فصل گرما 200 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۰:۳۴:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۶۱۸
فصل گرما 200 لیتر در ثانیه 
کمبود آب داریم

کرمانشاه|

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: گاهی در اوج فصل گرما برای تامین آب مناطق روستایی 200 لیتر در ثانیه کمبود داریم.

فرامرز شوهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم‌اکنون 436هزار نفر از جمعیت روستایی استان در قالب 1743روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند. او با بیان اینکه آب مورد نیاز این جمعیت از طریق 490منبع تامین می‌شود، تاکید کرد: عمده این منابع چاه و چشمه و تعداد کمی هم قنات است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تامین آب این تعداد روستا در قالب 260مجتمع آبرسانی انجام می‌شود که برخی از مجتمع‌ها نیز تک روستایی است. شوهانی درباره میانگین مصرف آب در روستاهای استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه گاهی مصرف آب به 350 لیتر در شبانه‌روز هم می‌رسد، افزود: این درحالی است که میانگین مصرف آب در روستاهای کشور بین 150تا 200 لیتر در شبانه‌روز است.

او معتقد است، بالا بودن مصرف و از دست رفتن برخی منابع آب در فصل گرما باعث می‌شود، گاهی در روزهای اوج مصرف تا 200 لیتر در ثانیه کمبود تولید آب برای روستاهای کرمانشاه داشته باشیم. به گفته این مسوول برای رفع این میزان کمبود آب نیازمند حفر 9حلقه چاه هستیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه تعداد روستاهایی که اکنون به صورت سیار آبرسانی می‌شوند را 139مورد اعلام کرد که در ایام پایان شهریور ممکن است به 400روستا نیز برسد. شوهانی از برنامه‌ریزی برای افتتاح چند مجتمع آبرسانی روستایی در سال جاری هم خبر داد و عنوان کرد: با افتتاح این مجتمع‌ها تا پایان تیر ماه امسال بیش از 200روستای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

 

ارسال نظر