اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۹۶

 ظرفیت سدهای کرمانشاه پر از آب است

کرمانشاه| سرپرست شرکت آب منطقه‌یی استان کرمانشاه از سرریز چهار سد استان به دلیل بارندگی‌های خوب دو روز اخیر خبر داد. مروت قبادی اظهار کرد: بارندگی‌های چند روز اخیر باعث شده میانگین بارش‌های استان در سال آبی جاری به 511 میلی‌متر برسد که نسبت به دوره بلندمدت 9درصد رشد داشته است. او با بیان اینکه این‌ بارندگی‌ها تاثیر بسزایی در افزایش ذخیره سدهای استان داشته، افزود: هم‌اکنون 811میلیون مترمکعب آب پشت 8 سد در دست بهره‌برداری استان ذخیره است که معادل 97درصد ظرفیت سدهاست. به گفته این مسوول، چهار سد مخزنی آزادی، تنگ حمام، سلیمانشاه و زاگرس نیز به‌دلیل بارندگی‌های اخیر سرریز کرده‌اند. قبادی بیان کرد: بارندگی‌های چند هفته گذشته نیز بار دیگر باعث سرریز این چهار سد شده بود. سرپرست شرکت آب منطقه‌یی استان کرمانشاه ادامه داد: نباید فراموش کرد که با وجود بارش‌های مناسب امسال و سرریز سدهای مخزنی استان، وضعیت منابع آب زیرزمینی همچنان نگران‌کننده است و طبق آمارهای موجود خشکسالی‌های متوالی و برداشت‌های غیراصولی از این منابع همچنان آثار مخربی بر دشت‌ها دارد.

 تلاش سوییسی‌ها برای ایجاد نیروگاه خورشیدی

جاجرم| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌شمالی گفت: تلاش‌ها برای آغاز به‌کار مجدد سرمایه‌گذار سوییسی در جاجرم برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در حال انجام است. مجید پورعیسی با اشاره به اینکه حدود دو، سه هفته‌یی است که اجرای پروژه ساخت نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه‌گذار سوییسی در جاجرم تعطیل شده است، افزود: پیگیری‌ها در حال انجام است تا فعالیت مجدد این سرمایه‌گذار در این منطقه تا آخر اردیبهشت ماه آغاز شود. او ادامه داد: از سوی دیگر تلاش می‌شود تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری که هنوز به مرحله اجرایی نرسیده‌اند اما تعهد شده که در استان اجرایی شود نیز در مرحله انجام قرار گیرد. گفتنی است این نیروگاه به ظرفیت 30 مگاوات در جاجرم با ارزش ارزی سرمایه‌گذاری خارجی 37.5میلیون یورو در سال گذشته به مرحله اجرا رسید.

 تدوین نخستین سند کسب‌وکار شهری در همدان

همدان| رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان از تدوین سند «شهر دوستدار کسب‌وکار» در مرکز مطالعات شورای شهر همدان خبر داد و گفت: این سند با هدف تقویت کسب‌وکار و به‌عنوان نخستین سند با این ویژگی در کشور تدوین می‌شود. حمید بادامی‌نجات درباره تدوین طرح «شهر دوستدار کسب‌وکار» اظهار کرد: معاون وزیر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران سایر اداراتی که زیرمجموعه حوزه کارآفرینی استان هستند، در جلسه مشترکی با شورای شهر و شهرداری به بررسی راهکارهای رفع موانع کسب‌وکار پرداختند. او با بیان اینکه مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا با همکاری شهرداری و اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تدوین سندی با عنوان شهر دوستدار کسب‌وکار کرده‌اند، افزود: این طرح با نام اختصاری «شوکا» معرفی شده که نماد گوزن ایرانی و دقت و سرعت است.

 صدور هشدار توفان شن در ۷ شهر سیستان‌وبلوچستان

زاهدان| رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان‌وبلوچستان با هشدار نسبت به وقوع توفان شن در ۷ شهر سیستان‌وبلوچستان، گفت: مردم روز جمعه از فعالیت در فضای باز اجتناب کرده و در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان قرار نگیرند. علی ملاشاهی ضمن اشاره به صدور اخطاریه جوی شماره 2 این سازمان اظهار داشت: پیرو اطلاعیه جوی شماره 7 سه‌شنبه 18 اردیبهشت هشدارهای لازم در اخطاریه جوی شماره 2 هواشناسی سیستان‌وبلوچستان اعلام شد. رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه وزش باد شدید با سرعت 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت شهرهای بزمان، دلگان، نصرت‌آباد تا سفیدابه، زاهدان، خاش و میرجاوه را در بر خواهد گرفت و سبب توفان شن و کاهش شدید دید در این مناطق می‌شود.

 افتتاح 66 طرح عمرانی، محرومیت‌زدایی

در سردشت

سردشت|  به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج سازندگی 66 طرح در روستاهای کم‌برخوردار سردشت افتتاح شد. مسوول بسیج سازندگی سپاه سردشت در مراسم افتتاح خانه عالم در روستای سیونه از توابع بخش وزینه سردشت، گفت: کمک به ساخت مساجد و خانه عالم، جاده‌سازی، کانال‌کشی و پل‌سازی، ساخت سرویس‌های افتتاح و بهره‌برداری از 66 طرح عمرانی، محرومیت‌زدایی، بهداشت عمومی، مرمت و بازسازی مدارس و خانه محرومین، غسالخانه، آبرسانی، احداث کانال دفع فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی، پرورش زنبور عسل و دام سنگین، احیا و اصلاح باغات، پرورش ماکیان و صنایع تبدیلی ازجمله این طرح‌ها هستند.  

 کشت گیاهان دارویی در ۴۵۰ هکتار از اراضی لنده

شهرکرد| ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ییلاقی شهرستان لنده به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است. فرماندار لنده در حاشیه بررسی کاشت گیاهان دارویی در ۴۵۰ هکتار از اراضی لنده گیاهان دارویی در منطقه ییلاقی کوه سیاه و سفید این شهرستان گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان لنده و افراد محلی طی چند سال گذشته، ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ییلاقی شهرستان لنده را زیر کشت گیاهان دارویی ازجمله آنغوزه، کرفس و بیلهر برده‌اند. دارا کریمی‌نژاد افزود: کوه سیاه، دلی مهرجان و دلی خیار کار از مناطق ییلاقی شهرستان لنده مزایا و ظرفیت بسیار خوبی در سطح استان و شهرستان هم برای گردشگران و هم برای کشت و رشد گیاهان دارویی دارد.

 

ارسال نظر