اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۶۶۲

 ماجرای کوتاه‌ کردن موی دانش‌آموز دختر آبادانی چه بود؟- آبادان| رییس اداره آموزش و پرورش آبادان با تشریح جزئیات کوتاه کردن موی یک دانش‌آموز دختر توسط معاون پرورشی مدرسه گفت: درحال حاضر معاون پرورشی خاطی اخراج و تعلیق از خدمت شده و دو پرونده در دادستانی آبادان و هیات تخلف آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

اعظم قاسمی‌زاده درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی از تراشیدن موی یک دانش‌آموز دختر در یکی از مدارس آبادان اظهار کرد: این دانش‌آموز دختر در مقطع ششم دبستان گلستان تحصیل می‌کند که معاون پرورشی مدرسه بارها به این دانش‌آموز نسبت به بیرون بودن موی دانش‌آموز از پشت مقنعه تذکر داده بود. وی ادامه داد: متاسفانه روز 16 اردیبهشت ‌ماه، معاون پرورشی این دبستان در اقدامی بسیار غیرمنطقی، خلاف موازین تربیتی و غیرقانونی با بردن این دانش‌آموز به دفتر مدرسه، او را به قیچی موی سر تهدید کرد سپس با یک قیچی حدود دو سانت از انتهای موی پشت سر این دانش‌آموز را به صورت نامرتب برید. رییس اداره آموزش و پرورش آبادان افزود: همان روز از طریق پیامک فرماندار آبادان از این مساله مطلع شدم. البته در پیامک فرماندار قید شده بود که قیچی کردن موی دانش‌آموز توسط مدیر مدرسه که یک مرد است، صورت گرفته است! درحالی که طبق قانون هیچ‌ کدام از کادر آموزشی مدرسه دخترانه نمی‌تواند مرد باشد.

 آشنایی مسوولان ورزش ادارات با روش‌های مصرف بهینه آب- اصفهان| در نشست مسوولان ورزش ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان بر لزوم آشنایی ورزشکاران با روش‌های مصرف بهینه آب و استفاده از لوازم کاهنده مصرف در مکان‌های ورزشی تاکید شد. در این نشست که روز یک‌شنبه 16 اردیبهشت ماه جاری در سرای ورزشکاران اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، رحمت‌الله آقابابایی مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در سخنانی گزارشی از وضعیت بارندگی‌های سال جاری، ذخایر آبی استان، تعداد مشترکین، جمعیت تحت پوشش آب شهری و میزان مصرف آب بخش‌های مختلف ارائه کرد. سپس زهره تشیعی، رییس خانه فرهنگ آب آبفای استان اصفهان به جایگاه بالای ورزشکاران در جامعه و الگوگیری افراد به ویژه جوانان از آنان اشاره کرد و خواستار آشنایی بیشتر ورزشکاران با روش‌های مصرف بهینه آب و انتقال این آموزش‌ها به سایر افراد جامعه شد. وی همچنین بر استفاده از شیرهای کاهنده مصرف آب در ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی تاکید کرد.

اضافه می‌شود همزمان با این نشست چند تن از مروجان فرهنگ مصرف بهینه آب با حضور در محل ورودی سرای ورزشکاران با ارائه بروشور و آموزش‌های لازم، شرکت‌کنندگان در این نشست را با روش‌های صرفه جویی در مصرف آب آشنا کردند.

 پیمانکاران آبفار یزد در حال انصراف از ادامه کار- یزد| مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به مطالبات 12میلیارد تومانی پیمانکاران و فروشندگان کالا از شرکت آبفار اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت‌ها و نبود اعتبارات کافی اکثر پیمانکاران این شرکت درحال انصراف هستند. محمد فاتحی در نشست تخصصی آب که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده یزد و اشکذر در مجلس، مدیران عامل شرکت‌های حوزه آب و جهادکشاورزی و برخی دیگر از مدیران مرتبط استان که به میزبانی شرکت آبفار برگزار شد، اظهار کرد: 116طرح آبرسانی روستایی در اعتبارات استانی تعریف شده و این درحالی است که 12میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و فروشندگان کالا از شرکت آبفار است. او ادامه داد: 53 مورد از چاه‌های شهرستان تفت نیاز به کف‌شکنی دارند که تحقق این امر مستلزم تامین اعتبارات مورد نیاز است. مدیرعامل آبفار یزد با اشاره به اینکه به دلیل افزایش قیمت‌ها و نبود اعتبارات کافی اکثر پیمانکاران این شرکت درحال انصراف هستند، عنوان کرد: کف‌شکنی منابع آب، کمک‌رسانی به آب‌رسانی سیار، حصارکشی تاسیسات و بازسازی شبکه توزیع آب از اقدامات این شرکت جهت آب‌رسانی بهتر و موثرتر به روستاهای استان است.

 قطع 300 اصله درخت بلوط کهنسال برای تعریض جاده - یاسوج| درختان جنگلی بلوط و طبیعت منطقه «بی سردره» به صورت شبانه به بهانه تعریض جاده قطع شده‌اند.

پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی به بهانه تعریض جاده در منطقه جنگلی «بی سردره» در شمال شهر یاسوج اقدام به تخریب درختان کهنسال بلوط این منطقه به صورت شبانه کرده است که خسارات فراوانی را وارد کرد. عزت‌الله بهشتی‌فرد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به ایسنا گفت: تخریب ناشی از جاده‌سازی در منطقه «بی سردره» به منابع طبیعی برآورد شده است.

او افزود: قانونا ما نمی‌توانیم جلو پروژه‌های عمرانی را بگیریم اما باید خسارات وارده برآورد و دستگاهی که به منابع طبیعی خسارت وارد می‌کند باید پرداخت کند.

  پیش‌بینی برداشت 40هزار تن خرما در سراوان-زاهدان| مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: امسال پیش‌بینی شده 40هزار تن خرما از نخلستان‌های سراوان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می‌شود. شیرزاد کمالی افزود: رقم ربی خرمای سراوان نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا از بازارپسندی بهتری برخوردار است. مدیر جهاد کشاورزی سراوان سطح زیرکشت در این شهرستان را ۱۳هزارهکتار ذکر کرد و گفت: 8 هکتار از این سطح به صورت پراکنده و دیمی، 4هکتار به صورت رقم مضافتی و هزار هکتار دیگر سایر ارقام کشت می‌شود.

 بیش از 50 درصد چابهاری‌ها حاشیه‌نشین هستند-زاهدان| معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: از جمعیت 112هزار نفری شهر چابهار بیش از 50 درصد یعنی

56 هزار نفر در مناطق حاشیه‌نشین سکونت دارند. غلامرضا مجیدی در نشست کارگروه ویژه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در شهرستان چابهار افزود: ساماندهی و توسعه مناطق حاشیه‌نشین و حل این مشکلات ضروری است و باید مسوولان برای حل مشکلات این افراد همت کنند. مجیدی موضوع حاشیه‌نشینی در چابهار ‌را ویژه دانست و گفت: باید به چابهار با نگاهی ویژه نگریست و تصمیمات ویژه‌یی گرفته شود‌. او گفت: متاسفانه ما با شهری مواجه هستیم که یک‌سوم آن به صورت غیررسمی شکل گرفته‌ که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

 

ارسال نظر