اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۷۵

 صید 9000 تن ساردین و ماهی موتو در هرمزگان-بندرعباس| معاون صید و صیادی شیلات جاسک گفت: صیادان این شهرستان از آغاز فصل صید تاکنون 9هزار تن ساردین و ماهی موتو صید کردند که در همسنجی با سال گذشته 20درصد افزایش نشان می‌دهد.

«اکبر حیدری‌نژاد» افزود: تغییرات جوی و آموزش نوین به صیادان علت افزایش صید در آب‌های این شهرستان بوده است.

او فصل صید ساردین ماهیان را از اول مهر تا نیمه دوم اردیبهشت ‌ماه دانست و گفت: 450صیاد به ‌وسیله 27فروند قایق و لنج با استفاده از تورهای ریزبافت، صید ماهی ساردین را بر عهده داشتند.

معاون صید و صیادی شیلات جاسک اظهار کرد: 75درصد ماهی صید شده به 3کارخانه فعال پودر ماهی و یک سردخانه عمل‌آوری این شهرستان و بقیه به شهرستان‌های میناب، رودان و بندرعباس ارسال شد. حیدری‌نژاد با بیان اینکه قیمت هر کیلو ماهی ساردین در جاسک 6500 ریال است، تصریح کرد: جاسک پس از شهرستان قشم رتبه دوم صید ساردین ماهی را در هرمزگان دارد.

 افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در لارستان- مرکز خدمات جامع سلامت روستای کرمستج لارستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستای کرمستج این شهرستان با ۱۵میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

کریمی افزود: این مرکز با زیربنای ۵۰۰ متر مربع ساخته شده و به ۲هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه هر روستا برای داشتن مرکز خدمات سلامت باید ۶ هزار نفر جمعیت داشته باشد، افزود: برای راه‌اندازی این مرکز تلاش زیادی شده و به زودی با کمک خیران تجهیزات و امکانات

مورد نیاز آن تامین می‌شود.

 خسارت به مزارع کشاورزی باشت در کهگیلویه و بویراحمد- شهرکرد| وزش باد شدید، بارش باران و تگرگ به باغات و مزارع کشاورزی بخش بوستان شهرستان باشت خسارت زیادی وارد کرد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت گفت: با توجه به وزش باد شدید، بارش باران و تگرگ خسارات زیادی به مزارع گندم، کلزا و باغات مرکبات بخش بوستان شهرستان باشت وارد شد. شمشیری افزود: کارشناسان درحال بررسی این خسارات هستند. او از کشاورزان و باغداران خواست با مراجعه به صندوق بیمه و طی مراحل قانونی برای اعلام و دریافت خسارت اقدام کنند.

 باز پس‌گیری اراضی ملی در جهرم- شیراز| اراضی تصرف شده در جهرم بازپس گرفته شد. رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان جهرم گفت: قطعه زمینی به وسعت یک هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان جهرم از دست متصرفان خارج شد. محمدحسن شعبانی افزود: این قطعه زمین در دره نمی‌(بوستان کوهسار) توسط سودجویان تصرف شده بود که با دستور قضایی از تصرف آنها خارج شد.

او گفت: از ابتدای امسال در راستای مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری حدود 5 هکتار از اراضی ملی شهرستان جهرم با دستور قضایی رفع تصرف شده است. شعبانی افزود: تعدادی از درخت‌های غیرمجاز کاشته شده در زمین‌های ملی منطقه چهار طاق سیمکان هم توسط یگان حفاظت منابع طبیعی جهرم و نیروی انتظامی پاسگاه جرمشت قلع و قمع شد.

 برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در ارومیه-ارومیه| آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت مهارت برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در ارومیه در آذربایجان غربی برای دریافت پروانه اشتغال به کار برگزار شد. در این آزمون 5 هزار و 363نفر در رشته‌های نقشه‌برداری، برق، شهرسازی، ترافیک، عمران، معماری و مکانیک با هم رقابت می‌کنند. کهوریان، معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از نحوه برگزاری این آزمون گفت: : طراحی سوالت برای ورود به حرفه مهندسان از سوی سازمان سنجش صورت گرفته و نتایج آن حدود 3ماه دیگر اعلام می‌شود.

 کمک ۱۹۰ میلیون تومانی اقلام‌ ضروری به عشایر‌ سیل ‌زده چهارمحال و بختیاری - شهرکرد| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: طی بارندگی‌های اخیر در جاری شدن‌ سیل ۱۹۰میلیون‌ تومان اقلام‌ ضروری توسط هلال‌احمر به عشایر استان کمک شد.

سیداحمد‌ مرتضوی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در مناطق عشایری استان اظهار کرد: از 2تا 9 اردیبهشت ‌ماه‌ سال جاری و همزمان با بارندگی‌های‌ اخیر در مناطق عشایری استان خدماتی‌ از سوی هلال‌احمر به عشایر ارائه شد‌. او افزود: در این مدت به هزار و 185خانوار و 5 هزار و 441حادثه‌‌دیده امدادرسانی‌ شد‌. مدیرعامل‌ جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری بیان‌ کرد: در همین مدت اقلامی‌ شامل‌ پتو، چادر‌ و مواد خوراکی به ارزش 190میلیون‌ تومان‌ به عشایر استان ارائه شده‌ و علاوه ‌بر آن‌ سوخت هم‌ به عشایر رسانده شد‌.

 تونل «راه کربلا» بازگشایی شد- ایلام| مدیرکل پایانه‌ها و امور حمل و نقل استان ایلام گفت: تونل راه کربلا ایلام بازگشایی شد.

نورالله دلخواه اظهار کرد: تونل راه کربلای ایلام که در چند روز اخیر به علت بارش و اقدامات عمرانی دچار ریزش و نهایتا بسته شده بود با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری بازگشایی و تردد در آن جریان دارد. مدیرکل پایانه‌ها و امور حمل و نقل استان ایلام گفت: با توجه به شرایط جوی و کوهستانی بودن منطقه احتمال ریزش در مسیر راه کربلا با توجه به موارد اعلامی همچنین امور عمرانی ساخت جاده 4 بانده ایلام به مهران متصور است. او به رانندگان توصیه کرد و گفت: در تردد در این مسیر نهایت دقت در توجه به جلو، توجه به هشدارهای پلیس راه و علائم منصوبه هشداری و رعایت سرعت همراه با پرهیز از سبقت غیرمجاز مد نظر داشته باشند.

 

ارسال نظر