معرفی بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌های عامل ادامه دارد

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۹۸
معرفی بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌های عامل ادامه دارد

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: معرفی بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌های عامل در قالب طرح رونق تولید سال 1396 همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، «مهدی داداشی‌زین‌الدین» در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان کاشان بیان کرد: میزان اعتبارها و تسهیلات بانکی برای رفع موانع تولید سال 97 هنوز مصوب نشده اما روند سال گذشته کماکان امسال هم ادامه خواهد یافت.

وی افزود: 300هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رفع موانع تولید سال 96 در نظر گرفته شد که 100هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی بنگاه‌ها و مابقی نیز برای طرح رونق تولید اختصاص یافته بود.

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: 28 هزار و 555 بنگاه اقتصادی سال گذشته در بخش‌های صنعت و کشاورزی 198هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند. به گفته او 160هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز سال 1395 برای رفع موانع تولید اختصاص یافت اما با همکاری بانک مرکزی این کارگروه 205بنگاه اقتصادی را به بانک‌های عامل معرفی کرد و 178 هزار میلیارد ریال در اختیار آنها قرار داد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار کاشان نیز گفت: 22 نشست کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی سال گذشته در این شهرستان برگزار و 80درصد مصوبه‌های آن اجرایی شد.

مسعود خاندایی با اشاره به ارجاع برخی مشکلات به حوزه‌های استانی و ملی اضافه کرد: نزدیک به 800 واحد تولیدی و صنعتی فعال دارای بیش از 20 نفر نیروی کار در شهرستان کاشان وجود دارد که 80 درصد آنها در زمینه تولید فرش ماشینی فعال هستند. به گزارش ایرنا، شماری از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع کاشان نیز در ادامه این نشست برخی مشکلات از جمله موانع ایجاد شده برای دریافت تسهیلات ارزی، صدور مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست و بدهی‌های معوقه بانکی را تشریح کردند.

کاشان با جمعیت نزدیک به 365هزار نفر در فاصله 200کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

 

 

ارسال نظر