دستمزد بافندگان فرش خراسان‌شمالی نصف کارگران

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۷۱
دستمزد بافندگان فرش خراسان‌شمالی
نصف کارگران

خراسان‌شمالی  رییس اتحادیه قالیبافان بجنورد گفت: خراسان‌شمالی فاقد شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فرش است و این امر موجب شده تا تولیدکنندگان و بافندگان فرش متضرر شوند.

ابوالقاسم محمدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این امر موجب شده تا تولیدکنندگان جزء در مضیقه قرار گیرند و سطح تولید آنها کاهش یابد یا از مواد اولیه بی‌کیفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان فرش، مواد اولیه مورد نیاز خود را از شهرهای مشهد و اصفهان تامین می‌کنند.

محمدی از مسوولان درخواست کرد تا مبلغ بلاعوض یا تسهیلاتی را در اختیار این استان قرار دهند تا یک شرکت تامین مواد اولیه فرش به صورت خصوصی یا تعاونی راه‌اندازی شود.

او با اشاره به اینکه در شهر بجنورد حدود 120 تولیدکننده فرش وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد حدود 30 نفر از این تولیدکنندگان وضع مالی آنها مطلوب بوده و هر یک حدود 100نفر از قالیبافان را تحت پوشش قرار داده و به آنها سفارش تولید فرش می‌دهند و مواد اولیه مورد نیاز بافت فرش را تامین می‌کنند.  به گفته این مسوول 95درصد نخ‌هایی که بافندگان فرش برای بافت فرش استفاده می‌کنند، متعلق به خود آنها نیست. او تصریح کرد: از سوی دیگر بیشتر تولیدکنندگان این استان دچار کمبود نقدینگی هستند و همین امر موجب شده تا آنها نتوانند با آرامش خاطر امر تولید را انجام دهند.

 

ارسال نظر