اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۴۴

 دانشگاه‌ها به مرکز تعاون و کارآفرینی مجهز می‌شوند-شهرکرد| معاون دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تجهیز دانشگاه‌های مادر و زیرپوشش این وزارتخانه به مرکز تعاون و کارآفرینی تا پایان سال جاری خبر داد. رحمت‌الله رحیمی دیروز در حاشیه همایش تعاون، کارآفرینی و اشتغال در جمع خبرنگاران شهرکرد اظهار کرد: برخی دانشگاه‌های کشور نظیر دانشگاه صنعتی شریف، کشاورزی کرج، کرمانشاه و همدان از سال گذشته اقدام به راه‌اندازی این مرکز کرده‌اند. وی با بیان فعالیت مرکز تعاون و کارآفرینی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: با استقرار یک کارشناس خبره تعاون در این مرکز، مشاوره رایگان و حمایت‌های لازم برای هدایت دانشجویان متقاضی تشکیل تعاونی صورت می‌گیرد. رحیمی زمینه‌سازی برای تشکیل تعاونی‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها را از دیگر مزایای فعالیت این مرکز برشمرد.

 آبرسانی سیار به 12 روستای بخش جرگلان- بجنورد| فرماندار شهرستان راز و جرگلان از آبرسانی سیار به 12 روستای بخش جرگلان در حال حاضر خبر داد. هادی زارعی گفت: این روستاها به‌طور کلی فاقد آب شرب هستند و با آبرسانی سیار انجام شده، آب موردنیاز در تانکرها ذخیره می‌شود. وی با اشاره به کاهش شدید نزولات آسمانی و بروز خشکسالی افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد این روستاها در فصل تابستان و گرما افزایش یابد. زارعی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تعداد روستاهایی که باید با فرارسیدن فصل گرما امر آبرسانی سیار انجام شود به 30 روستا برسد. وی اظهار کرد: این روستاها در بخش جرگلان این شهرستان خواهند بود. وی تعداد روستاهای شهرستان راز و جرگلان را 78روستا اعلام کرد.

 وجود 63 هزار بیکار در چهارمحال‌وبختیاری-شهرکرد| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری افزود: در حال حاضر 63هزار بیکار در استان وجود دارد.

سید حفیظ‌الله فاضلی در همایش تعاون، کارآفرینی و اشتغال اظهار کرد: بالغ بر 80درصد بیکاران را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که نبود مهارت از دلایل بیکاری فارغ‌التحصیلان محسوب می‌شود. وی افزود: بالغ بر 46درصد رشته‌های فارغ‌التحصیلان متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان نیست. فاضلی ادامه داد: متاسفانه نرخ بیکاری در استان دو برابر میانگین کشوری است که در این راستا دولت از نیمه دوم سال گذشته تسهیلات خوبی در قالب اشتغال‌زایی اختصاص داده است. وی گفت: این اداره کل آمادگی دارد علاوه بر تسهیلات لازم برای تشکیل تعاونی، افرادی که دارای نوآوری و خلاقیت در زمینه اشتغال‌زایی هستند برای تشکیل تعاونی آموزش دهد. فاضلی خاطرنشان کرد: باید مراکز علمی و کاربردی باتوجه به ظرفیت و نیاز استان دانشجو جذب کنند که در این راستا لازم است آموزش‌های کافی داده شود.

 تدوین اطلس معادن استان سمنان-سمنان| رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: اطلس شناسایی معادن در استان سمنان تدوین شد. راضیه لک در نشست با استاندار سمنان از تدوین اطلس شناسایی معادن در این استان خبر داد و گفت: این استان در اکتشاف معادن در جایگاه پنجم کشور قرار دارد. وی با تاکید بر شناسایی مکان‌های ژئوپارک‌ها و توسعه گردشگری پایدار گفت: ایران در رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی و رتبه دهم جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی در جهان است. خانم لک به کم آبی شدید در برخی استان‌ها اشاره کرد و گفت: آب محفوظ شده در داخل کوه‌ها یکی ازمنابع مهم آبی کشور است.

 تولید گلی که تولید‌کننده‌اش را وابسته می‌کند-ساری| یک تولید‌کننده گل بنفشه در مازندران گفت: بازار گل بنفشه در منطقه نوشهر مناسب بوده و می‌تواند ظرفیت مناسبی برای ایجاد کسب و کار باشد. حسن موفق با بیان اینکه مدت 6 سال به‌عنوان تولید‌کننده گل بنفشه در نوشهر مطرح است، اظهار کرد: گل بنفشه دارای 10 هزار گونه در جهان بوده که از روسیه و کانادا وارد ایران می‌شود، سپس روی بذر وارداتی گل بنفشه تغییراتی ایجاد می‌شود تا با شرایط بومی ایران تطبیق یابد و پس از آن تکثیر می‌یابد.

این تولیدکننده گل بنفشه در نوشهر با اشاره به اینکه موفق شده 500 گونه از نژاد گل بنفشه را در گلخانه خود تولید کند، افزود: بنفشه با توجه به تنوع رنگ‌هایی که دارد از لحاظ تولید یک گل، اعتیادآور بوده و تولیدکننده را وادار به تکثیر رنگ‌های مختلف آن می‌کند. موفق با بیان اینکه مشکلات زیادی طی این چند سال برای پرورش گیاه بنفشه وجود داشت، تصریح کرد: نبود کارشناس خبره یکی از مهم‌ترین مشکلات تولید این گل بود که با تلاش و پیگیری شخصی و کسب آموزش‌های لازم در تولید این نوع گل به موفقیت دست پیدا کردم.

  2 نوع سم کشاورزی تقلبی اعلام شد-بوشهر| مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سم‌های دیازینون یی‌سی 60درصد و اتیون ‌ای‌سی 47درصد منتسب به شرکت رجا شیمی تقلبی است. احمد سبحانی دیروز در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به اینکه ترکیبات این سم‌ها دارای محتویات ناشناخته و خارج از نظارت سازمان حفظ نباتات تدارک و توزیع شده، تقلبی است.

وی اظهار کرد: روی لیبل و جعبه سم‌های تقلبی نام کارخانه‌های صنعتی رجا شیمی درج شده، در حالی که در نمونه اصل این سم‌ها عنوان مجتمع صنعتی رجا شیمی درج شده است. سبحانی یادآور شد: رنگ لیبل بطری در نمونه‌های تقلبی قرمز تیره متمایل به قهوه‌یی است، در حالی که در نمونه اصل رنگ لیبل دیازینون قرمز روشن و اتیون بنفش است. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس بررسی‌های آزمایشگاهی انجام شده نمونه تقلبی دیازینون فاقد ماده موثره بوده و ماده موثر نمونه تقلبی اتیون کمتر از نصف میزان استاندارد است.

 

ارسال نظر