اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۰:۵۲:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۷۷۹

 آب 43 روستای شهرستان شوش خوزستان قطع شد

اهواز| رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شوش گفت: کاهش دبی رودخانه کرخه موجب قطع شبکه آب آشامیدنی 43 روستای بخش شاوور این شهرستان شده است. محمد رازقی دیروز با بیان اینکه آب مورد نیاز این روستاها از رودخانه کرخه برداشت می‌شود، افزود: دبی رودخانه کرخه در 2 روز گذشته به حدی پایین آمده که حتی با جابه‌جایی پمپ‌های اسکله تاسیسات آبرسانی نیز نمی‌توان آب رودخانه را به مجتمع آبرسانی منتقل کرد. او با اشاره به خاموش شدن پمپ‌های انتقال آب از رودخانه کرخه به‌دلیل پایین آمدن دبی رودخانه بیان کرد: برای افزایش دبی رودخانه کرخه و امکان برداشت آب، باید هر چه سریع‌تر مقدار آب بیشتری از سد کرخه رهاسازی شود. رازقی افزود: با وجود اعلام رهاسازی آب از سد کرخه از ساعت 9 روز پنج‌شنبه از سوی سازمان آب و برق خوزستان، اما همچنان دبی این رودخانه در محدوده ایستگاه پمپاژ آب تاسیسات آبرسانی این روستاها پایین بوده و امکان برداشت آب نیست. وی با تایید اینکه آب رودخانه کرخه مشکلی از نظر میزان EC (شوری) ندارد، گفت: بی‌آبی و تامین نشدن آب مورد نیاز اهالی این روستاها با بیش از 18هزار نفر جمعیت شامل 3 هزار و 660 مشترک مشکلات بسیاری را موجب شده است. رازقی اظهار کرد: با وجود پیگیری فراوان و قول مساعد سازمان آب و برق خوزستان، مشکل تامین آب این روستاها تاکنون حل نشده ضمن اینکه تعداد دیگری از روستاهای این شهرستان نیز با مشکل افت فشار آب روبه‌رو هستند.

 سفیر برزیل در آبادان

آبادان| سفیر ایران در برزیل گفت: آنچه از بدو ورود تاکنون دیدم این بود که امنیت به‌ تمام‌ معنا در آبادان وجود دارد و خوشحالم که در این شهر حضور دارم. «رودریگو دی آزردوسانتوس» دیروز در گشت دریایی اروند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: می‌توان از امنیت موجود که بر رودخانه اروند حاکم است به‌عنوان ظرفیت مثبت برای برقراری ارتباط با سایر کشورها بهره برد و به‌طور حتم کشورها از این ظرفیت استقبال و استفاده می‌کنند. رودریگو دی آزردوسانتوس بیان کرد: کشور برزیل و ایران رابطه دوجانبه بسیار خوبی دارند و شهر آبادان شهری است که از نظر استراتژیک این موقعیت را دارد تا بتوانیم رابطه خوبی با این شهر داشته باشیم و آن را توسعه دهیم. سفیر برزیل در ایران گفت: دومین ویژگی برجسته آبادان این است که به عراق خیلی نزدیک است بنابراین کشتی‌هایی که به اینجا می‌آیند، می‌توانند از طریق آبادان با عراق هم ارتباط داشته و مبادلات صادراتی نیز داشته باشند.

 تلاش برای تحقق 20 هزار شغل در استان اردبیل اردبیل| استاندار اردبیل از تلاش برای تحقق

20 هزار شغل در سال جاری در استان اردبیل خبر داد. اکبر بهنام‌جو در مراسم جشن جوان در اردبیل با بیان اینکه جوانان در توسعه استان نقش بسیار زیادی دارند، از تلا ش برای تحقق 20 هزار شغل در سال جاری در استان اردبیل خبر داد. او با بیان اینکه امسال میزبان رییس‌جمهور در استان اردبیل خواهیم بود، افزود: در همین راستا تمام دستگاه‌های اجرایی استان بسیج شده‌اند تا امر تحقق 20هزار شغل در استان عملیاتی شود. بهنام‌جو گفت: درخصوص فعالیت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، رتبه استان اردبیل سال گذشته نسبت به سال‌های قبل 5 رتبه ترقی یافته است.

 خسارت 2 میلیاردی سرمازدگی به باغات گوجه‌سبز یزد

یزد| مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به برداشت 2 هزار و 638 تن محصول گوجه‌سبز (آلوچه) از باغات استان، از خسارت 2میلیارد تومانی سرمازدگی و بارش تگرگ به این محصول در سال جاری خبر داد. ید‌الله جوادپور، گوجه‌سبز را یکی از نوبرانه‌های فصل بهار خواند و اظهار کرد: در استان یزد 381 هکتار از باغات استان زیر کشت این محصول است ولی غالبا کشاورزان یزدی از آن به‌عنوان درختان تکمیلی باغات خود بهره گرفته‎‎اند. او با بیان اینکه این محصول زودتر از دیگر محصولات برداشت و به بازار عرضه می‌شود، از این محصول به‌عنوان یکی از محصولات نوبرانه که در اوایل سال می‎‎تواند درآمد خوبی را نصیب کشاورزان کند، یاد کرد. این مسوول میزان برداشت گوجه‌سبز از باغات استان را در سال جاری حدود 2 هزار و 638 تن عنوان کرد و گفت: این محصولات عمدتا در ارقام برفان کرج، شیرازی و گوجه‌سبز محلی مهریز هستند.

 ورود کاروان سفیران تبریز ۲۰۱۸ به نصف جهان

اصفهان| کاروان سفیران پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی به اصفهان آمدند. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: این کاروان 90 نفره در قالب 11 اتوبوس وارد نصف جهان شدند. محسن یارمحمدیان افزود: کیف و کفش، صنایع‌دستی، انواع غذاها و شیرینی و لباس‌های محلی از جمله محصولاتی است که در این اتوبوس‌ها واقع در میدان اصفهان به صورت غرفه‌یی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. او با بیان اینکه این کاروان با هدف معرفی فرهنگ و هنر تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی سفر خود را آغاز کرده، گفت: این سفیران با گذر از شهر‌های ارومیه و زنجان به اصفهان رسیده‌اند و بعد از یک روز توقف در این شهر فردا به مقصد شیراز حرکت می‌کنند.

 2 صیاد دیری گرفتار شده در تندباد نجات یافتند

بوشهر| سخنگوی شورای شهر دیر گفت: یک شناور ناجی به همراه 2 صیاد نجات یافته به ساحل برگشته است. مهران پوسه افزود: این 2 صیاد شب گذشته در تندباد خلیج‌فارس گرفتار و ناپدید شده بودند که امروز به وسیله شناور ناجی 8 نجات یافته و به ساحل برگشتند. فرماندار دیر گفت: 2 شناور ناجی برای یافتن صیادان ناپدید شده در خلیج‌فارس اعزام شده‌اند. حمزه اعتماد افزود: بر اثر تندباد شب گذشته چند قایق صیادی که تعدادشان مشخص نیست در دریا گرفتار توفان و ناپدید شده‌اند. او گفت: شناور ناجی 8 از دیر و یک شناور از بندر عامری بخش دلوار برای جست‌وجوی صیادان اعزام شده‌اند. اعتماد افزود: این صیادان بدون مجوز و بدون جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی راهی دریا شده‌اند.

 

ارسال نظر