اقتصاد کشور به سمت گردشگری تغییر مسیر دهد

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۵۸
اقتصاد کشور به سمت گردشگری
تغییر مسیر دهد

زنجان|

 رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور در آینده با اتکا به واحدهای صنعتی و تولیدی رشد نمی‌کند و باید رویکرد خود را به سمت بهره‌گیری از صنعت گردشگری تغییر دهد. به گزارش ایرنا، علی وقفچی دیروز در نشست شورای اداری شهرستان زنجان افزود: بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری کشور و به‌ویژه استان زنجان مطلع نیستند و بر همین اساس هم برنامه‌یی برای بهره‌گیری از آن ندارند. امروز دنیا به این نتیجه رسیده که اقتصاد فقط در بخش تولید خلاصه نمی‌شود و صنعت گردشگری بازده اقتصادی و ارزش افزوده بیشتری نسبت به آن دارد.

نماینده زنجان و طارم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: نگاه مسوولان نسبت به مسائل مختلف علمی نیست، تا زمانی که این نگرش اصلاح نشود و اقدامات بر پایه علم نباشد، نمی‌توان انتظار موفقیت قابل‌قبول را داشت.

او اضافه کرد: باید این فرهنگ و نگرش نهادینه شود که حتی محصولات مصرفی داخل کشور هم با رویکرد صادرات‌محور تولید شوند و تا زمانی که محصولات تولیدی براساس استانداردهای جهانی تولید نشوند، نمی‌توان منتظر تولید کالای با کیفیت بود. باید از کسانی که برای ارزآفرینی در کشور و بهبود تجارت ایران تلاش می‌کنند، حمایت کرد و متوجه بود که امروز یکی مشکلات کشور همین تامین ارز است. او با بیان اینکه تمام موانع پیش روی تولید داخلی فقط تحریم نیست، اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد تغییر در تولید، ایجاد مشوق برای تجار و سرمایه‌گذاران و ایجاد نگاه علمی بهره گرفت.

 

ارسال نظر