بهره‌برداری از نخستین کارخانه تولید فرآورده‌های سلولی

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۹۳
بهره‌برداری از نخستین کارخانه تولید فرآورده‌های سلولی

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره): اتکا به شرکت‌های کوچک‌ و دانش‌بنیان‌ها رمز توسعه پایدار است

بنگاه‌ها|

نخستین کارخانه تولید انبوه فرآورده‌های سلولی در منطقه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید. این فرآورده‌های سلولی در شرکت سل تک فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام ‌(ره) تولید می‌شود. پروژه‌هایی که تلاش می‌کنند ظرفیت‌ کشور را در بخش‌های دانش‌بنیان ارتقا دهند و زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار و همه‌جانبه در کشور را فراهم کنند.

معاون اول رییس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از نخستین کارخانه تولید انبوه فرآورده‌های سلولی که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط عجیب و غریبی قرار گرفتیم؛ بعد از گذشت 70 سال از اشغال سرزمین‌های فلسطینی، به مقطعی رسیدیم که عده‌یی تصور کردند، می‌توان با گفت‌وگو جلوی خون‌ریزی و اشغال را گرفت

به گزارش «تعادل»، جهانگیری با بیان اینکه بسیاری از افراد انقلابی معتقد بودند که تنها راه ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی فقط مقاومت است، تصریح کرد: رییس‌جمهور امریکا صرفا برای نمایشی که پشت پرده کنسولگری را سفارت اعلام کند تاکنون نزدیک به ۶۰ نفر انسان مسلمان بی‌گناه را به کشتن داده است. معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: متاسفانه بی‌عرضگی و بی‌کفایتی برخی حکام که سعی کردند با اسراییلی‌ها نمایش انسجام بدهند؛ امروز نمایش‌های آنان در قلب مسلمان به آتش کشیده شد و باید خجالت بکشند که شاهد چنین صحنه‌هایی هستند.معاون اول رییس‌جمهوری تصریح کرد: ما انواع و اقسام دوره‌‌ها ازجمله تحریم امریکا، تحریم اروپا، تحریم سازمان ملل و همراهی برخی کشورها با تحریم‌کنندگان را پشت‌سر گذاشتیم. برای ما هیچ دوره‌یی جدید نبوده است و ما از اینها سخت‌تر را در دوره جنگ سپری کردیم که همه قدرت‌ها پشت عراق بودند و میلیاردها دلار به آنان کمک کردند.

خروج از برجام باعث بی‌آبرویی امریکا شد

 او با اشاره به اینکه ملت ایران از همه آزمایشات با موفقیت بیرون آمده است، افزود: رییس‌جمهور جدید امریکا کارهای عجیب و غریب زیادی دارد و قبل از انتقال سفارت، آن اقدام را در مورد برجام انجام داد.

جهانگیری گفت: رییس‌جمهور امریکا درنهایت زشتی به ملت بزرگ ایران انواع و اقسام اتهامات را زد و از نظر خودش از توافق برجام خارج شده است و بعد از آن هم امضا کرد تا تحریم‌ها برگردد.

 معاون اول رییس‌جمهور بیان کرد: خروج امریکا از برجام از جهات مختلفی برای امریکایی‌ها به‌عنوان کشوری بزرگ بی‌آبرویی است. جهانگیری تصریح کرد: سایر اعضای توافق هسته‌یی تلاش می‌کنند تا توافق را سر پا نگه دارند نه به خاطر ما، بلکه به خاطر خودشان چراکه اگر قرار باشد مذاکره صورت گیرد و بعد آن را نقض کنند دیگر دیپلماسی چه فایده‌یی دارد؟

او تصریح کرد: در دولت یازدهم 18 ماه مذاکره فشرده انجام شد و نمایندگان پنج کشور، سازمان ملل، سازمان انرژی اتمی و اتحادیه اروپا حضور داشتند، اگر این راه بسته و گفته شود که می‌توان نتیجه این مذاکرات را آتش زد، چه دلیلی برای مذاکرات بعدی وجود دارد و چرا باید دیپلماسی ادامه یابد.

معاون اول رییس‌جمهور اضافه کرد: به همین دلیل است که اروپایی‌ها می‌گویند، می‌خواهیم توافق پابرجا باشد، نه به خاطر ما بلکه به خاطر خودشان است.

جهانگیری گفت: امریکایی‌ها با نهایت پررویی می‌گویند، ما می‌خواهیم با ایرانی‌ها مذاکره کنیم و به توافق بهتر برسیم، با چه اعتمادی این حرف را می‌زنند.

