استخراج بیش از 2 میلیون تن سنگ تراورتن در استان مرکزی

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۴۶۸
استخراج بیش از 2 میلیون تن سنگ تراورتن در استان مرکزی

مرکزی|

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از رشد 44درصدی تعداد پروانه‌های صادره و تمدیدی معادن استان مرکزی در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان استخراج واقعی سنگ تراورتن در سال ۹۶ بالغ بر 2 میلیون و 193 هزار و 982 تن بوده است.

محمدرضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: ظرفیت اسمی پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سال گذشته بالغ بر

2 هزار و 548 تن بوده درحالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل 2 هزار و 200 تن ثبت شده است.

او ذخیره قطعی معادن را 51.2 میلیون تن اعلام کرد و گفت: ظرفیت اسمی معادن در سال گذشته 16درصد و ذخیره قطعی آنها 20درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

این مقام مسوول به رشد 73درصدی اشتغال ایجاد شده در معادن استان مرکزی اشاره کرد و گفت: معادن استان در سال گذشته 665 شغل مستقیم ایجاد کرده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل 384 نفر بوده است.

او تعداد پروانه‌های اکتشاف و گواهی‌های کشف صادره را در این مدت به ترتیب 52 فقره و 22 مورد اعلام کرد و گفت: با تمهیدات اتخاذ شده برای صیانت از حقوق بیت‌المال مبلغ 504 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان مرکزی به خزانه دولت واریز شد در حالی که این میزان در سال 1395 حدود 385 میلیارد ریال بود و رشد 31درصدی در این زمینه وجود دارد.

حاجی‌پور تعداد کل معادن استان مرکزی را

538 مورد اعلام کرد و گفت: اخیرا 2 ماده جدید معدنی به نام‌های جاسپر (سیلیس قرمز) با کاربرد در تولید سنگ‌های زینتی و همچنین آهن پلاسری در استان کشف شده است.

 

ارسال نظر