تهیه بانک اطلاعات کالاهای با کیفیت ضروری است

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۶۵۵
تهیه بانک اطلاعات کالاهای با کیفیت ضروری است

رحیم بنامولایی

رییس اتاق بازرگانی البرز

 ایجاد بانک اطلاعات با هدف آگاهی از وضعیت کمی و کیفی محصولات تولیدی و صادراتی کارخانه‌ها بهترین راهکار در حمایت از کالای ایرانی در داخل و خارج از کشور است و از سوی دیگر دسترسی نداشتن به آمار و اطلاعات از نحوه فعالیت و عملکرد بخش تولید در گذر تامین نیازهای داخلی و صادراتی، عمده‌ترین ‌چالشی است که فعالان عرصه اقتصاد کشور با آن مواجه هستند.

نظر به اینکه فرمان رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی در دستور کار مجریان نظام قرار گرفته، ضروری است مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی به صورت مستمر آمار و اطلاعات دریافتی از وضعیت تولید و صادرات را منتشر کنند تا بستر برای پیشگیری از موازی‌کاری‌ها در تامین نیازهای داخلی و صادراتی فراهم‌ شود. اهمیت دسترسی فعالان اقتصادی به آمار و اطلاعات با توجه به حضور مستمر هیات‌های تجاری و صنعتی کشورهای مختلف در کشورمان با هدف مشارکت و سرمایه‌گذاری، ایجاد بانک اطلاعات برای شناسایی واحدهای فعال و نیمه فعال ضروری است.

در فضای اقتصادی کرج و استان البرز تلاش کرده‌ایم تا این بانک اطلاعاتی را طراحی و راه‌اندازی کنیم. سایت تازه تاسیس تجارت الکترونیکی اتاق بازرگانی البرز تلاش می‌کند با بهره‌گیری از امکانات علاوه بر معرفی و عرضه محصولات تولیدی البرز بستر برای جمع‌آوری آمار و اطلاعات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را نیز فراهم کند.

 فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به پورتال تجاری اتاق بازرگانی استان هر کدام یک صفحه از این سایت تجارت الکترونیکی را برای معرفی و عرضه محصولات تولیدی واحدهایشان اختصاص دهند.

موضوع دیگری که باید برای توسعه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی مورد توجه قرار دهیم، ایجاد تغییرات در روش‌های کنترل مالیات است. اکنون چگونگی و نحوه پرداخت مالیات به عنوان عمده‌ترین چالش بخش تولید مطرح است. برای رعایت عدالت اجتماعی باید مالیات از وضعیت غیرمستقیم کنونی خارج و به صورت مستقیم از افراد گرفته شود. از قوای مجریه و مقننه انتظار داریم،‌ نظام مالیاتی را به نحوی اصلاح کنند تا بستر برای حضور فعال کارآفرینان در ‌بخش تولید و اشتغال فراهم و سرمایه‌های مردمی از صحنه دلال‌بازی‌ها خارج و در مسیر رونق اقتصاد جامعه هدایت شود. در این صورت کارآفرینان بدون دغدغه و با تمام توان وارد صحنه می‌شوند و پس از سالیان متمادی تحول و پویایی درتولید و اشتغال را تجربه خواهیم کرد.

 در صورتی که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی کشورمان با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی همراه شود، ایجاد اشتغال در حد انتظار و توسعه ‌صادرات را در پی خواهد داشت. ما از توانمندی ‌و ظرفیت‌های صنعتی خوبی برخوردار هستیم و بر این باوریم که در مسیر توسعه صادرات در مرحله نخست باید با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی محصولاتمان را در بازارها معرفی کنیم و در مراحل بعدی به صورت مستقل و با برند خودمان صادرات را انجام خواهیم داد.

 

ارسال نظر