اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۹۵

 نشان روابط‌عمومی به شرکت گاز مازندران اعطا شد

همزمان با گرامیداشت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی، «نشان روابط‌عمومی» به روابط‌عمومی شرکت گاز استان مازندران اعطا شد. ارزیابان و کارشناسان همایش، آثار و مستندات، برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف روابط‌عمومی گاز مازندران را بررسی و مورد ارزیابی قرار دادند. پس از انجام ارزیابی، هیات داوران، رییس روابط عمومی شرکت گاز مازندران را شایسته دریافت نشان روابط‌عمومی ایران در همایش گرامیداشت روز ملی روابط‌عمومی دانست که توسط کارگزار روابط‌عمومی ایران به حسین عرب اهدا شد.

 رسیدگی قضایی به صورت ویدیوکنفرانس

کرمان| برای نخستین‌بار در کشور برگزاری جلسات و رسیدگی به پرونده‌های تجدیدنظر متهمان زندانی سراسر استان به صورت ویدیوکنفرانس در دادگستری استان در حال برگزاری است. موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در این خصوص می‌گوید: تاکنون 70جلسه رسیدگی به پرونده متهمان از رسیدگی ویدیوکنفرانسی به پرونده‌های تجدیدنظر در کرمان از طریق ویدیوکنفرانس در استان برگزار شد. او هدف اصلی از برگزاری این جلسات را رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها و جلوگیری از هزینه‌ها و خطرهای ایاب و ذهاب متهمان به مرکز استان بیان کرد.

 برق‌دار شدن 26روستای کهگیلویه

و بویراحمد

یاسوج| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برق‌دار شدن 26روستای این استان خبر داد. داود راهزادی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی فاز پنجم پیچاب باشت به رسانه‌ها گفت: بر اساس پیشنهادات ارائه شده به شرکت توانیر و در صورت موافقت مجری برق روستایی این شرکت، 26روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری از نعمت برق پایدار برخوردار خواهند شد. او تعداد خانوار این روستاها را 234خانوار عنوان کرد و اظهار داشت: تمام روستاهای با کد روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق پایدار برخوردار شده و جشن برق‌رسانی به آنها نیز برگزار شد.

 کاهش40تا30درصدی تخصیص آب شرب استان اصفهان

اصفهان| تخصیص آب شرب به اصفهان به 5/5 مترمکعب کاهش یافته در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 5/11مترمکعب بوده است. این در حالی است که تخصیص آب شرب نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 40 درصد کاهش یافته است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ گفت: با تخصیص 5/5 مترمکعب آب شرب برای 56شهر و300 روستا، همه مردم در سطح استان باید مصرف خود را تا 30درصد کاهش دهند. هاشم امینی با اشاره به افت فشار آب در مناطق مختلف شهر اصفهان گفت: تنها ساکنان شهر اصفهان نیستند که با افت فشار و قطعی آب در طول شبانه‌روز مواجه می‌شوند بلکه این امر برای تمام مشترکان 56شهر و300روستا که تحت پوشش طرح آبرسانی قرار دارند به وقوع پیوسته است. او به دیگر روش‌های تامین آب شرب در اصفهان بزرگ پرداخت و خاطرنشان کرد: باید همه مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ طرح‌های جایگزین تامین آب شرب را با جدیت و سرعت بدون وقفه دنبال کنند.

 کاهش 50درصدی کشت گوجه‌فرنگی

در خراسان‌شمالی

بجنورد| مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از کاهش 50درصدی سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی در این استان از زمان آغاز فصل کشت تاکنون خبر داد. محمدنقی کاظمیان با اشاره به اینکه البته هنوز زمان کشت این محصول در استان به پایان نرسیده است، گفت: البته این کاهش سطح زیرکشت به دلیل بهره‌وری بیشتر از منابع آبی و مدیریت این نعمت خدادادی است. سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی طی سال گذشته 3هزار و 200 هکتار بوده است. او در پاسخ به این سوال که آیا کاهش سطح زیرکشت نیاز استان را تامین خواهد کرد؟ اظهار کرد: نیاز مردم استان و کارخانجات مرتبط با این محصول توسط این مقدار از سطح زیرکشت تامین خواهد شد.

 توزیع جعبه‌های تخم نوغان

رشت| 25هزار جعبه تخم نوغان تاکنون در بین نوغانداران کشور توزیع شده است. داداش‌پور رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور در همین زمینه می‌گوید: 25هزار جعبه تخم ابریشم تاکنون در بین نوغانداران کشور توزیع شده است که 11هزار جعبه در گیلان بود. داداش‌پور افزود: توزیع تخم نوغان در کشور از پنجم فروردین آغاز شد. او با اشاره به شرایط نگهداری از کرم‌های ابریشم تصریح کرد: نوغانداران برای تولید بهتر و باکیفیت‌تر پیله‌ تر ابریشم باید به تغذیه، رطوبت و محل نگهداری کرم ابریشم توجه جدی کنند.رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور در پایان گفت: مرکز توسعه نوغانداری برای حفظ و احیای توتستان‌های گیلان سالانه 400هزار اصله نهال به صورت رایگان در بین نوغانداران توزیع می‌کند. 18هزار خانوار 22 استان کشور به پرورش کرم ابریشم مشغولند.

 طرح پاکسازی 565 منطقه و پایگاه عملیاتی آلوده به مین

سنندج| طرح پاکسازی 565منطقه و پایگاه عملیاتی آلوده استان کردستان از مین امسال اجرا می‌شود. مدیرکل امنیتی استانداری کردستان گفت: طرح پاکسازی ۵۶۵ منطقه و پایگاه عملیاتی آلوده استان به مین‌های به جای مانده از دوران دفاع مقدس با هدف افزایش ضریب ایمنی مردم شهر‌های مرزی اجرا می‌شود. رضا میرزایی با اشاره به وقوع پنج حادثه انفجار مین در این استان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت جاری افزود: ۲مورد از این انفجار‌ها در سقز و 3مورد نیز در مریوان، سنندج و کامیاران روی داد که 4نفر در این حوادث مجروح شدند.  میرزایی اضافه کرد: ۲نفر از زخمی‌ها از نیرو‌های نظامی استان و ۲ نفر نیز کودک بودند که یکی از این کودکان در حادثه روی داده در روستای نگل شهرستان سنندج دو دست و یک چشم خود و دیگری نیز در شهرستان سقز دست خود را از دست دادند.

 

ارسال نظر