اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۶۱

 اتصال خط ۲ متروی کرج به خط ۶ متروی تهران-کرج| استانداران تهران و البرز در نامه مشترکی به معاون اول رییس‌جمهوری خواستار دستور اتصال خط ۲ متروی کرج به خط ۶ متروی تهران شدند.

در متن نامه مشترک محمدحسین مقیمی و محمدعلی نجفی‌ خطاب به اسحاق جهانگیری آمده است: درحال حاضر بخش قابل توجهی از تردد میان این دو شهر از طریق خط ۵ متروی کرج- تهران(گلشهر- صادقیه) صورت می‌پذیرد که ایستگاه شهید سلطانی خط مذکور واقع در محدوده کرج با حجم بسیار سنگین جمعیتی و ازدحام مسافر خصوصا در ساعات اوج مواجه است. با عنایت به مراتب فوق و نظر به اینکه خط ۲ ریلی درون شهری کرج از کمال‌شهر تا سه راه اندیشه(ملارد) حفاری و تحکیم فاز اول آن به طول 14.7کیلومتر از کمال‌شهر تا ایستگاه متروی شهید سلطانی صورت پذیرفته و درحال حاضر آماده ریل‌گذاری است لذا برای استفاده بهینه از ظرفیت جابه‌جایی خط ۲ متروی کرج در زمان بهره‌برداری پیشنهاد می‌شود؛ تا خط ۲ ریلی کرج پیش از ایستگاه شهید سلطانی از طریق امتداد یک مسیر احداثی ریلی جدید موازی با خط ۵ مترو صادقیه-گلشهر تداوم یافته و با خط ۶ متروی تهران در ایستگاه شهر زیبا اتصال و انقطاع یابد.

 آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های استان کرمانشاه- کرمانشاه| کار برداشت گل محمدی از سطح ۲۳۰هکتار از گلستان‌های استان کرمانشاه آغاز شد. معاون بهبود تولیدات گیاهی ‌جهاد کشاورزی استان متوسط عملکرد گلستان‌های گل‌محمدی استان کرمانشاه را 5/۲تن در هر هکتار دانست و گفت: بیشترین سطح زیر کشت گل‌محمدی در استان مربوط به شهرستان‌های هرسین، کنگاور و کرمانشاه است. صفوی افزود: در استان کرمانشاه دو واحد فرآوری گلاب وجود دارد که به طور متوسط از هر کیلوگرم گل‌ تر 5/1تا ۲کیلوگرم گلاب و از هر ۶ تا ۷ تن گل‌ تر حدود یک کیلوگرم اسانس به دست می‌آید که بخش عمده‌یی از این اسانس به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود. برداشت گل محمدی از گلستان‌های استان کرمانشاه از اوایل اردیبهشت آغاز شده و تا اواسط خرداد ادامه دارد.

 3 جایزه جهانی تهران به شهرداری اصفهان رسید-اصفهان| شهرداری اصفهان موفق به کسب 3 رتبه و جایزه جهانی تهران در دهمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری و چهارمین کنفرانس علمی مدیریت شهری، اقتصاد نوین شهری و درآمدهای پایدار شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری درحالی برگزار شد که از مجموع 3هزار و 570 اثر تحقیقاتی و پژوهشی ارسالی به دبیرخانه جشنواره در نهایت 15 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.  در این میان پویش مردمی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با موضوع «پیاده راه کردن خیابان چهارباغ عباسی با اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و دو طرح با عنوان استانداردها و دستورالعمل‌های اجرایی کاشت و حفاظت از گیاهان فضای سبز پارک‌ها و معابر شهر اصفهان و طرح توجیهی و عملیاتی کاهش تعداد دفعات نظافت با هدف حفظ کیفیت نظافت شهر اصفهان موفق به کسب عنوان برتر و جایزه جهانی تهران در بخش تجارب موفق در کاربست پروژه‌های پژوهشی شد.

 کیفیت ‌بخشی خدمات مخابرات در استان مرکزی-اراک| رییس اداره مخابرات ساوه با اشاره به اقدامات مخابرات اظهار کرد: در اجرای طرح‌های جدید مخابرات کیفیت‌بخشی با هزینه کمتر در دستور کار مخابرات قرار گرفته و در این خصوص راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های اینترنتی برای مشترکانی که هزینه اینترنت بالا دارند در نظر گرفته شده است. مجیدی عنوان کرد: امیدواریم با تلاش همکاران ما در مجموعه مخابرات و همراهی مردم بتوانیم خدمات مطلوب و قابل قبولی در حوزه اطلاعات فناوری و ارتباطات به مردم ارائه کنیم.

 اتمام مطالعات بزرگراه زاهدان - خاش- زاهدان| مسعود مالکی، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: مطالعات بزرگراه زاهدان- خاش به اتمام رسیده و در آینده‌یی نزدیک به مناقصه گذاشته می‌شود.

او ضمن اشاره به تحویل ۸۷۰کیلومتر راه از ابتدای سال ۹۲ تاکنون اذعان کرد: از این تعداد ۸۰کیلومتر باند بزرگراه زاهدان- زابل، ۴۵کیلومتر راه اصلی، ۵۲ کیلومتر راه فرعی و ۶۹۳کیلومتر راه روستایی است که در ۳سال اخیر با هزینه ۳۹۲میلیارد تومان انجام گرفته است. مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری ۱۰۰کیلومتر راه روستایی استان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال ۹۶، ۱۲۴روستا با ۸ هزار و ۷۵۸خانوار از نعمت راه روستایی آسفالته برخوردار شدند.

 امدادرسانی به 1847 نفر سیل ‌زده در خراسان ‌رضوی- مشهد| معاون هلال‌احمر خراسان رضوی از امدادرسانی به 1847نفر سیل‌زده در این استان خبر داد. اسماعیل بهمن‌آبادی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در استان خراسان رضوی و وقوع سیل در شهرستان‌های کلات، تایباد، تربت‌جام، تربت حیدریه، سبزوار، گناباد و خواف بسیاری از مردم این مناطق دچار سیل‌زدگی شدند. او در پایان گفت: این سیل خسارت جانی در پی نداشت و درحال حاضر نیز نیروهای امدادی در برخی مناطق حضور دارند و به سیل‌زدگان درحال امدادرسانی و توزیع بسته‌های لوازم اولیه زندگی و اقلام غذایی هستند.

 

ارسال نظر