خریداری 12 هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان فارس

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۱۳۴
خریداری 12 هزار تن گندم به‌صورت تضمینی
از کشاورزان فارس

فارس|

در شرایطی که دولت اعلام کرده که فرآیند خرید تضمینی گندم از کشاورزان را مطابق برنامه‌های قبلی ادامه می‌دهد، مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه ۳ کشور از خرید تضمینی بیش از ۱۲ هزار تن گندم در استان فارس خبر داد.

لطیف رستاد در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه از آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون 12 هزار و 246تن از این محصول از کشاورزان استان فارس خریداری شده است، اظهار داشت: در مرکز خرید «نصر لامرد» تاکنون 8 هزار تن و در مرکز خرید «خواجه مراد» تاکنون 4 هزار و 246 تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا تاکنون 2 هزار و 517 تن کلزا از کشاورزان جنوب فارس خریداری شده است، عنوان کرد: در مرکز خرید «نصر لامرد» 950 تن و در مرکز خرید «خواجه مراد» یک هزار و 567 تن کلزا از کشاورزان تحویل گرفته شده است. رستاد افزود: تا زمان اعلام قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم و دانه روغنی از سوی دولت، این محصولات علی‌الحساب به قیمت مصوب سال گذشته از کشاورزان خریداری می‌شود و بعد از اعلام قیمت‌های جدید مابه‌التفاوت آن به کشاورزان پرداخت می‌شود. وزارت جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم معمولی برای سال زراعی 97-96 را با 10درصد افزایش نسبت به سال گذشته 1430 تومان و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم را با 10درصد افزایش نسبت به سال گذشته 1463 تومان اعلام کرده است. قیمت پیشنهادی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نیز با 9درصد افزایش نسبت به سال قبل 3 هزار و 33تومان اعلام کرده است.

 

ارسال نظر