برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی شهرداری اراک با سرمایه‌گذاران در سال جاری

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۴۰

نخستین جلسه هم‌اندیشی شهرداری با سرمایه‌گذاران شهر اراک با حضور آقازاده استاندار استان مرکزی، زندیه‌وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رییس و اعضای شورای شهر و شهردار اراک، مدیران و مسوولان استانی و جمعی از سرمایه‌گذاران شهر اراک در محل استانداری مرکزی برگزار شد.

آقازاده استاندار استان مرکزی با بیان اینکه در اراک به عنوان مرکز استان نیاز به تلاش و حرکت بیشتر از نظر سیما و منظر و فضای سبز شهری، المان‌ها، پروژه‌های عمرانی وجود دارد، بیان داشت: اعضای شورای شهر اراک از زمان شروع به‌ کار در شورای دوره پنجم با دید مثبت در مسیر حرکت قرار گرفتند و در کمتر از یک‌سال از فعالیت ایشان در پارلمان محلی شورای شهر شاهد افق‌های روشن برای شهر اراک هستیم و این نویدی است برای جبران عقب‌ماندگی‌ها که جای تشکر و قدردانی دارد. آقازاده با اشاره به اینکه شهردار کلان‌شهر اراک فرد با تجربه‌یی در مدیریت شهری هستند، افزود: دیدگاه شورای شهر به سمت توسعه، عمران و آبادانی شهر اراک است. استاندار استان مرکزی گفت: شهر اراک به چندین کار بزرگ از جمله المان معرفی شهر اراک نیاز دارد و در چند ماه گذشته کارهایی برای طرح امیرکبیر انجام شده  که طی 15سال گذشته انجام نشده است و شورای شهر، شهرداری، استانداری برای اجرای این طرح نیاز به حمایت سرمایه‌گذاران دارد و با پشتیبانی استانداری، تمام دستگاه‌های دولتی به حمایت اجرای این طرح بر می‌خیزند و درست که کار بسیار مشکل است اما در سایه تعامل و همکاری قابل اجراست.

آقازاده خاطرنشان کرد: همچنین پروژه امیرکبیر به عنوان بافت فرسوده شهری مصوب شده که این امر دارای امتیازها و تخفیف‌های بسیار خوبی است و به عنوان مشوق اجرای طرح است. وی با اشاره به اینکه سود اجرای پروژه امیرکبیر تضمین شده است، بیان داشت: اگر سرمایه‌گذاران در کنار مجموعه مدیریت ارشد استان و شهرداری قرار بگیرند، شهر اراک با توجه به عقب‌افتادگی‌ها می‌تواند بسیار رشد کند.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: شهرداری اراک به دنبال این است که در سایه تعامل و همکاری عقب‌ماندگی‌های شهر اراک را در مدت کوتاه جبران کند. تاجران شهردار کلان‌شهر اراک بیان داشت: در شهرداری اراک با رویکرد جدیدی که اعضای شورای شهر مبنی بر شکستن چارچوب و قالب‌های گذشته داشتند، کار شروع شد و در ابتدای امر مدیریت شهری به دنبال دلجویی از شهروندان اراکی بابت سختی‌ها و دست‌اندازهای اداری بود و تلاش شد تا حد امکان جهت تسریع امور شهروندان تحولاتی ایجاد شود. تاجران با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال سهولت در انجام امور است، بیان داشت: در روزهای پایانی سال همکاران شهرداری تا پاسی از صبح در خدمت شهروندان بودند و باید گفت که حال و هوای امروز شهرداری اراک حال و هوای کار و سهولت در انجام امور است و حاصل این تلاش‌ها، جدیت و تسریع در عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح، روان کردن ترافیک پنج‌شنبه آخر سال، سرعت‌بخشی در عملیات اجرایی بوستان بانوان، آغاز عملیات اجرایی مناطق گردشگری شهر اراک و کاشت 1000 اصله درخت در منطقه گردشگری سیبک است.

شهردار اراک گفت: پروژه 58 متری که نزدیک به 15 سال رها شده بود با برگزاری جلسات متعدد در شهر اراک و تهران، بانک‌ها و مسوولان استانی، شهرداری به دنبال تعیین‌تکلیف هر چه سریع‌تر آن بود و در نهایت حاصل این جلسات برگزاری جسله هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران است و سعی داریم ابتدا از توان سرمایه‌گذاران داخل استان، بعد در کشور و سپس خارج  از کشور جهت اجرای این پروژه استفاده کنیم. تاجران شهردار کلان‌شهر اراک با بیان اینکه شهرداری به دنبال استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران است، گفت: تسهیلات لازم برای اجرای پروژه 58 متری از جمله اینکه پروانه 51 بلوک واقع شده در مسیر صادر شده، شیوه‌نامه‌های 10گانه آماده شده که گزینه‌های مختلفی برای انجام کار است و همچنین معافیت‌های خوبی با مصوبه شورای شهر از 40تا 50درصد عوارض برای این پروژه در نظر گرفته، همچنین مزایای خوبی برای سرمایه‌گذاران دیده شده است از جمله اینکه وام‌های کم سود و تسهیلات بافت‌های فرسوده در اختیار ایشان قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است، توجه به سود برای شهروندان نیز لحاظ شده است.

 

 

ارسال نظر