اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۸۳

 ارزش 100 میلیون دلاری رودخانه کرج برای قایقرانی

کرج| مدیرکل ورزش و جوانان البرز گفت: برگزاری مسابقات قایقرانی آسیا به البرز واگذار شد. امیر غفرانی اظهار کرد: برای نخستین‌بار برگزاری رقابت‌های آسیایی قایقرانی اسلالوم آب‌های خروشان در رده سنی زیر 23 سال و در بخش بانوان و آقایان به البرز واگذار شده است. او ادامه داد: زمان قطعی این رقابت‌ها که در رودخانه کرج برگزار می‌شود، به‌زودی اعلام خواهد شد. غفرانی افزود: تا زمان برگزاری این مسابقات تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا امکانات و تجهیزات موردنیاز ورزشکاران میهمان مهیا شود و مسابقات با بهترین کیفیت به پایان برسد. این مسوول توضیح داد: رودخانه کرج یکی از ظرفیت‌های ورزشی استان است که به گفته دبیر فدراسیون قایقرانی آسیا، تنها در بخش قایقرانی بیش از 100 میلیون دلار ارزش دارد.

 99درصد کارگران همدان قرارداد موقت دارند

همدان| دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با تاکید بر اینکه 99درصد از کارگران قراردادی استان همدان قراردادهای سفید امضا و موقت دارند، گفت: اگر نظارت براساس قانون باشد حتما باید قراردادها به‌روز و شفاف بسته شود. چنگیز اصلانی با بیان اینکه از کارفرمایان می‌خواهیم قراردادها به‌طور شفاف بسته شود، اظهار کرد: مسوول نظارت بر قراردادهای کارگران و کارفرمایان اداره کار است که به نظر می‌رسد نظارتی در این رابطه صورت نگرفته است. او با اشاره به اینکه اعتقاد داریم قراردادها باید شفاف‌سازی شود، ادامه داد: قراردادها باید مکتوب مشخص شود به‌طوری‌که کارفرمایان باید با نیروی کار صادق باشند و براساس قانون کار حقوق و مزایا در قراردادها منعقد شود اما به علت اینکه شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد، نوعی برده‌داری و غیراطمینانی بین کارگر و کارفرما وجود دارد. دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه کارفرمایان برای مُبرا بودن از هر خطری قراردادهای سفید امضا می‌بندند، تصریح کرد: براساس قانون کار، باید بیمه و حق مسکن، تاریخ کار و حقوق و مزایا در قرارداد منعقد شود.

 تایید حکم پرونده کلاهبرداری گلیم و گبه

کرمانشاه| رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از تایید حکم پرونده کلاهبرداری گلیم و گبه در دیوان عالی کشور خبر داد. محمدرضا عدالت‌خواه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: حکم این پرونده در دیوان عالی کشور تایید شده و به‌زودی به مرحله اجرا خواهد رسید. عدالت‌خواه افزود: این پرونده بیش از ۱۳ هزار شاکی داشت و متهم توانسته بود مبلغ بسیار زیادی را از مردم کلاهبرداری کند. این مقام قضایی گفت: دستگاه قضایی توانست این پرونده که حجم آن حدود ۱۲۲ هزار صفحه بود را در مدت کمتر از ۱۸ ماه رسیدگی کند. عدالت‌خواه از همه کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند خواست که قبل از سرمایه‌گذاری تحقیق کنند و به هر آگهی و تبلیغ و وعده‌هایی که با عنوان پرداخت سود‌های کلان مطرح می‌شود، اعتماد نکنند. رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد:

این قبیل تبلیغات جنبه کلاهبرداری دارد؛ یعنی در ابتدا سود‌های کلان و به‌موقعی را به مردم پرداخت می‌کنند و پس از مدتی به سرمایه اولیه مردم دست درازی کرده و نهایتا اقدام به فرار می‌کنند.

 پیگیری ممنوعیت‌های قضایی سرمایه‌گذاران در سمنان

سمنان| در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان درخصوص ارز، صادرات، بودجه 97 و بخشنامه بانک مرکزی درباره ممنوع‌الخروجی بدهکاران بانکی تصمیم‌گیری شد. استاندار سمنان در این نشست استفاده از ظرفیت‌های درون استانی برای تحقق رویکرد استان بدون بیکار را متذکر شد و تصریح کرد: مدیران بخش خصوصی باید با انسجام و همگرایی متقاضیان واقعی بازار کار را براساس اولویت‌های صنعت و معدن جذب و اشتغال‌زایی مستمر را ساماندهی کنند. سیدشهاب‌الدین چاوشی، مشکل قانونی و ضوابط اجرایی دریافت و تبادل ارز و ممنوعیت‌های قضایی سرمایه‌گذاران براساس درخواست بانک‌ها را در فهرست پیگیری‌های این ماه معاون امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیران کل زیرمجموعه قرار داد تا هر چه سریع‌تر موانع برطرف شود.

 استفاده بهینه از استخرهای دو منظوره در استان مرکزی

اراک| استفاده بهینه از آب استخرهای پرورش ماهی در بخش کشاورزی، سوددهی بیشتر را برای تولیدکنندگان استان مرکزی به همراه دارد. در یکی از واحدهای پرورش ماهی در اراک، با استفاده از آب مصرفی واحد پرورشی، حدود 6هکتار مزرعه هم آبیاری می‌شود و این اقدام جلوگیری از هدر رفتن آب و افزایش سوددهی این واحد را در پی داشته است. به گفته اکبری مدیر شیلات استان مرکزی، 4میلیون و 300 هزار قطعه بچه ماهی در 100 واحد پرورش ماهی در استان رهاسازی شده است. با این حال یک کارآفرین توانسته ضمن پرورش

30 تن ماهی، از آب استخرماهی برای آبیاری مزارع هم استفاده کند.

 آب زاینده‌رود به باغات هم نمی‌رسد

اصفهان| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی اصفهان با بیان اینکه برای نخستین‌بار در تاریخ است که آب زاینده‌رود به باغات تعلق نمی‌گیرد، گفت: با این شرایط برای سال آتی نیز در صورت نرمال بودن بارش‌ها سد افزایش ذخیره نخواهد داشت و ورودی و خروجی سد برابر خواهد بود. مسعود میرمحمدصادقی در جلسه انسجام‌بخشی مدیران بخش صنعت آب و برق استان اصفهان، اظهار کرد: میزان بارش‌ها به‌طور متوسط در حوضه فلات مرکزی گاوخونی و زاینده‌رود در مناطق چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان حدود 40 تا 80درصد کاهش داشته است. او افزود: چلگرد در سال آبی جاری حدود 600میلی‌متر بارندگی داشته که 100 میلی‌متر آن مربوط به بارش‌های اخیر است و با این مقدار 52درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر