اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۲۱
اخبار شهرستان‌ها

 پوشیدن لباس سنتی  ممنوع نیست؛ بندرعباس   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: از امروز پوشیدن لباس سنتی هرمزگان در مدارس و ادارات ممنوع نیست و این اتفاق از نتایج تدابیر استاندار هرمزگان است.  علیرضا درویش‌نژاد صبح دیروز در آیین هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج‌فارس افزود: خلیج‌فارس به مرکز اتحاد و تفاهم اقوام ایرانی تبدیل‌ شده است.  او اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر خلیج‌فارس سهم مهمی در استحکام و اتحاد اقوام و گروهای مختلف ایرانیان در سرتاسر جهان داشته و از این طریق خط مقدمی برای صیانت از این هویت در اقشار و صنوف مختلف شکل‌ گرفته است.

 کشف اشیای عتیقه 3 هزار ساله در بهشهر؛ ساری   جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 25عدد ظروف سفالی با قدمت 3هزار ساله در شهرستان بهشهر خبر داد.  حسن مفخمی‌شهرستانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق عتیقه و آثار تاریخی در رستمکلای شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.  او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی متهمان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در بازرسی از محل سکونت این افراد 25عدد ظروف سفالی با قدمت 3هزار ساله به همراه چندین عدد دستبند و سکه‌های قدیمی کشف شد.

مفخمی یادآور شد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و ارزش ریالی آثار تاریخی مکشوفه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی در دست بررسی است.

 4 سد کرمانشاه سرریز کرد؛ کرمانشاه   مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی استان کرمانشاه از سرریز 4سد تنگ حمام، آزادی، سلیمانشاه و زاگرس در پی بارش‌های اخیر خبر داد. کیاست امیریان با اشاره به بارندگی‌های خوب چند روز اخیر در استان کرمانشاه اظهار کرد: میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان 10 اردیبهشت به 462.6میلی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته با 442میلی‌متر 4.7درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با 453.4میلی‌متر حدود 2درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه این ‌بارندگی‌ها به افزایش ذخیره سدهای استان کمک کرده، تاکید کرد: اکنون 4سد استان شامل تنگ حمام، سلیمانشاه، آزادی و زاگرس سرریز کرده و سایر سدها نیز ذخیره خوبی دارند.  به گفته این مسوول با وجود بارندگی‌های خوبی که داشتیم فقط نیمی از آورد سالانه پشت سدهای استان محقق شده و عمده ذخیره کنونی که پشت سدها داریم مربوط به ذخیره سال‌های گذشته است.

 اختصاص ۶۳ میلیارد تومان برای خرید لوازم منزل در کرمانشاه؛ کرمانشاه  رییس جمعیت هلال احمر کشور از اختصاص ۶۳ میلیارد تومان برای خرید لوازم منزل به ۳۰هزار خانوار زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

علی‌اکبر پیوندی دیروز در نشست با استاندار کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: با توجه به فراخوان جمعیت هلال احمر درخصوص کمک به زلزله‌زدگان، مردم نوع دوست ایران مبلغ ۶۳ میلیارد تومان به حساب هلال احمر واریز کردند که برای رفع نیاز‌های ضروری منازلی که در زلزله ۲۱ آبان ماه سال گذشته کرمانشاه تخریب شده‌اند، هزینه می‌شود.

 بهره‌برداری از طرح آبرسانی در فهرج؛ کرمان   طرح آبرسانی به روستای علی کلی از توابع بخش مرکزی فهرج به بهره‌برداری رسید.  با اجرای این طرح 50 خانوار این روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.  عملیات خط انتقال آب و شبکه به طول 12کیلومتر در این روستا اجرا شد که برای اجرای این طرح 200میلیون تومان صرف شده است.  همچنین در فهرج، طرح روشنایی بلوار امام خمینی روستای دهنو بهزادی به بهره‌برداری رسید.  این طرح به طول یک کیلومتر در این روستا اجرا شده که برای اجرای آن 200میلیون تومان از اعتبارات دهیاری هزینه شده است.

 داغستان از تجارت با ایران استقبال می‌کند؛ کرج   نماینده تام‌الاختیار بخش خصوصی داغستان از این جمهوری به عنوان دروازه ورود به بازار‌های روسیه نام برد و گفت: از تجارت با ایران استقبال می‌کنیم.  امین علیف که به استان البرز سفر کرده است در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدکنندگان استان البرز در اتاق بازرگانی استان گفت: فرودگاه بین‌المللی داغستان از هر لحاظ برای پذیرش هواپیماهای باری و مسافری ایران آمادگی دارد.   با شرکت‌های هواپیمایی در ایران در ارتباط هستیم تا پروازهای تهران به مقصد فرودگاه بین‌المللی داغستان به نحو مطلوب برقرار شود.  علیف به تجار ایرانی پیشنهاد کرد با سفر به جمهوری داغستان با توانمندی‌های تجاری این جمهوری آشنا شوند.

 راه‌اندازی میز توسعه صادرات شیر در اصفهان؛ اصفهان  میز توسعه صادرات محصول شیر کشور در استان اصفهان راه‌اندازی شود.  مسوول کارگروه شیر کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان در نخستین نشست کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست این استان را نخستین تولیدکننده شیر خام در کشور دانست و گفت: با راه‌اندازی این میز اقتصادی زمینه توسعه صادرات این محصول لبنی به خارج از کشور فراهم می‌شود.

 افزایش 86 درصدی صادرات از گمرکات گیلان؛ رشت  ناظر گمرکات گیلان از افزایش 86 درصدی صادرات و 126درصدی واردات از لحاظ ارزش دلاری از گمرکات گیلان خبر داد.  ابوالقاسم یوسفی‌نژاد گفت: در فروردین‌ ماه سال 97 معادل 70هزار و 412تن ‌کالا به ارزش 39میلیون و 402هزار دلار کالا شامل انواع محصولات معدنی محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، خرما، کشمش، چای، محصولات ‌معدنی ‌و مصنوعات‌ آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات ‌نساجی ‌و محصولات پلاستیکی‌ به ‌کشورهایی نظیر روسیه، آذربایجان، اوکراین و عراق، قزاقستان، افغانستان، گرجستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شد.

 

ارسال نظر