اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۶۹۵

 خسارت 20 تا 80درصدی سرمازدگی به باغات چای لاهیجان؛ لاهیجان  فرماندار لاهیجان گفت: حدود 550هکتار از باغات چای شهرستان لاهیجان به ‌علت سرمازدگی آسیب دیدند. امیر جانبازی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سرمای دیررس بهاره در فروردین باعث سرمازدگی باغات چای می‌شود، گفت: امسال شاهد خسارت 20 تا 80 درصدی سرمازدگی به باغات چای هستیم.  فرماندار لاهیجان افزود: سطح خسارت ناشی از سرمازدگی باغات چای شهرستان لاهیجان در طول امسال حدود 550 هکتار است که همه این اراضی از بیمه‌شدگان فراگیر بوده و از صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در حال پیگیری است.  او خاطرنشان کرد: شهرستان لاهیجان دارای 28 کارخانه چای است و با توجه به برداشت چای از 3 اردیبهشت 97، 14 کارخانه ضمن انعقاد قرارداد از مورخ 4 اردیبهشت آماده دریافت برگ سبز چای از کشاورزان هستند و مابقی طی چند روز آتی فعال خواهند شد.

 جشن بزرگ جانبازان و ایثارگران در مازندران؛ ساری  به مناسبت ولادت باسعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و امام سجاد (ع) جشن بزرگی در شرکت توزیع نیروی برق مازندران با حضور شهابی مدیرعامل، امام جمعه محترم بابلسر، معاونان، همکاران، جانبازان، فرزندان معزز شهدا و ایثارگران شرکت برگزار شد.  شهابی با اشاره به حضور جانبازان در رده‌های مختلف کاری در شرکت توزیع نیروی برق عنوان کرد: ما به حضور پررنگ جانبازان و ایثارگران در شرکت توزیع برق مازندران افتخار می‌کنیم و آن را مایه خیر و برکت می‌دانیم. او نامگذاری شایسته این روز و تقارن آن با ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) را بسیار مناسب دانست و آن حضرت را سردمدار همه جانبازان عنوان کرد که همه زندگی خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

 با هدف ارتقای امنیت و محافظت از تاسیسات مخزن ذخیره شماره 4 گلستان دیوارکشی و محوطه‌سازی می‌شود؛ تهران  با اعتباری بالغ بر 400میلیون ریال عملیات دیوارکشی و محوطه‌سازی مخزن شماره 4 گلستان در حال انجام است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران مدیر امور آبفای شهرستان بهارستان ضمن اعلام این خبر گفت: با عنایت به احتمال بروز مشکلاتی از جمله سرقت و تخریب تاسیسات و چاه‌ها و همچنین مخازن ذخیره‌یی، لذا در همین راستا و برای ارتقای امنیت و حفاظت و مراقبت از اموال شرکت، موضوع محوطه‌سازی و دیوارکشی کلیه تاسیسات و مخازن ذخیره‌یی آب آشامیدنی این شهر در دستور کار قرار گرفته و انجام می‌شود.  سید محمد رضازاده یادآور شد: در همین راستا و مطابق برنامه زمانبندی شده در بخش عمده تاسیسات شهرستان بهارستان از جمله مخازن، چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ طی سال گذشته و با هماهنگی دفاتر حراست و حقوقی شرکت علاوه بر مستند‌سازی املاک، عملیات دیوارکشی و حصاربندی نیز انجام شد.

 رونق اقتصادی با مونتاژ محصولات خارجی به‌دست نمی‌آید؛ اراک  نماینده ولی‌‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رونق اقتصادی با مونتاژکاری محصولات خارجی به دست نمی‌آید، گفت: تمام منابع مالی کشور باید در مسیر افزایش نرخ بهره‌وری و در راستای ایجاد اشتغال پایدار به کار گرفته شود.  آیت‌الله قربانعلی‌ دری‌نجف‌آبادی دیروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در اراک اظهار داشت: توسعه اقتصادی مانند مثلثی است که سه راس آن مدیریت زمان، توانمندسازی نیروی کار و برنامه کاربردی هستند، البته این محورها به اصلاحاتی نیاز دارند که این اصلاحات باید از سمت تصمیم‌‍‌سازان اصلی انجام شود، این در حالی است که امروز توجه به مباحث اقتصادی از مسائل اصلی کشور به حساب می‌آید.  او افزود: توجه ویژه مدیران باید در راستای هدایتگری اصولی منابع فکری و مالی در برنامه‌های عمرانی و اقتصادی باشد که البته اساس توسعه همه‌جانبه کشور بر این مسائل حرکت می‌کند.

 حمایت از طرح‌های کارآفرینی دانشگاهیان؛ بوشهر  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: طرح‌های کارآفرینی در دانشگاه‌های استان بوشهر تقویت می‌شود. سید اسماعیل موسوی در جمع استادان، دانشجویان و دانش‌آموزان دانشگاه خلیج‌فارس با اشاره به بحران بیکاری و ضرورت به کارگیری همه اندیشه‌ها و نوآوری‌ها در ایجاد مشاغل جدید و فرصت‌های شغلی افزود: ایجاد کسب و کارهای نو و اقتصادی کردن فعالیت‌های خرد، گره‌های اشتغال در استان را باز می‌کند.  او ادامه داد: دولت همه ابزارها و سیاست‌های اقتصادی خود را به‌ کار گرفته تا مشکل بیکاری را مهار و جویندگان کار را مشغول به کار کند.

 افتتاح طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کنگاور؛ کرمانشاه  عصر دیروز وزیر نیرو پس از ورود به کرمانشاه به شهر کنگاور رفت و طی مراسمی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر را افتتاح کرد. اردکانیان وزیر نیرو پس از ورود به کرمانشاه با بالگرد به شهر کنگاور سفر کرد و در افتتاح طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کنگاور این سفر نیم روزی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کنگاور را افتتاح کرد. اردکانیان در جمع مدیران و مردم کنگاور به اهمیت جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: در مناطق خشک و کم آب باید از این شیوه بهره بگیریم و خوشبختانه تکنولوژی به کمک ما آمده است. او در ادامه افزود: 50درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه‌های فاضلاب هستند که این میزان در استان کرمانشاه 87درصد و از میانگین سرانه هم بیشتر است.

 تخفیف ۶۰درصد عوارض برای سرمایه‌گذاران در همدان؛ همدان  رییس شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: از این پس برای تشویق سرمایه‌گذار در عوارض ساخت، ۶۰ درصد تخفیف‌ داده می‌شود.  مولوی در نشست با اعضای این شورا گفت: با هدف توسعه گردشگری پروانه هتل‌ها رایگان صادر می‌شود.

از سوی دیگر عسگریان مدیرکل امور اقتصادی استانداری هم گفت: در مناطق عادی واحدهای تولیدی تا ۵ سال به شرط گرفتن مجوزهای معتبر و قانونی از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد که این میزان در مناطق محروم به ۱۰ و در شهرک‌های صنعتی به ۷ سال افزایش می‌یابد.

 کلاهبرداری در فضای مجازی با ترفند فروش پرنده‌های زینتی؛ اصفهان  فردی که با ترفند فروش پرنده‌های زینتی از ۱۲نفر کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.  رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: این فرد با راه‌اندازی یک شبکه مجازی و تبلیغ فروش پرنده‌های زینتی کمیاب از 12نفر 650میلیون ریال دریافت و هیچ پرنده‌یی به آنان تحویل نداده بود.  سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: ماموران پلیس فتای اصفهان موفق شدند، این فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند. او گفت: فرد دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف کرد و تحویل مراجع قضایی شد.

 

 

ارسال نظر