اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۶۶

 3600 میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد

قزوین| نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 3600میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم امسال به 4هزارمیلیارد ریال افزایش یابد. حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی دیروز در نشست شورای زکات استان قزوین افزود: مصرف زکات صرف محرومان و مستضعفان می‌شود و گره‌گشای زندگی آنان است. او اضافه کرد: زکات در حوزه عمران و آبادانی شهرها و روستا نیز مصرف می‌شود که این مساله باید بیشتر اطلاع‌رسانی شود. حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه پرداخت زکات به مال کشاورزان برکت فراوانی می‌بخشد، اظهار کرد: باید در حوزه ترویج فرهنگ زکات و احیای آن بیش از پیش بکوشیم و در این خصوص با کمک ائمه جمعه و جماعات، بسیج و رسانه‌ها یک جریان فرهنگی به راه بیندازیم.

 آغاز عملیات اجرایی خط سوم مترو در شیراز

شیراز| رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: به زودی عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری شیراز آغاز خواهد شد. نواب قائدی دیروز در یک کنفرانس خبری همچنین از بررسی اضافه شدن 2خط جدید به قطار شهری شیراز خبر داد و گفت: موضوع احداث مترو بین شهرک گلستان و میدان احسان و اجرای یک خط برای اتصال شهرک سعدی به میدان ولی‌عصر مورد توجه شورای شیراز قرار دارد. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در عین‌ حال تاکید کرد که مخالف احداث پارکینگ‌های عمومی در مرکز شهر است و گفت: احداث پارکینگ خصوصا در مراکز عمده‌ و هسته‌های پر ترافیک شهر زمینه‌ساز افزایش تقاضا برای سفر است.

 حلقه فرهنگی شهر با همگرایی همگان ایجاد می‌شود

اصفهان| مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: حلقه فرهنگی شهر با همگرایی همه نهادهای شهری ایجاد می‌شود. ایمان حجتی در نشست پایانی هفته فرهنگی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: امسال برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به دلیل ایجاد همگرایی و استفاده از نظرات اصفهان شناسان، فعالان مردمی و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به سال‌های گذشته متمایز بود و مشارکت بخش‌های مختلف را در بر داشت. او اذعان کرد: مدیریت شهری در این دوره با احترام به نظرات فعالان مردمی و اصفهان شناسان، روز اول آذر ماه را به عنوان روز نکوداشت اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه را به عنوان هفته فرهنگی اصفهان تعیین کرد و این گفتمان برای نخستین ‌بار شکل گرفت. وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی هفته اصفهان با نشاط اجتماعی، سرزندگی و سلامت عجین شد، ادامه داد: در این هفته برنامه‌های شاد و با نشاطی با مشارکت گروه‌های مختلف مردمی ازجمله فرهیختگان، نخبگان، فعالان محیط زیست، روزنامه‌نگاران و تاریخ‌نگاران، معلولان، ورزشکاران و هنرمندان در نقاط و محلات مختلف شهر برگزار شد و همه شهروندان در آن سهیم بودند.

 آغاز توزیع 270 تن بذر لوبیا در خمین

خمین| مدیر شرکت دانش‌بنیان بذرهای اصلاح شده لوبیا در خمین از توزیع 270تن بذر لوبیای فرآوری شده این شهرستان برای کشت بهاره کشور خبر داد. ابراهیم کمانکش روز دیروز افزود: 200تن از این بذرها در طبقات گواهی شده و 50 تن در رده بذرهای مادری و 20تن بذر پیش مادری است که در 8 رقم لوبیای سفید، قرمز و چیتی تولید شده است. بذرهای اصلاح شده در 16 استان تولید‌کننده لوبیا بین بهره‌برداران و کشاورزان لوبیاکار پیشرو تا پایان اردیبهشت برای کاشت بهاره توزیع می‌شود. او سطح زیر کشت لوبیای کشور را 120هزار هکتار بیان کرد و ادامه داد: هر یک هزار کیلو بذر اصلاح شده برای یک هکتار زمین زیرکشت کاربرد دارد.

 کلاله میزبان جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن

گرگان| فرماندار شهرستان کلاله گفت: جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور پرورش‌دهندگان اسب از سراسر کشور در مراتع این شهرستان برگزار می‌شود. «محمد حمیدی» در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن هدف از برگزاری این جشنواره را کمک به اقتصاد روستا با توسعه صنعت پرورش اسب همچنین حفظ و تقویت ذخیره ژنتیک اسب اصیل ترکمن، تقویت صنعت گردشگری و ایجاد بستر نشاط و شادابی در جامعه عنوان کرد. حمیدی خاطرنشان کرد: این جشنواره با شرکت بیش از 300رأس اسب از کره پای مادر تا سیلمی برگزار می‌شود.

 صادرات 13 میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان

اصفهان| صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته 13میلیون دلار ارزآوری داشته است. رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سی‌ودومین نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پارسال حدود 20شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را به کشورهایی اروپایی و حاشیه خلیج فارس ازجمله روسیه، چین، آذربایجان، ترکیه و عراق صادر کردند. مهدی کشمیری افزود: بیش از 70شرکت دانش‌بنیان از شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان جدا شده و به تولید انبوه رسیده‌اند.

 لزوم فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه صادرات به کشور قطر

بوشهر| سفیر ایران در قطر گفت: فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه صادرات از بنادر استان بوشهر به کشور قطر ضروری است. محمدعلی سبحانی در بازدید از توانمندی‌های بندری استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: از این ظرفیت‌ها می‌توان برای توسعه روابط اقتصادی با کشور قطر استفاده کرد. او بر فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه صادرات از بنادر استان بوشهر به کشور قطر تاکید کرد و افزود: مسوولان تسهیلات لازم را برای توسعه سرمایه‌گذاری در این استان فراهم کنند.

 

ارسال نظر