اندازی این جرثقیل با توجه به سیاست‌های فولاد مبارکه در راستای توسعه صادرات و رفع مشکلات و محدودیت‌ها در زمینه بارگیری ریلی محصولات انجام شد. حمید شجاعی با بیان اینکه از جرثقیل دروازه‌یی جهت جابه‌جایی مواد در محل‌های روباز و مکان‌هایی استفاده می‌شود که امکان جابه‌جایی در امتداد ریل حرکت طولی میسر است، گفت: بیشترین کاربرد این نوع جرثقیل‌ها در کارخانه‌ها و بنادر ساحلی و خشک است.

 قلعه فلک‌الافلاک در خرم‌آباد سند‌دار می‌شود؛خرم‌آباد| استاندار لرستان از سنددار شدن قلعه فلک‌الافلاک خبر داد. سیدموسی خادمی در همایش هفته میراث فرهنگی ضمن گرامیداشت این ایام اظهار کرد: امیدواریم از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌ها، مناظر و جاذبه‌های استان به کشور و جهان استفاده کنیم. او ادامه داد: قاعدتا بخشی از برنامه خود را برای این موضوع باید قرار دهیم، چراکه در آینده‌یی نه چندان دور وضعیت توسعه‌یافتگی استان‌ها تغییر خواهد کرد. خادمی تصریح کرد: هم‌اکنون سرمایه‌های مصنوعی مانند فولاد، ماشین و بتن در رتبه‌بندی توسعه‌یافتگی قرار می‌گیرند و لرستان به لحاظ این موضوع جزو استان‌های کمتر توسعه‌یافته قرار گرفته است.  

 نانو داروی محققان زنجانی در حال تجاری‌سازی؛زنجان| معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: نانو داروی محققان زنجانی تجاری‌سازی می‌شود. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: هم‌اکنون هفت نانو تولیدی توسط محققان و پژوهشگران علوم پزشکی زنجان در حال تجاری‌سازی است. شغلی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان قطب فناوری نانو در کشور محسوب می‌شود، گفت: سه شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مستقر شده که در زمینه نانو داروها و داروهای با تکنولوژی بسیار بالا فعالیت می‌کنند.

 خرید تضمینی 49000تن گندم از کشاورزان هرمزگانی؛بندرعباس| امسال 49000تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خرید تضمینی شده است. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور با اعلام این خبر گفت: خرید تضمینی گندم در هرمزگان از نیمه فروردین‌ماه آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد. مسعود دشوارگر افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳هزار ریال و دروم ۱۳هزار و ۳۰۰ ریال است. او اظهار کرد: ۱۵ مرکز خرید گندم در شهرستان‌های حاجی‌آباد، بندرعباس، میناب، رودان، بستک و پارسیان گندم را از کشاورزان خریداری می‌کنند. دشوارگر با پیش‌بینی امسال حدود ۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود، اضافه کرد: تاکنون ۵۰درصد هزینه گندم خریداری ‌شده به کشاورزان پرداخت‌ شده و بقیه این مبلغ نیز تا چند ماه آینده پرداخت می‌شود.

 

 

ارسال نظر