او با بیان اینکه ما راه و روش خود را ادامه می‌دهیم، گفت: تلاش مسوولان این است که راه‌های کم‌زحمت‌تر را باز کنند و هیچ زحمتی بر ملت تحمیل نشود اما تحریم‌های امریکا 3 یا 6 ماه دیگر برمی‌گردد و این مشخص است.

 کشور در مسیر رشد و توسعه قرار دارد

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه توانمندی‌های ایران نسبت به شناختی که امریکایی‌ها دارند، بسیار بالاتر است، گفت: ما در داخل کشور عادت کرده‌ایم که مشکلات را بزرگنمایی و توانمندی‌های کشور را کوچک‌نمایی کنیم. جهانگیری ادامه داد: امریکایی‌ها فکر می‌کنند اگر ما را تحریم کنند ما نمی‌توانیم تجهیزات موردنیاز را وارد کنیم و این ناشی از ناآگاهی آنها از توانمندی و موقعیت راهبردی ایران است. معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به همسایگی کشورمان با 15 کشور دیگر، گفت: مگر می‌توانید ایران را کنترل کنید، شما فقط زحمت ما و مردم را زیاد می‌کنید؛ ملت ایران از مسیری که تصمیم گرفتید به توسعه ایران ضربه بزنید، مسیر رشد و توسعه ایران را شکل می‌دهد.

او گفت: آنها هنوز عرق ایرانی را درک نکرده‌اند و نمی‌دانند مردم ایران مقابل فشارهای بیگانه چه

عکس‌العملی نشان می‌دهند؛ به فضل الهی هیچ آسیبی به توسعه کشور وارد نمی‌شود و با موفقیت این دوره را هم پشت سر خواهیم گذاشت. جهانگیری با بیان اینکه آنچه بیگانه را به زانو در می‌آورد انسجام، وحدت و همصدایی در داخل است، تصریح کرد: نباید وحدت و انسجام به شعار جناحی تبدیل شود، باید یکصدایی و همدلی را در مقابل بیگانگان به نمایش بگذاریم.

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: ما دشمن هم نیستیم و باهم اختلاف سلیقه داریم در کشورهای همسایه گروه‌هایی که دشمن بودند دشمنی را کنار گذاشتند؛ هر کس توانی دارد باید به صحنه بیاید و توان خود را در خدمت کشور قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه همه نخبگان یک بار دیگر خود را باید در معرض کار و تلاش قرار دهند تا کشور از این مرحله عبور کند، بیان کرد: دوره جدیدی آغاز شده و با بی‌حالی و بی‌انگیزه بودن این دوره جواب نمی‌دهد.

 چشم‌انداز توسعه در کشور

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم بهره‌برداری از نخستین کارخانه تولید انبوه فرآورده‌های سلولی که صبح دیروز برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌برداری از این کارخانه سندی بر توانایی کشور و اتکا به جوانان و نخبگان است. او با تاکید بر اینکه در عمده مولفه‌های حکومتی در بهترین وضعیت قرار داریم و بی‌جهت یاس را در مردم ایجاد می‌کنیم، افزود: بگو مگوهایی که در جریانات سیاسی اتفاق می‌افتد، بیشتر شوخی است و برخی را مضطرب می‌کند البته ممکن است دشمنان ان را جدی بگیرند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به آمار بانک جهانی در سال۵۶ در زمینه فقر در کشورمان، گفت: در سال ۵۶ حدود ۳۰ میلیون جمعیت داشتیم و ۵ میلیون بشکه نفت هم می‌فروختیم، براساس گزارش بانک جهانی آن زمان ۴۶درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق بوده‌اند. او تصریح کرد: براساس گزارش بانک جهانی در سال ۹۳ با ۸۰ میلیون نفر جمعیت و فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت، ۹ و نیم درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند؛ یعنی زمانی که ۳۰میلیون جمعیت داشتیم نزدیک ۱۴ میلیون نفر زیر خط فقر و اکنون که

۸۰ میلیون هستیم حدود ۷ و نیم میلیون زیر خط فقر داریم.  مخبر با تاکید بر اینکه کشور پتانسیل‌های زیادی دارد و نباید موج منفی به مردم بدهیم گفت: برای حل معضلات کشور ازجمله بیکاری فقط یکی از نعمات و پتانسیل‌های بزرگ کشور کافی است و شرط تحقق این امر شکل‌گیری نهضتی مبتنی بر انسجام ملی در کشور است. رییس ستاد اجرایی فرمان

