بخشی از طرح رتبه‌بندی معلمان امسال اجرا می شود

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۱۲
بخشی از طرح رتبه‌بندی معلمان امسال اجرا می شود

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در بودجه سال 97 اعتباری برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تخصیص نیافته است، گفت: با وجود این امیدواریم با مدیریت منابعی که انجام خواهیم داد، بخشی از این طرح را مهر 97 اجرا کنیم.

محمد بطحایی صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری، گفت: این تکلیف قانونی برعهده دولت است که طرحی را در قالب لایحه در این زمینه به مجلس ارائه دهد و این لایحه هم‌اکنون در دست طراحی است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای پرداخت‌های طرح رتبه‌بندی کفایت نمی‌کند. یعنی اعتباراتی که در بودجه 97 پیش‌بینی شده صرف‌نظر از اجرای طرح رتبه‌بندی است. با وجود این امیدواریم برای مهر 97 با مدیریت منابعی که صورت خواهد گرفت، بخشی از طرح را مورد اجرا قرار دهیم. وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تقارن زمان برگزاری تعدادی از امتحانات پایان سال تحصیلی مدارس با ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: دوستان ما در حوزه کارشناسی بررسی‌های زیادی درباره سازماندهی برگزاری امتحانات پایان سال برای عدم تقارن با ماه مبارک رمضان انجام داده‌اند؛ اما متاسفانه تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد. باتوجه به تعطیلات مکرری که در سال تحصیلی جاری داشتیم، نمی‌توانیم دیگر سال تحصیلی را کوتاه کنیم. بنابراین امتحان تعدادی از دروس در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. وی گفت: با وجود این تلاش خواهیم کرد که ملاحظاتی را برای دانش‌آموزان روزه‌دار درنظر بگیریم تا سختی کمتری متحمل شوند.

بطحایی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره موضع آموزش و پرورش نسبت به آزمون‌های سمپاد اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره حذف آزمون‌های نسبتا سختی که در دوره ابتدایی برگزار می‌شد، مورد استقبال بسیاری از آحاد مردم قرار گرفت و بخش‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های علوم تربیتی این تصمیم را تایید و ما را ترغیب به استمرار این تصمیم کردند.

 

ارسال نظر