امام (ره) با اشاره به برخی پتانسیل‌های کشور، یادآور شد: ۲۷۰۰ کیلومتر به دریا دسترسی داریم؛ ۹۵درصد زغفران دنیا در اختیار ماست و ۸میلیارد دلار بازار زعفران در جهان گردش مالی دارد که سهم ما فقط ۵۰۰ میلیون دلار است. وی گفت: در صنایع دستی به لحاظ تنوع رتبه اول را داریم و از نظر حجم تولید در جایگاه هشتم هستیم؛ حدود ۳۰میلیارد دلار هم گردش مالی این بازار است و ما فقط ۵۰۰میلیون دلار استفاده می‌کنیم؛ کشورمان این همه نعمت دارد چرا باید در مردم برای ایجاد ۵ میلیون شغل اضطراب ایجاد کنیم.

 اتکا به شرکت‌های کوچک و دانش‌بنیان

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: در تمام کشورهایی که به رشد خوبی در پیشرفت دست یافته‌اند، دو محور مشترک یعنی اتکا به شرکت‌های کوچک و دانش‌بنیان وجود دارد.

او تاکید کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام از هیچ رانتی استفاده نکرده‌ایم در هیچ مناقصه‌یی هم با عنوان اینکه ما ستاد اجرایی هستیم، ورود نکردیم؛ هیچ حضوری هم در واگذاری‌های اصل ۴۴ غیر از یک مورد نداریم. مخبر با تاکید بر اینکه در واگذاری‌های اصل ۴۴ حتی یک سهم خریداری نکرده ایم، افزود: تمامی فعالیت‌های این ستاد جنبه تاسیسی دارند و رویکردمان هم غیر ماندگاری بوده است؛ برای مثال در سال ۹۳ 104 شرکت داشتیم در سال ۹۴ این تعداد را به ۸۵ شرکت در ۹۵ به ۶۵ شرکت و در ۹۶ به ۶۰ شرکت رساندیم، البته مصمم هستیم در سال ۹۷ این شرکت‌ها را به ۵۰ عدد کاهش دهیم. او با بیان اینکه در تمامی فعالیت‌ها بهتر از بخش خصوصی مالیات را پرداخت کرده‌ایم، ادامه داد: براساس اظهارات مسوول مالیات کشور یکی از بهترین دستگاه‌ها در مورد پرداخت مالیات، ستاد اجرایی است. رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در برخی فعالیت‌ها از جمله ساخت و سازها هم براساس قانون می‌توانستیم هزینه‌ها را به حساب مالیات‌ها بگذاریم و دیگر مالیاتی ندهیم اما این کار را نکردیم. او تاکید کرد: با بخش خصوصی هیچ رقابتی نداریم، آمادگی کامل داریم تا در همه فعالیت‌های‌مان هر بخش خصوصی که خواهان آن فعالیت است، آن را واگذار کنیم.  مخبر با تاکید بر اینکه با دولت هم رقابتی نداریم و بهترین رابطه را با دولت داریم، اظهار کرد: از

۵ پروژه‌یی که با کمک آقای جهانگیری مسائل آن در شورای اقتصاد حل شده است، ال سی چهار موردش باز شده و آن یک مورد هم با یاری خداوند تا پایان خرداد حل می‌شود. رییس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: هر بخش خصوصی که این ۵ پروژه را می‌خواهد، آمادگی داریم تا از یک درصد تا ۱۰۰ درصد آن را واگذار کنیم؛ ما در این ستاد به دنبال نام و کار اقتصادی نیستیم. وی با تاکید بر اینکه در ستاد اجرایی چارچوبی را برای خودمان تعیین کردیم، افزود: براساس این چارچوب باید فعالیت‌های‌مان در محدوده اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی باشد و تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار فرصت شغلی به ویژه در مناطق محروم ایجاد کرده‌ایم. مخبر با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های جوانان در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اضافه کرد: بیش از

۲۵۰ جوان تحصیلکرده دارای مدرک دکتری زیر سال در ستاد اجرایی مشغول به فعالیت هستند و هیچ کاری نبوده که اراده کنیم و نتوانیم آن را انجام دهیم. رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: کشور ما توانمندی‌های زیادی دارد و یک رییس‌جمهور غداره‌بند نباید فکر کند، می‌تواند برای‌مان مشکلی ایجاد کند.

 

ارسال نظر